Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Ganska djärvt av honom att påstå att mordet ägde rum på en annan plats. Ska bli intressant att läsa hans argument. Men även om han mot förmodan skulle ha rätt, så tar det inte bort NB's fingeravtryck innanför Lisas byxlinning.
Med Hurtigs mediastrategi blir det för oss lite som att spå i sump tills han blivit tvungen att ta fram sin exakta framställan. Tidigast på måndag kan vi vara mera exakta, under tiden får vi spekulera lite (men jag befarar att han ännu idag inte har preciserat sig utan har lämnat in en skiss, som han lovar att utveckla, bara han får ännu mera tid. Att detta är en högst personlig spekulation av mig, behöver jag inte hjälp med att inse...). I denna sump kan jag se konturerna av en alternativteori, där "någon" tagit henne av daga i den norra ändan av ladan och att förrummet bara är en dumpningsplats, dit NB haft sin "verksamhet" förlagd. Advokatens projekt är då att göra denna alternativteori rimlig. Brodern skymtar emellan raderna - om han tycker sig behöva direkt peka ut denne, vet jag inte. Om det är som vi tror, att NB inte är advokaten särskilt behjälplig nu heller, så har advokaten begränsat rörelseutrymme för sina påståenden. Om en sådan "fantomteori" kan räcka är jag inte kompetent att avgöra, men tro kan jag göra: inte.