Är inte det mer av ett U-landsproblem? Det måste vara mycket vanligare där.
Det är värre i Stockholm, för här måste vi höra på skiten. Kollektivtrafiken i Somalia är knappast särskilt civiliserad, där sitter man på ett lastbils flak i bästa fall. Men i Stockholm i är man tvingad att lyssna på negertjatter / sandnegertjatter via mobilen..
Fy fan! Nyss så ville inte surfplattan ansluta till hotellets wifi. Jag höll på och jävlades med eländet i säkert fem minuter innan den till slut kunde logga in.
Hela kvällen är ju förstörd nu.
Har en kompis vars svärmor beställde en kökslampa för över 20 år sen, den har fortfarande inte kommit.
Inte från chili utan en lokal möbelaffär i mindre ort.
Min Mac Mini kopplar upp sig på en extender i mitt meshnätverk som står på ovanvåningen, istället för huvudroutern som står två meter bort på samma plan. Istället för 750 Mbit och väldigt lite latens så får jag 200 Mbit och en liten naggande latens när jag spelar spel via GeForce Now. Stänger jag av och på WiFi på Mac:en så kopplar den upp sig till routern, men efter ett tag så kopplar den upp sig mot externdern.
För lat för att dra en nätverkskabel till min Mac Mini, det skulle ju lösa problemet för gott 😅
Jag fick två romaner av min tyska väninna som var på besök i helgen. Nu måste jag läsa dem fast jag varken har lust eller tid, för att kunna diskutera dem med henne brevledes! SÅ jobbigt!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!