2016-04-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej men, det är jut det man inte vet, men det kan vara hennes, eftersom man har inte undersökt det. Om mediauppgiften gäller, så Hurtig vill ta reda på till vem håret tillhör.

Du läste inte allt. Detta har BH påstått i media.
Då är det inte vem utan vilket djur.
Citat:
Björn Hurtig skriver att utredningen inte visar vilken typ av djur som håren kommer ifrån och att Lisa Holm inte hade några husdjur.
2016-04-16, 00:13
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ÅK kunde stödja sig mot ett stabilt underbyggt faktamaterial. Vi får se vad Hurtig kommer att framlägga för bevisning för sin teori.

Sudhamra påstår att ÅK kort innan åtalet hävdade att mordet inte var sexuellt betingat. Det hade inget med sex att göra. Tyvär så varken orkar jag eller så bryr mig inte i den grad så att orkar kontrollera om detta stämmer men om det gör det så verkar det inte riktigt stämma det du påstår.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-16 kl. 00:17.
2016-04-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det som framkommit idag är säkert allt. Finns inte mer.
Detta är vad Björn Hurtig tror att han ska få en ny rättegång genom.
Detta och inte mer ska leda till att livstidsdomen upphävs och Nero går ut som en
fri man igen.

Man får inte begära för mycket av våra svenska advokater. I synnerhet inte när de fått
ett fall som Nerijus på halsen.
Björne kan ju knappast uträtta några underverk utifrån dessa usla förutsättningar.
Han kan inte trolla direkt.
Nej, förvänta er inte mer i "godispåsen" än vad som redan fått smakas på.
Det blir inte bättre än så här.

Förmodligen har du rätt. Med tanke på att Hurtig djupgranskat materialet och gjort egna undersökningar, och detta är resultatet, får man säga tyder på ett gott betyg till åklagarens utredning.
2016-04-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Det är ju exakt vad ÅK gjorde innan åtalet. Menar du att ÅK hade rent personliga behov att göra så?
Vad ÅK gjorde innan åtalet diskuterade vi i somras, vill jag minnas. En viktig skillnad är att åklagaren hämmades av sekretessen och försökte besvara frågor utan att behöva röja något. IR anklagade åtminstone vid ett tillfälle ÅK för effektsökeri, men jag tyckte då att hon överreagerade. Hurtig behöver ju inte hålla på som han gör utan bara lugnt och metodiskt skriva en seriös inlaga och därpå besvara frågor och ge förklaringar. I min smak är han lite för extravagant, men smaken är ju olika. Som jag skrev, vi får vänta med slutomdömet tills vi har hans inlaga.
2016-04-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Sudhamra påstår att ÅK kort innan åtalet hävdade att mordet inte var sexuellt betingat. Det hade inget med sex att göra. Tyvär så varken orkar jag eller så bryr mig inte i den grad så att orkar kontrollera om detta stämmer men om det gör det så verkar det inte riktigt stämma det du påstår.

Tror han (om han sagt så?) menade fysisk penetrering. Vilket heller inte skett då detta är en annan form av sexualbrott.
2016-04-16, 00:25
Medlem
Citat:
Förmodligen har du rätt. Med tanke på att Hurtig djupgranskat materialet och gjort egna undersökningar, och detta är resultatet, får man säga tyder på ett gott betyg till åklagarens utredning.
Ja så är det. sanningen segrar!
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Har FL frågat henne ( i Sverige) om hon har sett något ovanligt efter L försvinnandet?

Vad? Nu förstår jag inte vad du menar. Berättar man inte att någon varit inne i huset medan man duschade ( t.ex ) när maken anhålls för mord och man själv anhålls för skyddande av brottsling? Eller att man sett misstänkta främlingar. Måste någon ställa frågan? ( om nu inte just den frågan har ställts ).

Tycker du att Irina verkar så ointelligent?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej men, det är jut det man inte vet, men det kan vara hennes, eftersom man har inte undersökt det. Om mediauppgiften gäller, så Hurtig vill ta reda på till vem håret tillhör.
Ur FUP igen:
Sannolikheten är låg. Man gör inte detta ställningstagande utan undersökning, det är ju ett befängt påstående.
2016-04-16, 00:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vart kan jag läsa mer om fingeravtrycket?
Felskrivning. Sorry.
2016-04-16, 00:35
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du läste inte allt. Detta har BH påstått i media.
Då är det inte vem utan vilket djur.

Men i FUP står det ju huvudhår .
Var har hurtiga Björne fått djurhår ifrån ?
Benämns det som huvudhår på ett djur ?
Hade inte Lisa en katt på ett av klippen man har sett på nätet ?
2016-04-16, 00:35
Medlem
Citat:

Detta är helt horribelt. Ändrad mordplats, lite nya hårstrån och fel gubbe vid datorn. En överklagan till HD. Inte ett ord om kärnfrågan till varför NB är dömd. Normalt borde det finnas mer substans i detta annars är det ju rökt innan det lämnas in.
Kan undras över andra överklaganden som BH lämnat till HD och fått avslag, var det samma nivå på dessa.
2016-04-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ganska djärvt av honom att påstå att mordet ägde rum på en annan plats. Ska bli intressant att läsa hans argument. Men även om han mot förmodan skulle ha rätt, så tar det inte bort NB's fingeravtryck innanför Lisas byxlinning.
Med Hurtigs mediastrategi blir det för oss lite som att spå i sump tills han blivit tvungen att ta fram sin exakta framställan. Tidigast på måndag kan vi vara mera exakta, under tiden får vi spekulera lite (men jag befarar att han ännu idag inte har preciserat sig utan har lämnat in en skiss, som han lovar att utveckla, bara han får ännu mera tid. Att detta är en högst personlig spekulation av mig, behöver jag inte hjälp med att inse...). I denna sump kan jag se konturerna av en alternativteori, där "någon" tagit henne av daga i den norra ändan av ladan och att förrummet bara är en dumpningsplats, dit NB haft sin "verksamhet" förlagd. Advokatens projekt är då att göra denna alternativteori rimlig. Brodern skymtar emellan raderna - om han tycker sig behöva direkt peka ut denne, vet jag inte. Om det är som vi tror, att NB inte är advokaten särskilt behjälplig nu heller, så har advokaten begränsat rörelseutrymme för sina påståenden. Om en sådan "fantomteori" kan räcka är jag inte kompetent att avgöra, men tro kan jag göra: inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in