Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Jag vet vad Stockholms län är för något.
Det du skriver indikerar motsatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Och jag är rätt säker på att personen du citerade inte är helt hundra på det själv.
Vad vet du om det?
Baserat på vad?
Fakta?
Eller dina känslor
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
FÖr jag tror inte att den menar att det är realistiskt att bo i Grisslehamn om man jobbar i Sthlm.
Varför inte?
Det skriver du trots att det bor en hel del människor där i krokarna som arbetar i Stockholm.
Finns inte dom kanske?
Det är massor med människor som pendlar ganska långa sträckor dagligen. Att bo i/utanför Uppsala och jobba i Stockholm är ganska vanligt.
Även att bo i Enköping, Eskilstuna, Västerås, Nyköping mfl ställen.
Det mest extrema jag hört är en som bodde på Gotland och pendlade dagligen. Blev inte mycket tid hemma. Det handlade om en som ville bo på Gotland och bara hade några år kvar till pensionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Jag bor i Sthlm jag vet vad jag talar om tackar som frågar.
* Vilken av mina frågar var det svar på?
* Ser man till vad du skriver här vet du inte vad du talar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Vad bra att du jämför HYRESLÄGENHETER med BOSTADSRÄTTER.
Jag gör ingen sådan jämförelse. Apropå att du inte har någon koll på vad du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Vad är du inte förstår?
Jag förstår inte varför du inte bara kan läsa vad jag skriver, och svara sakligt på det.
Och jag förstår inte riktigt varför du i stället fantiserar en massa, och skriver om helt andra saker.
Är det för komplicerat för dig att bemöda det jag skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Alla kan inte skaffa bostadsrätter och hur smart är det att köpa en lägenhet/hus om man ska plugga eller jobba en viss tid i en stad?
I de fallen är det en utmärkt ide att hyra.
Det är de onda människorna som försvarar hyresregleringen som hindrar detta genom att skapa mångåriga köer.
Vi kan väl vara överens om att de som omhuldar hyresregleringen förtjänar en längre tid i skärselden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Hur smart är det att köpa en bostadsrätt på en ort som innebär att man måste spendera hela dagarna åt att pendla till och från jobbet?
Här visar du bara att du saknar verklighetskontakt.
Jag känner till flera som skaffat villa för 10-20 år sedan. Och bosatt sig med 1.5+ timmars resväg från jobbet. Därför att det var vad de hade råd med eller att de ville bo där för att närmiljön var bra.
Bl a en som byggde villa just i Nynäshamn och jobbade norr om Stockholm.
Det är verkligheten. Och det är folk med bra inkomster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Bosätt dig i Nynäshamn sen pendlar du till Skärholmen. HF GL!
Flera i Stockholm skulle bli glada om det fick så kort resväg till jobbet.
Är det möjligen så att du är en lat bidragstagare som inte vill arbeta och göra rätt för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Eller vänta, du utgår ifrån att alla som bor i Sthlm har bil eller hur? Bara en sådan sak visar ju att du inte är stockholmare utan snarare någon bonde från någon skithåla någonstans där det värsta som kan hända är att bensinpriserna går upp.
Här ägnar du dig åt fria fantasier utan någon som helst verklighetsförankring. Kan du inte hålla dig i något forum för poesi eller så med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Så du menar att hyrorna som existerar idag där en två kostar 10-12.000 i månaden och treor går från 15.000 och upp inte är på riktigt?
Skulle man ta bort hyresregleringen skulle de rasa omgående.
De kan hållas uppe bara för att det är så få bostäder som kan prissättas så.
Skulle hela Stockholms HR få fri prissättning blir utbudet på HR så stort att hyrorna rasar ned till strax ovanför boendekostnaden för dagens BR.
BR är marknadsprissatta. BR visar nivån boendekostnad som folk är beredda att betala.
HR hamnar strax ovanför vid marknadshyra.
Hade du läst vad jag skrev hade du insett det. Eller, normalt funtade människor som läst vad jag skrev hade insett det.
Du svarade inte på min fråga. Försökte inte ens.
Är det för att du inte klarar av den enkla logiken. Eller för att du inser att jag har rätt. Eller vad?