Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Kor kan dock bevisligen vara livsfarliga. Hör bara här från idag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22636526.ab
Vi har haft en älg som begick ett otäckt mord tidigare. Och andra djur har dödat.
Slutsatsen: djur är inte att lita på. Inte ens katter...
Har balternas lilla kise något alibi för mordkvällen?
Från det ena till det andra: Hurtig har alltså till slut presterat. Och som han presterat.
Rena Perry Mason-klassen på hans efterforskningar ju.
Har har kommit fram till att det troligen är en helt annan mordplats, inte illa.
Se vad duktig han är. Och det är visst Nerijus som suttit vid bror Aivaras dator den aktuella tiden.
Det förändrar ju alltsammans i grunden.
Att inte polisen tagit reda på detta innan. Jösses Amalia.
Ja, Hurtig har verkligen visat framfötterna och det blir ju en baggis att få igenom det här.
Eller har jag fått nåt plötsligt hjärnsläpp så allt blir helt tokigt med slutsatser och omdömen.

Ett mycket insiktsfull inlägg, som får mig att tänka på att det saknas förhör med gårdens alla djur, och särskilt den lilla katten som verkar helmysko.
Jag tror vi är inne på ett hett spår. Det var Nero som satt vid datorn, och det var Aivaras som var ute på spaning och mördaratråt.
Det är en konspiration där Irina tillsammans med lillebror sätter dit storebror så att de kan fortsätta sin bedrägliga kärleksrelation.
Det är en rättsskandal då detta kärlekspar varit så förslagna att det lyckats utelämna DNA, och plantera DNA, då de har obegränsad tillgång till alla berördas DNA. Innebörden är, att för all framtid sitter en lojal och kärleksfull storebror inspärrad på livstid, för ett lustmord. Av orsaker som att vår rättsordning inte kan hantera så intelligenta mördare som Irina och Aivaras, som också har alla gårdens djur på sin sida.
Nu gäller det bara för Hurtig att få ner denna nya teori på pränt om att frånvaron av bevisning bevisar att en person är skyldig, och att bevisning som sätter dit en person, måste vara planterad då den överväldigande mängden av bevis styrker att det är något lurt!
Jag skulle som advokat gå personligen till HD, och invänta Lambertz, och se till att min inlaga hamnade hos honom. Det skulle faktiskt ge en chans till PT, i juridiska resonemang som handen i handsken.
Jisses Amalia!