2016-04-16, 18:26
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banen
läs på frugans blogg gjorde ett inlägg om något om att han visade filmer på youtube om brinnande munkar eller nå stärker ju misstankar om självmord lite. http://finest.se/nadensljus/

Men det är frugan som berättar det. Nogsamt.
Citera
2016-04-16, 18:28
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag läste på Aftonbladet att han ville byta spår. Jag orkade inte läsa mer än rubriken. Det är ju så jävla dumt. Det tror fan att han ville byta spår, han var ju 70!
Citera
2016-04-16, 18:39
Medlem
Tintinikongos avatar
Tror ni Svarten och Pettersson drar några helrör i himlen nu?
Citera
2016-04-16, 18:41
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Tror ni Svarten och Pettersson drar några helrör i himlen nu?

Tillsammans bildar de: Svarte-Petter

De sitter nog och dricker öl med Sankte Per vid Pärleporten. De försöker nog bryta sig in i himlen.
Citera
2016-04-16, 18:42
Medlem
ganglere2s avatar
Ingen direkt förlust för de svenska skattebetalarna.
Citera
2016-04-16, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag läste på Aftonbladet att han ville byta spår. Jag orkade inte läsa mer än rubriken. Det är ju så jävla dumt. Det tror fan att han ville byta spår, han var ju 70!
Ja, fysiken tillät ju inte bankrån längre. Men att han ville bli en god laglydig medborgare tror nog ingen på.
Citera
2016-04-16, 18:48
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Det mest empatiska med denne Svarta själ är att han faktiskt aldrig tog livet av någon annan människa. Detta är en mycket svår bedrift i de kretsar han umgicks. Väl värd att nämnas i historieböckerna som en ikonisk brottsling.

Är väl inget empatiskt som man kan tillskriva honom precis, det var ju ren tur att en polisman inte dog efter att ha blivit träffad av flera skott från Svartenbrandts pistol.
Citera
2016-04-16, 19:00
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banen
läs på frugans blogg gjorde ett inlägg om något om att han visade filmer på youtube om brinnande munkar eller nå stärker ju misstankar om självmord lite. http://finest.se/nadensljus/

Han kanske fått hjälp att "försvinna" av sin fru. Skendöd helt enkelt. Nån annan fick hans plats?
Har jag läst för många deckare?
Citera
2016-04-16, 19:06
Bannlyst
Från Aftonbladet
Citat:
Jackie Ferm, dotter till Lars Carlander, sörjer nu sin pappa på Instagram.
Diggar ändå att hon sörjer på instagram, där hon faktiskt kan få låtsassympatier bland sina följare. Jag tror fan inte jackie sörjer sin farsa direkt, men hon vill nog gärna ha en sån stor uppmärksamhet som möjligt runt hans död. Att gråta ut i media är väl det bästa dessa personer vet.
Läste frugans blogg, och jao.. Trodde inte sånna stolpskott fanns. Hon skrev något om att det var lag i texas att alla skulle bära vapen och att kriminaliteten var väldigt låg där pga detta, och att i Sverige får man inte ens försvara sig själv i sin egna bostad. Alltså, hon är värre än ett riktigt WT, seriöst!
Citera
2016-04-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
En klassisk psykopat med låg impulskontroll helt enkelt. Såna tillför aldrig samhället något av värde. Blodiglar, parasiter, huggormars avföda! Hade jag fått veta detta tidigare ikväll hade jag korkat upp skumpa för att fira, men nu blir det schlafen. Jackie Ferm kommer väl gråta ut på samtliga löpsedlar i morgon kan tänka.
Jo, couldn´t care less för den här döingen. Eller för all del: jag tycker att det var bra, men för sent. Tog en snutt Bushmills och skålade när jag fick reda på nyheten i går kväll.
Citera
2016-04-16, 19:13
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Han kanske fått hjälp att "försvinna" av sin fru. Skendöd helt enkelt. Nån annan fick hans plats?
Har jag läst för många deckare?

Det beror på hur förstörd kroppen är. Men det är idag ganska svårt att fejka sin egen död på det sättet.

Såklart är det möjligt. Men bara för den som är väldigt intelligent. Svartenbrandt har/hade själv förmodligen inte den kapaciteten, men han kan ju ha tagit hjälp av någon smartare och mer landsomfattande organisation, exempelvis polisen själva. Fast det får nog anses som ren fantasi.

Cancer, narcissism och ett namn som antyder till Svart och bränd. Kan bara sluta på ett sätt. Han ville få sitt namn mytiskt omskrivet för evigt och så blir det nog också.

Böckerna och spin-offs på detta kommer gräva guld i många årtionden framöver.
Senast redigerad av SituationReport 2016-04-16 kl. 19:16.
Citera
2016-04-16, 19:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Det mest empatiska med denne Svarta själ är att han faktiskt aldrig tog livet av någon annan människa. Detta är en mycket svår bedrift i de kretsar han umgicks. Väl värd att nämnas i historieböckerna som en ikonisk brottsling.
Han har ju själv erkänt att han dödat ett par personer utan att han åtalats för det.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in