2016-04-15, 14:25
Medlem
"Hon är en runaway" växer väldigt snabbt på än efter några lyssningar, men stör mig väldigt mycket på Håkans tillgjorda röst i den. En live-version kan dock bli väldigt bra, om han håller sig borta från att göra till sig.

Lite som "Pistol". Riktigt bra låt, men lyftes till nya höjder i och med Ullevi-spelningen förra sommaren.
Citera
2016-04-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Nya låten är väl helt okej. Gillar versen om personen som har "rört till det som satan" så han måste få sin hund vaktad. Ser framför mig en kriminell person som har gjort något som han verkligen ångrar, typ råkat mörda någon, men ändå tyder det med hunden på att han fortfarande har känslor för kanske den enda han har kvar som bryr sig om honom? Fint skrivet.

Då uppfattar vi låten helt olika, låten handlar ju om en tjej, en runaway...
Jag tror det är tjejen som lämnar lappen.

Låten börjar bra, dom är ihop och har sex på gräset... sen sticker tjejen iväg hastigt och lustigt. Och lämnar honom kvar med jycken...

"Vart tog du vägen kära.... Alla undrar Så hon bara lämna? , Ja... Och om ni ser någon, vacker som en ängel med Diane Keaton ögon , ge henne en kyss från mig, för hon är en runaway.
Citera
2016-04-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Då uppfattar vi låten helt olika, låten handlar ju om en tjej, en runaway...
Jag tror det är tjejen som lämnar lappen.

Låten börjar bra, dom är ihop och har sex på gräset... sen sticker tjejen iväg hastigt och lustigt. Och lämnar honom kvar med jycken...

"Vart tog du vägen kära.... Alla undrar Så hon bara lämna? , Ja... Och om ni ser någon, vacker som en ängel med Diane Keaton ögon , ge henne en kyss från mig, för hon är en runaway.
Absolut, det är låtens handling, det var bara jag som var lite otydlig. Det där var bara vad jag såg framför mig när jag hörde versen, sen är ju hans mening med texten rätt tydlig.
Citera
2016-04-15, 20:06
Medlem
frantiks avatar
Men vilken jävla låt. Så mysig och så skön. Hoppfullt sorgsen. En sån låt man lyssnar på i en osäker nyförälskelse.
Sjukt bra. Håkan är så bra.
Citera
2016-04-15, 22:55
Avslutad
Någon som har lust att ladda upp den nya låten på youtube? Håkan har ingenting emot av att man delar med sig på internet, det har han sagt själv.
Citera
2016-04-16, 00:11
Medlem
Svensson94s avatar
Refrängen är grym! Inspirerat av Bryan Adams - heaven antar jag.

Låten startar lamt men avslutar grymt precis som "2 steg från paradise". Han bygger liksom upp låten från början och en refräng som kommer sent, tror denna blir bra live!
Citera
2016-04-16, 07:32
Medlem
När skall Hellström någom som kan hjälpa honom med konsten att få in hans onekligen bra texter i en melodi? Han ÄR en bra scenartist, han skriver texter som berör och som jag kan förstå att många gillar. Has sinne för harmonier är inte obefintlig, själva melodislingan går väl an, men det är då den helt proffessionella texten stoppas in i den halvhyggliga melodin som det blir något som enbart atonala människor med visst litterärt intresse kan uppskatta. Är det någon av er Hellströmfans som skriver egen musik som gillar det här? snä-la? Kä-ra?

Skriver absolut inte det här för att vara dryg. Känner så många som gillar Hellström, gillar karln själv, men det är som kejsarens nya kläder. Försökte verkligen lyssna på den här nya sången som många av er skrivit så fint om här med den mest positiva av inställningar. Men mötet mellan text och musik är, för mej, direkt plågsam.

Han skulle ta kontakt med Tomas Ledin eller nån. Musik är musik och inte prosa med noter.

Eller förklara för en som inte begriper...
Senast redigerad av Kokoluring 2016-04-16 kl. 07:52.
Citera
2016-04-16, 09:06
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Är det någon av er Hellströmfans som skriver egen musik som gillar det här? snä-la? Kä-ra?

Skriver absolut inte det här för att vara dryg.

Du är helt enkelt dryg. Sen är din frågeställning väldigt konstig. "Vi riktiga musiker" börjar bli uttjatat. Utsålt Ullevi, ingen skriver musik. Hyllad av många musiker, ingen skriver musik. Du hör själv hur fånig du är. "Jag gillar snubben", troligt.

Sen att musik inte kan vara prosa med noter visar att det är du som vet lite om musik.
Citera
2016-04-16, 10:00
Medlem
Peripheryys avatar
Nä fyfan. Det senaste släppet "hon är en runaway" är inget för mig.

Jag tål inte att han ska sjunga på det där sättet som han gör i låten. Den blir säkert mycket bättre live än på platta.
Citera
2016-04-16, 10:14
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Nä fyfan. Det senaste släppet "hon är en runaway" är inget för mig.

Jag tål inte att han ska sjunga på det där sättet som han gör i låten. Den blir säkert mycket bättre live än på platta.

Hoppas inte för mycket, han lyckas alltid "jazza" till alla sina låtar så det blir too much.
Citera
2016-04-16, 11:33
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
När skall Hellström någom som kan hjälpa honom med konsten att få in hans onekligen bra texter i en melodi? Han ÄR en bra scenartist, han skriver texter som berör och som jag kan förstå att många gillar. Has sinne för harmonier är inte obefintlig, själva melodislingan går väl an, men det är då den helt proffessionella texten stoppas in i den halvhyggliga melodin som det blir något som enbart atonala människor med visst litterärt intresse kan uppskatta. Är det någon av er Hellströmfans som skriver egen musik som gillar det här? snä-la? Kä-ra?

Skriver absolut inte det här för att vara dryg. Känner så många som gillar Hellström, gillar karln själv, men det är som kejsarens nya kläder. Försökte verkligen lyssna på den här nya sången som många av er skrivit så fint om här med den mest positiva av inställningar. Men mötet mellan text och musik är, för mej, direkt plågsam.

Han skulle ta kontakt med Tomas Ledin eller nån. Musik är musik och inte prosa med noter.

Eller förklara för en som inte begriper...

Låt oss höra din egna låtar så förstår vi säkert vad du menar.
Citera
2016-04-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Absolut, det är låtens handling, det var bara jag som var lite otydlig. Det där var bara vad jag såg framför mig när jag hörde versen, sen är ju hans mening med texten rätt tydlig.

Okej! jag tänkte väl

Frågan är om han kommer släppa en tredje låt nästa fredag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in