2016-04-16, 00:02
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
För en månad sedan släppte Svartenbrandt själv ett kort klipp på hans YouTube-kanal där han berättar lite om hans liv. Intressant! https://youtu.be/tVlTZ7AnHME
Han har även bloggat på hans hemsida, senaste inlägget 7 april.
Han ser så härlig ut på videon.
Ja, Gud vad härlig han ser ut, och vilken kriminell aura han utstrålar. Hans tal om förlåtelse ger jag inte mycket för, med tanke på vad han har gjort.
Citera
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Han brann knappast upp (eller dog av röken om man ska va petig). Han blev nog mördad och så kom branden efter.
Om du läser hans frus blogg så ser du dock att han talat om att vilja brinna som en munk, och visat henne videoklipp där någon bränner sig själv.
Citera
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaakpa
QUE?

Tycker det var starkt av dottern att bryta med sin kriminella farsa, och våga tala ut om den trasiga relationen i media. Hon hade kunnat bli en nerpundad knarkare eller ett psykfall, men det blev hon inte.

OnT: Räddningstjänsten i Västerbergslagen har ryckt ut till den fastigheten flera gånger tidigare p.g.a. bränder. Det enda konstiga är att Svarten överlevde så länge som han gjorde.
Citera
2016-04-16, 00:05
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Alla reagerar olika, men får en konstig känsla av sambons(?) blogginlägg om det.. det är något med texten som inte lirar för min del, eller så är hon obegåvad.
Antingen har han tänt på själv, eller så har hon gjort det..
Någon annan som tycker det verkar konstigt?
Citera
Medlem
arakas avatar
Synd på en så fin och känslig kille, han hade så mycket kvar att ge.
Citera
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
För en månad sedan släppte Svartenbrandt själv ett kort klipp på hans YouTube-kanal där han berättar lite om hans liv. Intressant!
Han ser så härlig ut på videon.

Han försöker låta djup men är bara patetisk, ljög och svek om och om igen...
Han ville bli förlåten men slog till igen och igen...
Vad sa han egentligen: "Jag har betalat hela mitt liv kan jag säga" Visst, absolut, men hans offer då? Tror dom är lättade idag! Så många som har fått betala för hans brott...
Citera
2016-04-16, 00:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilon
Tror det ligger i att Svarten inte var någon ordinär dumskalle (samtidigt som han var det). Lika med Christer Pettersson. Ungefär som att dom väljer att vara brottslingar fast att dom icke behöver. Jag vet inte. Men Svarten var väldigt duktigt på att uttrycka sig i tal och skrift. Om det är psykopatdelen som duperar eller icke kan jag inte svara på.

https://www.youtube.com/watch?v=ekT3jIVZPEM

Jodå, välartikulerad.., det håller jag med om. (såg det du länkade)

Men.., denna grovt kriminella snubbe ställs mot "mys-journalister" på ett morgonprogram som önskar förstå och är villiga att förlåta, och ger honom tid att dominera intevjuvn.

Inte som när FBI`s "profil-snubbar" ställer de knepigare frågorna..
(se tex när de intevjuvar Richard Kuklinski. Finns på tuben någonstans.., de lyckas få honom ut av sin "comfort zone")
Citera
2016-04-16, 00:10
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Om du läser hans frus blogg så ser du dock att han talat om att vilja brinna som en munk, och visat henne videoklipp där någon bränner sig själv.

Kanske men jag tvivlar. Det är som sagt ett extremt ovanligt och extremt smärtsamt sätt att ta livet av sig, så gott som undantagslöst är det folk som vill protestera mot nåt som gör så. Jag har läst nånstans att smärtan är så stor att hjärnan egentligen vill svimma men gör inte det eftersom den till alla odds måste hindra smärta, hur väl det stämmer vet jag inte. Att elda upp sig själv är jämförbart med att självmordsbomba. Vad ville Lasse protestera emot? Högre alkoholskatt, fick han avslag på vissa socbidrag?

Nä det där tror jag inte ett skit på men jag kan ju ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Alla reagerar olika, men får en konstig känsla av sambons(?) blogginlägg om det.. det är något med texten som inte lirar för min del, eller så är hon obegåvad.
Antingen har han tänt på själv, eller så har hon gjort det..
Någon annan som tycker det verkar konstigt?

Nä jag gissar att hon slagit ihjäl honom i fyllan och villan (alternativt knark, alternativ av "misstag") och sen tänt på.
Senast redigerad av Aigis 2016-04-16 kl. 00:16.
Citera
2016-04-16, 00:15
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Såklart sorgligt för de närmast sörjande. Dock kan man väl säga att han hade samlat ihop till detta.
Citera
2016-04-16, 00:18
Medlem
Svartenbrandt var ingen duvunge så varför denna rabalder om en yrkeskrimminell person, detta skulle ha hänt för 50 år sen och världen hade varit en gnutta bättre.
Citera
2016-04-16, 00:18
Medlem
Jag tycker det är konstigt att frun bloggar samma dag han dog. Skulle min man dö skulle jag vara förkrossad inte ha en tanke på att blogga
Citera
2016-04-16, 00:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Självmord via brand sker bara bland attentionwhores, ni vet munkar som är skitsura för nått eller nån asylsökande som inte får stanna.
Så självmord tror jag absolut inte var fallet här.

Men Lars-Inge Svartenbrandt, hade han nån slags tjuvheder?
Var han bara en misslyckad bankrånare, 40 år bakom galler, 27 i isoleringscell och sluta med han brann upp..

Men jag minns att han misshandlade sin dotter, som var med i Slitz o Paradise Hotel. Så ett svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in