2016-04-15, 23:42
Medlem
KokaGrodas avatar
Svartenbrandt, hmm.... svart att värja sig från misstänkt mordbrand, eller kan vi misstänka ett hatbrott här också? Kanske Mehmed och de sju turkiska vargarna? Vad säger polisen?
Har Löfven uttalat sig ännu? Kommer SÄPO höja säkerhetsnivån till en fyra igen, eller kolla Svartenbrandts facebookflöde först? Ska Anders Lindberg i sin nekrolog beskriva hur Svartenbrandt stod upp för folket genom att råna de rika bankerna på riskkapital som annars bara skulle dränerat välfärden (och säkert också gynnat SD!)?
Frågorna så många, svaren så otillräckliga.

Hursomhelst, en av Sveriges mest kända personer är avliden. En god människa. Sverige, Norden och Jorden sörjer. RIP.
Citera
2016-04-15, 23:43
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Finns knappast någon 70-talist eller äldre som inte känner till Svarten för då har man inte hängt med i nyhetsflödet.

Men 15-20 åringar som inte är samhällsintresserade känner knappast till honom.

Han är Sveriges kanske mest kända brottsling i konkurrens med Christer Petterson och Clark Olofsson.

Jag menar inte att han är okänd, men skulle knappast kalla honom för en av Sveriges mest kända personer.
Citera
2016-04-15, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaakpa
QUE?

EXAKT vad är det du inte förstår i meningen du citerar?

Citatet du uppenbarligen inte fattar:

Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar

Tycker synd om hans dotter som verkar vara en bra och stark person med tanke på uppväxten.

Håller med.
Citera
2016-04-15, 23:45
Medlem
att döma av hans kärrings blogg verkar han ha tagit livet av sig
http://finest.se/nadensljus/
Citera
Medlem
Civilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Brottsromantiken lever och frodas ser jag.

Kriminell och lämnade fler oskyldiga offer bakom sig. Ingen "Robin Hood" eller "gentlemana tjyv" som spenderar bytet i monaco i sus och dus..

Varför denna glorifiering ? (i dont get it)
Tror det ligger i att Svarten inte var någon ordinär dumskalle (samtidigt som han var det). Lika med Christer Pettersson. Ungefär som att dom väljer att vara brottslingar fast att dom icke behöver. Jag vet inte. Men Svarten var väldigt duktigt på att uttrycka sig i tal och skrift. Om det är psykopatdelen som duperar eller icke kan jag inte svara på.

https://www.youtube.com/watch?v=ekT3jIVZPEM
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Finns knappast någon 70-talist eller äldre som inte känner till Svarten för då har man inte hängt med i nyhetsflödet.

Men 15-20 åringar som inte är samhällsintresserade känner knappast till honom.

Han är Sveriges kanske mest kända brottsling i konkurrens med Christer Petterson och Clark Olofsson.

Snarare fd Clark Olofsson.
Petterson är bara känd som en misstänkt mördare.
Clark och svarten är däremot kända för sina brottsliga gärningar och en lagom dos av byskvaller.

Känner jag pressen rätt så lär det snart dyka upp reportage av typen :
Så minns jag Svartenbrandt
Citera
2016-04-15, 23:48
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
En känsloladdad berättelse av Svarten förra månaden: https://youtu.be/tVlTZ7AnHME
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2016-04-15 kl. 23:54.
Citera
2016-04-15, 23:51
Medlem
Wertyms avatar
han lär väl knappast bli saknad men intressant att få reda på vad som hände. nåt säger mig att han inte bara blev offer för en random brand utan att han själv startat den eller varit anledningen till att den blev startad.
Citera
2016-04-15, 23:52
Medlem
Jag tolkar hustruns blogginlägg som att han tänt eld på sig själv och därigenom tagit sitt liv.
Citera
2016-04-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
han lär väl knappast bli saknad men intressant att få reda på vad som hände. nåt säger mig att han inte bara blev offer för en random brand utan att han själv startat den eller varit anledningen till att den blev startad.

Nä, detta var nog något "storstilat" typ mordbrand eller ett makabert självmord. Kan ju inte bara sluta så här simpelt för en hårdkokt karl som Svarten
Citera
2016-04-15, 23:54
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Svartenbrandt, hmm.... svart att värja sig från misstänkt mordbrand, eller kan vi misstänka ett hatbrott här också? Kanske Mehmed och de sju turkiska vargarna? Vad säger polisen?
Har Löfven uttalat sig ännu? Kommer SÄPO höja säkerhetsnivån till en fyra igen, eller kolla Svartenbrandts facebookflöde först? Ska Anders Lindberg i sin nekrolog beskriva hur Svartenbrandt stod upp för folket genom att råna de rika bankerna på riskkapital som annars bara skulle dränerat välfärden (och säkert också gynnat SD!)?
Frågorna så många, svaren så otillräckliga.

Hursomhelst, en av Sveriges mest kända personer är avliden. En god människa. Sverige, Norden och Jorden sörjer. RIP.
Suck !
Varför skulle statsministern kommentera en fd straffads död ?
Och SÄPO....Nej du det lär finnas betydligt viktigare saker för dessa än att ägna tid åt Lars-Inges död.
Citera
2016-04-15, 23:58
Medlem
banancools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tolkar hustruns blogginlägg som att han tänt eld på sig själv och därigenom tagit sitt liv.
Så tolkade inte jag det. Kändes som att en brand på något sätt hade uppstått och att han omkom i den, inte nödvändigtvis via självmord, men att hon säger att han åtminstone dog i en eld (precis så han ville dö i slutändan).

Däremot suspekt att grannen först hade hört ett bråk pågå och att han senare hittades död, vilket kan tyda på ett bråk mellan paret och att han senare brast och tände på. Frun verkar ju inte helt stabil heller (livets hårda skola och allt det där) och Svartenbrandt var det ju verkligen inte så ska bli intressant att se utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in