Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Kan djurhåren hamnat i slasken kanske.
Vad gäller datorn måste dom visa vad som varit igång,
alltså något som bara NB gör och aldrig IB, annars bevisar det ingenting.
Kanske skulle kunna vara så, men ser inte riktigt av vilken anledning isf. Ett enligt utredarna mer eller mindre betydelselöst djurhår borde väl inte vara av såpass känslig karaktär att det hamnar där tänker jag. Men vem vet.
Jo, precis, men iom. att han börjar uttala sig om mordplatsen på det sätt han gör så blir jag direkt även skeptisk mot vad han påstår om datorn. Som sagt, det skulle vara ytterst sensationellt om han kunde bevisa att mjölkrummet inte är mordplatsen eller om han hittar ett tekniskt alibi åt NB som utredarna isf helt hade missat. Så vad gäller datorn så tror jag att det mer eller mindre är tomt prat från hans sida.
Skulle också kunna vara så att någon använt NBs dator, men iom. att utredarna kommit fram till att det rörde sig om ABs dator så skulle det ju ändå vara en stor tabbe från deras sida om det visade sig att det faktiskt handlade om NBs dator, även om det var IB eller någon annan som använde den just då. Men enda sättet som det skulle kunna hjälpa NB är som du säger om det går att bevisa att bara NB kunnat använda den just då, och hur det skulle vara möjligt vet jag inte.