2016-04-15, 23:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej men, det är jut det man inte vet, men det kan vara hennes, eftersom man har inte undersökt det. Om mediauppgiften gäller, så Hurtig vill ta reda på till vem håret tillhör.

Vad händer då om det är mördaren Nerijus hårstrån som finns i trosorna ?
Då är det ju helkört och stjärnadvokaten Hurtig ser till att Nerijus sitter i skiten ännu värre .
Det vore väl riktigt bra va ?
Sen behöver ingen tvivla längre . Inte ens du .
Har du tänkt så långt som att det kan gå så ?
2016-04-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Väldigt dum förklaring - "Oroa dig inte, det var gästens pojkvän som beställde soppa".
Varför blir det visa personer väldigt närvösa när man nämner pojkvän?
Kunde det inte vara hennes ex pojkvän med en kompis?

Som jag har förstått så kunde inte kunden få
den soppan han ville ha för att den va slut.

Lisa bar in en annan soppa, men kunden tackade och va
glad och trevlig trots soppbytet, därför sa Lisa på skoj
att "det är min pojkvän".

Min tolkning.
2016-04-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det står ju i media att om de dataspår som hittats är riktiga så var NB hemma när mordet inträffade. Har svårt att tro att man både kan mörda någon och själv sitta hemma. Som jag fattar det så menar Hurtig att utredningen har blandat ihop datorerna.

Vad är det för dataspår som gör att endast NB kan ha suttit vid datorn som skulle göra en sådan enorm skillnad på vilken av de två datorerna det rör sig om?

Bara för att någon har lagt en patians på NBs dator behöver det inte vara NB, kan vara precis vem som helst.

Citat:
Håller det så frias NB oavsett DNA-fynd.

Nej. Då kommer de behöva ta ställning till vad som talar för och emot, precis som alltid...

Citat:
Jag måste inte presentera någonting. I Sverige är det inte den anklagade som ska bevisa att han är oskyldig. Åklagaren ska visa att den anklagade är skyldig.

Jo, och det har åklagaren redan gjort två ggr.
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
I FUP:en står det:
...två små tovor av några ljusa hårstrån av huvudtyp.
Sannolikheten är låg för att de skulle så [se] ut så om de kommer från Lisa Holm
.

Några djurhår hittar jag inte i FUP:ens beskrivning av detta fynd. Notera att det står ljusa hårstrån, så åtminstone kan IB:s hår uteslutas. Tovor antyder att det knappast rör sig om vid tillfället nerfallande hårstrån, mera troligt om skräp ansamlat under transporten. Men om det mot förmodan går att göra något av fyndet, bra !

Det tyder nog mer på att det är mördaren Nerijus hår .
Han tvättade ju sig så sällan så han har väl mer tovor än en perserkatt .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hårstrån kan vara även Lisas. Förmodligen hårstån var kort och även mörkare än Lisas, annars har väl inte Hurtig brytt sig om den. Hårstrån kan egentligen tillhöra till vem som helst, i princip. Men det skulle varit bra om den hade kollats, för klarhetens skull.
Läser du ö h t inlägg vartefter ? Jag har ju citerat FUP, där det står ljusa hårstrån och att det är osannolikt att de härrör från Lisa. Längden kommenteras inte alls, tvärtom talas om tovor.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min reaktion också, det måste bara finnas mer substans annars är det rent löjeväckande.
Nej, det som framkommit idag är säkert allt. Finns inte mer.
Detta är vad Björn Hurtig tror att han ska få en ny rättegång genom.
Detta och inte mer ska leda till att livstidsdomen upphävs och Nero går ut som en
fri man igen.

Man får inte begära för mycket av våra svenska advokater. I synnerhet inte när de fått
ett fall som Nerijus på halsen.
Björne kan ju knappast uträtta några underverk utifrån dessa usla förutsättningar.
Han kan inte trolla direkt.
Nej, förvänta er inte mer i "godispåsen" än vad som redan fått smakas på.
Det blir inte bättre än så här.
2016-04-16, 00:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att han ska bli friad finns inte på kartan.

Frågan är snarare om han ska få sällskap eller inte.
Att NB utfört morden betvivlar jag inte alls,
däremot är jag inte hundra på att han varit ensam hela vägen.

Jag tror inte heller att det räcker till PT.
Märkligt att man inte lagt mer krut på människohår/ djurhår.
Det finns väl egentligen bara Irina och lillbrorsan i så fall. Men dom ger ju varann alibi. Jag tror inte dom var med under mordet. Om man ser till karaktären av mordet, hur Lisa blev hängd och tejpad, så är det ett enmansmord, nåt som en ensam gärningsman gör. Det är mycket sällsynt att två tokdårar hittar varann och tillsammans utför den här typen av mord.
2016-04-16, 00:04
Medlem
Citat:
Det står ju i media att om de dataspår som hittats är riktiga så var NB hemma när mordet inträffade. Har svårt att tro att man både kan mörda någon och själv sitta hemma. Som jag fattar det så menar Hurtig att utredningen har blandat ihop datorerna. Håller det så frias NB oavsett DNA-fynd.

Jag måste inte presentera någonting. I Sverige är det inte den anklagade som ska bevisa att han är oskyldig. Åklagaren ska visa att den anklagade är skyldig.
...var hans dator hemma...
2016-04-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ganska djärvt av honom att påstå att mordet ägde rum på en annan plats. Ska bli intressant att läsa hans argument. Men även om han mot förmodan skulle ha rätt, så tar det inte bort NB's fingeravtryck innanför Lisas byxlinning.

Vart kan jag läsa mer om fingeravtrycket?
2016-04-16, 00:07
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Jodå, du har helt klart tagit ställning för neros rätt att ta Lisas liv.

Nej.

Citat:
Allt snack om att du inte har vill jag påstå är skitsnack,

Har? Bubblar verden upp inom dig så du inte kan skriva riktigt vad du menar. Lugna ner dig och ta det igen.

Citat:
och tydligen litar du mer på Neros ickeförklaring än på fakta och troliga hypoteser som blivit serverad dig i fallet.

Jag skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Personligen gör jag ingen skillnad. Jag litar inte på någon av dem utan att det finns någon som backar upp det som sägs.

Vad är det som är svårt att förstå för dig?

Citat:
När inte ens eran Superadvokat kan komma upp med bättre pt försök hur tror du själv att du skulle kunna rucka på befintliga fakta?

Superadvokaten? Har det blivit lite för mycket Daredevil på sistonde?

Jag försöker inte rucka på någon fakta. Vilken fakta uppfattar du att jag försöker rucka? Varför skulle jag vilja rucka på den? Vad är mina motiv menar du?

Citat:
Nädu, nero boy sitter i den sitsen han sitter, och kommer att göra det för resten av sitt liv. Gråt ut i alternativtråden istället, för här blir du överbevisad hela tiden.

Varför skulle jag gråta ut av det ena eller andra skälet? Jag har inga känslor investerade i detta fall. Hur kommer det sig att du inte kan behålla tempramentet i en simpel internetdiskussion?

Jag vill att rättvisan skall segra. Jag vill att rätt man/kvinna ska dömmas och att jag får en förklaring till det hela. Det lär säkert inte hända, även om hoppet inte övergett mig.

Jag lär dessutom bli avstängd inom kort så du lär slippa mig då jag inte vet om jag orkar engagera mig mer i denna tråd efter det. Kanske är det klart med att inget PT ges och saken är utagerad för denna gång. Vad som uppdagas i framtiden ligger endast höljt i dunkel.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-16 kl. 00:16.
2016-04-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
I FUP:en står det:
...två små tovor av några ljusa hårstrån av huvudtyp.
Sannolikheten är låg för att de skulle så [se] ut så om de kommer från Lisa Holm
.

Några djurhår hittar jag inte i FUP:ens beskrivning av detta fynd. Notera att det står ljusa hårstrån, så åtminstone kan IB:s hår uteslutas. Tovor antyder att det knappast rör sig om vid tillfället nerfallande hårstrån, mera troligt om skräp ansamlat under transporten. Men om det mot förmodan går att göra något av fyndet, bra !
Eller kanske hår från en familjemedlem som fastnat på trosorna i torktumlaren?
Jag hittar heller inget om djurhår.
2016-04-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad händer då om det är mördaren Nerijus hårstrån som finns i trosorna ?
Då är det ju helkört och stjärnadvokaten Hurtig ser till att Nerijus sitter i skiten ännu värre .
Det vore väl riktigt bra va ?
Sen behöver ingen tvivla längre . Inte ens du .
Har du tänkt så långt som att det kan gå så ?
Ja troligtvis så har kanske herr hurtig uppmärksammat från bilder som vi tack o lov inte får se att Lisa var rakad. Kan ju iockförsig hålla med om att det var lite dåligt av åkl att inte undersöka vart dessa ev hårstrå kom ifrån. Om det nu finns några hårstrån att orda om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in