2016-04-16, 12:51
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Världsstjärnor som Björn Borg, Ingemar Stenmark, Carolina Kluft m fl har kommit och gått. Världsberömda musikgrupper som Abba och Roxette har kommit och gått. Kända statsministrar som Olof Palme har kommit och gått. Sverige har förvandlats från ett vitt homogent samhälle till en mångkultur. Inte mycket är sig likt sedan 60- och 70-talet.

Utom en sak. Som har bestått. Nämligen Lars-Inge Svartenbrandt.

Ja. Tills igår. Till slut var även denna saga all. Inget varar för evigt. Inte ens Svartenbrandt.

Han verkar ha dött lika våldsamt som han levde:

Det mesta tyder på att han dödade sig själv:

Om inte frun är misstänkt för något så återstår bara han själv.

Ja du, det var inget dåligt CV. Det är väl bara Clark som har nått liknade.
Jag undrar hur dottern tar det, förmodligen med blandad sorg och lättnad. Kommer hon gå på begravningen tro?

Gällande mordbrand så försökte han sig nog på ett utökat självmord.
Senast redigerad av trickydick 2016-04-16 kl. 12:54.
Citera
2016-04-16, 12:58
Medlem
Klarabella79s avatar
Inte så insatt i vem han var, men läst lite.. Glodde lite på hans och fruns facebooksida och fick intrycket av WT om frun, vet inte varför och kommer säkert få påhopp nu.. Sen kollade jag hans facebooksida där det finns ett inlägg som frun skrivit i hans namn, där hon tigger skjuts eller pengar till tågresa. Därför stärktes mina tankar..

Har inte läst mycket i tråden men tänker mig att det var nog lite planerat av honom, då frun skriver på bloggen att han ville dö som en bränd munk och visade henne ofta videos på youtube om brinnande munkar. Han tänkte väl att han kanske skulle få med sig fler i sin död men misslyckades..
Citera
2016-04-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Men hade han velat göra munkgrejen hade han väl knappast gjort det i ett flerfamiljshus, nog för att han var korkarnas korkskalle men... Då hade han väl gått ut i skogen eller ut på ett torg.

Han brydde sig väl knappast om varken grannar eller fruga vad det verkar som. Är du förvånad? Krävs empati för att tänka så långt som du gör och empatistörd måste man vara för att sitta inspärrad i typ 40 år på kåken.
Citera
2016-04-16, 13:21
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Han var ju en av Sveriges sämsta rånare och förbrytare för han satt ju i fängelse hela sitt vuxna liv.

Han satte nog eld på sig själv och lägenheten. Killen hade ju cancer + att han var fattig som en kyrkråtta. Fick han inte som han ville hotade han folk. Hade han haft mer pengar hade alkoholproblemet också ökat.
Även om hans fru nu är huvudmisstänkt så tror jag nog att Svarten satte eld själv.

Dottern - Jackie Ferm - är hon också begränsat begåvad, eller är hon schysst? Någon som vet?

Jag tror att han trivdes ganska bra i fängelset faktiskt, det brukar vara så med den här typen av människor. Den här sorten vill inte ha ett lugnt och bekvämt liv i en villa utan vill ha spänning. Jag är säker på att även om du ger en sån här gubbe 25 miljoner så kommer han trots det att förr eller senare sluta på kåken. Så det här med att vara en lyckad eller framgångsrik kriminell är ganska oviktigt i sammanhanget. En sån ser det inte som ett misslyckande att åka in och ut, utan ser det mer som omväxling tror jag.
Senast redigerad av power.rangers 2016-04-16 kl. 13:24.
Citera
2016-04-16, 13:50
Medlem
Burgesss avatar
Man reagerar ju på att man har en dunk bensin i lägenheten i ett flerfamiljshus.
Hur kan man sätta eld på sig själv i ett Hyreshus där det bor ytterligare ett antal personer?
Han är ju inte riktigt klok.
Vidare - hustrun - hur mycket har hon i huvudet som låter det ske. Hon beblandar sig med denna person. Hos skriver att hon sörjer honom när han höll på att sätta eld på ett flerfamiljshus.
Nu kostar han inte samhället något mer efter att fattigmansbegravningen är betald.
Citera
2016-04-16, 14:01
Avstängd
Knivur-273s avatar
En gång lär han helt eller delvis tömt magasinet på en AK-4 i fronten på en bemannad polispiket. Som av Guds försyn, blev ingen allvarligt skadad, bara småsår fån kulsplitter. Tror mig veta att några av dem som blev beskjutna fick psykologiska problem efteråt.
Citera
2016-04-16, 14:01
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Dottern - Jackie Ferm - är hon också begränsat begåvad, eller är hon schysst? Någon som vet?

Jag känner henne inte alls, men som jag har uppfattat henne är hon en rätt skarp tjej, men som tidigare har spelat mycket på bimbo-grejen när hon synts i media. Därför har många tagit henne för att vara en korkad brud.

Här är länk från i höstas när Jackie bröt banden helt med sin rövarfarsa:
http://www.expressen.se/nyheter/jackie-ferm-har-brutit-med-svartenbrandt/

Fan, det är ändå inte vem som helst som dog nu. Sveriges största brottsling - genom alla tider? En 60-årig historia fylld av kriminella handlingar. Han var dedikerad i alla fall, det får man ge honom.
Senast redigerad av Mufff 2016-04-16 kl. 14:04.
Citera
2016-04-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Han överlevde mycket skit, men det var nog aldrig något snack om att hans död skulle bli dramatisk.

Jag kan inte säga att jag beklagar, men det var onekligen en unik man.
Bipolär?
Citera
2016-04-16, 14:03
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Denna personkult kring Svartenbrandt är ju helt sjuk. Gå in på expressen eller aftonbladet. Grannar som ska uttala sig hit, döttrar som sörjer dit. Varför ska man hylla en av Sveriges värsta brottslingar? Återigen, detta är ingen Åse-Nissekaraktär utan en snubbe som ofta använde sig av automatkaliber och sköt skarpt mot polisen. Han tog kvinnor till gisslan och misshandlade dem, och misshandlade sin styvdotter när hon var 10 år. Vad är det med honom som man ska hylla? Han har gått ur tiden, och inte en dag för tidigt om du frågar mig!

Så sjukt komiskt att ett forum som många gånger ojar sig över kriminella invandrare hyllar samma typ av beteende när det är en helylle svensk som gör det.
Citera
2016-04-16, 14:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Jag känner henne inte alls, men som jag har uppfattat henne är hon en rätt skarp tjej, men som tidigare har spelat mycket på bimbo-grejen när hon synts i media. Därför har många tagit henne för att vara en korkad brud.

Här är länk från i höstas när Jackie bröt banden helt med sin rövarfarsa:
http://www.expressen.se/nyheter/jackie-ferm-har-brutit-med-svartenbrandt/

Fan, det är ändå inte vem som helst som dog nu. Sveriges största brottsling - genom alla tider? En 60-årig historia fylld av kriminella handlingar. Han var dedikerad i alla fall, det får man ge honom.

Måste ändå vara jobbigt för henne, hon kanske vill begrava sin farsa ändå men vill slippa hans vänner och "fans" som kanske vill dyka upp. Även om hon vill att begranving sker i stillhet med de närmaste.
Citera
2016-04-16, 14:26
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Måste ändå vara jobbigt för henne, hon kanske vill begrava sin farsa ändå men vill slippa hans vänner och "fans" som kanske vill dyka upp. Även om hon vill att begranving sker i stillhet med de närmaste.
Ja, Jackie har verkligen haft ett rent helvete. Dotter till Sveriges största brottsling och en frånvarande missbrukare till mamma. Uppväxt på olika barn- och ungdomshem i svåra sällskap. Hon förlorade även sin lillebror tidigt, men fortsatte kämpa ändå. Skulle kunna tänka mig att läsa hennes självbiografi faktiskt, få sätta saker i lite perspektiv.
Citera
2016-04-16, 14:39
Medlem
cacas avatar
Fan, äntligen!
Hur mycket har denna kriminella psykopat egentligen kostat samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in