2016-04-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är lite skillnad mellan att vara allmänt trevlig och att kalla en kund för sin pojkvän.

Nu var de inte hennes pojkvän. det var ett internt skämt. Du får leta vidare i media eller bakåt i tråden om du inte tror mig.
2016-04-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vill man ha fram sanningen ska man vinna förtroende. Vill man bekräfta sin egen förutfattade mening ska man skrämma skiten ur den misstänkte precis som polisen gör i diktaturer. Och använda tortyr fr a psykisk - för det är mera verkningsfullt. Att tex hota släktingars/barns säkerhet är framgångsrikt.

Du får tro och tycka vad du vill men vilka vittnesmål hade missats?
2016-04-15, 19:54
Medlem
Theforeigners avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22642348.ab

Överklagande inlämnat i Lisa Holm–ärendet

Startsidan / Nyheter 2016-04-15

Ifrågasätter datoraktivitet
I ett mejl till TT redovisar Hurtig ett antal omständigheter som Nerijus uppges ha berättat, som han anser stöder påståendet att alternativa gärningsmän och händelseförlopp inte kan uteslutas.
Bland annat ska datoraktivitet, som i utredningen har redovisats komma från Nerijus Bilevicius brors dator, i stället ha kommit från Nerijus egen dator. Det anses, enligt Björn Hurtig, kunna indikera att han var i sin bostad när Lisa Holm attackerades.

Frågetecken kring DNA
Advokat Hurtig ifrågasätter också att det inte har gjorts någon fördjupad DNA-analys av huvudhår i Lisa Holms trosor, där man också hittade djurhår.
Björn Hurtig skriver att utredningen inte visar vilken typ av djur som håren kommer ifrån och att Lisa Holm inte hade några husdjur.
Nerijus Bilevicius och hans advokat hoppas nu att de ska få ett prövningstillstånd i Högsta domstolen. HD ger prövningstillstånd endast om domen eller beslutet kan få betydelse som ett prejudikat eller om det finns ”synnerliga skäl”, som att det exempelvis förekommit grova felaktigheter under tidigare förhandlingar.
2016-04-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu var de inte hennes pojkvän. det var ett internt skämt. Du får leta vidare i media eller bakåt i tråden om du inte tror mig.

Media? Det ska väl stå i utredningen.
Liksom den sista dagens alla sms:ens innehåll.
2016-04-15, 19:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Inte för att vara petig och dra det här i långbänk. Men var framkommer det? Jag fick intrycket när jag läste fup att Maria helt enkelt hört fel/missuppfattat. (Jag har inte följt tråden slaviskt och kan ha missat det där med internt skämt.)
2016-04-15, 19:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Jaha då blev det som de flesta i tråden befarade. NB fortsätter att blåneka och överklagandet tillför inget nytt överhuvudtaget i ärendet. Alltså ett helt meningslöst överklagande som går raka vägen ner i HDs papperskorg. Det kommer att bli en riktigt lång vistelse på statens egen hotellkedja för den lille blånekaren det här.
2016-04-15, 19:58
Medlem
Citat:
Du får tro och tycka vad du vill men vilka vittnesmål hade missats?

Läs ovan. Herregud.
2016-04-15, 19:59
Medlem
Första inlägget för mig i denna tråd. Jag har följt denna sedan starten.
Det är två saker som slår mig:

1: Väldigt lite information läckte ut från polisen.

Mycket ovanligt enligt min erfarenhet. Oftast brukar det komma fram detaljer från utredningen allteftersom fallet utreds.

2: Ser man till antalet inlägg och antalet visningar så torde detta vara ett av FBs största trådar.....

Konklusion:

Man måste ge en eloge till krim och övrig polis i området för att de höll igen på info.
Samtidigt att man höjer lite på ögonbrynet för att fallet fått sådan stor uppmärksamhet här på FB.
Nätt opp 40 000 000 visningar....
Detta kan bli en avhandling i socialpsykologi för någon....Hmmmm.
L-J
Senast redigerad av L-JPersson 2016-04-15 kl. 20:04.
2016-04-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Varför reagerade inte advokaterna? Är de involverade i din gigantiska konspiration eller är det du som har fel?

Är du också ny i tråden? Detta har jag också svarat på ingående tidigare.
2016-04-15, 20:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22642348.ab

Överklagande inlämnat i Lisa Holm–ärendet

Startsidan / Nyheter 2016-04-15

Ifrågasätter datoraktivitet
I ett mejl till TT redovisar Hurtig ett antal omständigheter som Nerijus uppges ha berättat, som han anser stöder påståendet att alternativa gärningsmän och händelseförlopp inte kan uteslutas.
Bland annat ska datoraktivitet, som i utredningen har redovisats komma från Nerijus Bilevicius brors dator, i stället ha kommit från Nerijus egen dator. Det anses, enligt Björn Hurtig, kunna indikera att han var i sin bostad när Lisa Holm attackerades.

Frågetecken kring DNA
Advokat Hurtig ifrågasätter också att det inte har gjorts någon fördjupad DNA-analys av huvudhår i Lisa Holms trosor, där man också hittade djurhår.
Björn Hurtig skriver att utredningen inte visar vilken typ av djur som håren kommer ifrån och att Lisa Holm inte hade några husdjur.
Nerijus Bilevicius och hans advokat hoppas nu att de ska få ett prövningstillstånd i Högsta domstolen. HD ger prövningstillstånd endast om domen eller beslutet kan få betydelse som ett prejudikat eller om det finns ”synnerliga skäl”, som att det exempelvis förekommit grova felaktigheter under tidigare förhandlingar.
Jag sätter en peng på att djurhåren kommer från kossor.

Undras vilken dataexpert dom anlitat?
2016-04-15, 20:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Hur kan man vara säker på att det var ett "internt skämt"? Mig veterligen har aldrig personen som sade det (dvs LH själv) fått möjlighet att förklara vad hon menade med uttrycket.

Ge gärna källhänvisning till FUP där det framgår att det är färdigutrett. Det känns som en seriösare hänvisning än "media eller bakåt i tråden"
2016-04-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det fastställt att de inte var bekanta.
till LH? Enligt en kollega hade hon ju refererat till honom som sin pojkvän? Och kortet var väl inte hans eget, utan mammans har jag för mig. Var finns uppgiften i fup att man följt upp detta spår fullt ut? Händelsen behöver inte alls ha varit "trivial".

Det finns i fup, Lena berättade att L sa till sin kollega att det var hennes pojkväv som hade beställt två soppor ( när soppa var slut).
Vad kallar ungdommar sin f d pojkvän?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in