2016-04-15, 00:23
Medlem
MellowMyMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
I Sverige blir högerextremister, nationalister och konservativa från Främre Orienten vänster.

Vafan gör en islamist i Miljöpartiet? Som riksdagsledamot och minister dessutom!
#freethenipple, treehuggers och islamism!
Ja, denna sammanblandning av vänstern och islam är rätt märklig när man tänker på den, men det följer ju den rådande trenden senaste 15 åren. Efter 9/11 tävlade västledarna i att kalla islam för en fredlig religion, och sen verkar man ha fastnat i den autopiloten. All kritik av islam är rasism och muslimerna ska därför tas i försvar till varje pris. Detta trots att ideologin såklart går stick i stäv med vänsterns egna värderingar.

Senaste åren han väl vinden vänt något. Bill Maher gör en poäng av att islamism och liberala värderingar är inkompatibla och han räknas ju sig själv som vänster i alla andra avseenden. SD växte och tog sig in i riksdagen, Sverige stängde sina gränser och nu den islamistiska terrorvågen i Europa som verkat öppna dörren något.

Hur kommer det sig t.ex att andra eller tredje generationen muslimska kids i västvärlden fått för sig att de har det så dåligt och att väst måste förgöras, samtidigt som ju vem som helst med ögon kan se att deras liv på alla plan är bättre här?

Twitter-vänstern älskar att orera om "faktaresistens" men är oförmögna att se bakom den fasad som svenska musmliska organistationer håller upp. Eller att ta in att majoriteten av världens muslimser sitter på åsikter som är direkt motsatta till den fria världens (http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/). Att svenska muslimer sitter på liknande åsikter är självklart -- vilket ju speglar sig i deras ovilja att helhjärtat fördöma terrordåd. Observera hur muslimska företrädare aldrig ger raka svar på grundläggande frågor om mänskliga rättigheter, om Syrien, ISIS, sharia, osv., utan alltid rationaliserar bort och pratar om hur USA minsann är värre.

Såklart ivrigt påhejade av vänstern.

Jag önskar att någon kunde ställa Mehmet Kaplan mot väggen med några grundläggande frågor. Nu känns väl som ett ypperligt tillfälle. "Är Sverige ett bättre land att bo i än Turkiet eller Egypten?" "Skulle världen vara en bättre plats med sharia?"

Det finns ju åtskilligt med Youtube-material från brittisk teve där islamister intervjuas och programledaren får upprepa frågan 10 gånger: "Är du för eller emot stening som straff för äktenskapsbrott?" ut att någonsin få ett rakt svar. Kaplan 2016 skulle kunna bli en ny klassiker.
Senast redigerad av MellowMyMind 2016-04-15 kl. 00:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturewlow
Har hört om en expert på dammkonstruktioner som är kvartssame och genusforskare
Kan inte det vara en tillgång nu när kaplan lämnar?
Enligt säkra källor så kommer mongot va kvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns även tillfällen då man inte diskuterar religion.

Vad jag vet är Sverige känt för att vara ett väldigt sekulärt kristet land, som det ser ut så ligger det oss i fatet idag.

Just förmågan att gå vidare bortom religioner är en av de styrkorna som kan tjäna Sverige väl.

Det betyder samtidigt att vi måste avstå Islamismen och rent av sparka rätt ut när den kommer på tal.

Kaplan verkar på fel mark, i Turkiet kanske han hade setts som en profet men här i Sverige så står man kanske helst upp för det svenska civilsamhället som minister?

I Sverige råder religionsfrihet och det innebär att alla har rätt att utöva sin religion utan att bli misstänkliggjorda eller förminskade.
I Sverige skiljer vi på politik och religion och det innebär att man kan gå på samma politiska möte fast man har olika religion och samma religiösa möte fast man har helt olika politisk uppfattning
Citera
2016-04-15, 00:24
Medlem
Krulssons avatar
Som sagt, kasta ut honom ur regeringen och landet samt tillsätt en riktig svensk på ministerposten istället!
Citera
2016-04-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Lägger märke till att Kaplan envisas med att ofta använda ordet "civilsamhället" när han ska förklara sig.

Antagligen nån slags nysvenska för..., för ...., ja vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det är nysvenska för det muslimska kalifatet.

Ordet "civilsamhället" användes flitigt av före detta socialdemokraten Omar Mustafa och hans muslimska försvarare när det blåste kring honom.
Citera
2016-04-15, 00:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Om regeringen nu visar lite stake och låter honom gå, vad skulle det ha för konsekvenser för den politiska relationen mellan Turkiet och Sverige? Att en turkisk får sparken pga att lunchar med nationalistiska turkar kanske kommer sticka i ögonen på en hel del turkar?
Menar inte att det skulle vara en anledning till att hålla kvar honom, han får gärna uppsöka närmaste AMS-kontor och det gärna nyss, men jag är nyfiken på vad som skulle hända.
Och om han inte får gå, hur kommer Armenier och kurder reagera då?
Någon som vet hur många kurder Kaplan lunchat med?

Intressant reflektion!

Either way, det blir spännande att följa.
Citera
2016-04-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lyssna på Pekguls beskrivning av Kaplan.
Efter ca 7 minuter pekar hon ut Kaplan som anhängare till Millî Görüş :

http://www.expressen.se/ledare/premiar-politiknorden/

Man får en bra bild av Kaplan, hans oärlighet och hur han smyger med islamister.

Tack för länken.
Om inte annat så höjer det min uppskattning för Pekgul som är mycket ärlig och uppriktig.
Jag får erkänna jag hade svårt att sätta mig in i hennes kritik mot Kaplan tidigare. Han är hemlighetsfull.
Har fortfarande svårt att veta vad han står för.
Citera
2016-04-15, 00:31
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymKostym
Det finns en annan fråga som Kaplan inte svarat på. Vem bjud in honom till middagen? Vilken organisation?

Visste inte inbjudaren vem han inbjöd? Femtio personer på en restaurang, men vilka organiserade allt.

Fakta 1. Organisationen som bjöd in islamisterna / massmördarna visste såklart vilka de bjöd in. Man bokar inte middag med främlingar hursomhelst. Flera satt vid samma bord och åt / pratade med vargarnas ledare.

Fakta 2. De inbjudna var kända extremister, en ledare för massmördare. Den inbjudna var ledaren, och han satt vid ett borde och pratade med flera andra.

Om personerna som åt i lokalen var starkt emot dessa människor, borde de inte lämnat lokalen?

Slutsats: Många fler i lokalen måste ha sympatiserat med dessa mördare, eller åtminstone inte tagit avstånd. Eller åt han middag med främlingar?

Det finns ingen annan vettig slutsats.

Hur många av terroristsympatisörerna på middagen kände Kaplan? Ingen?

Omöjligt.

Du är inne på något här...

Själv har jag funderingar på detta - Kaplan är en minister.. han har säkerhetsfolk runt omkring sig som ska se till att han är säker (antar jag åtminstone), som gör att han inte blir mördad. Om han blivit officiellt inbjuden till just den här festen -så måste ju folk runt omkring honom undersökt Vilka är inbjudna på festen?

Finns det folk här, på just denna bjudning, som hotar hans säkerhet?
Om inte - och som det nu framkommer att det finns kopplingar till flera mindre bra grupper som t.ex. de Grå Vargarna... Ja, då måste ju Kaplans folk vetat om det eller hur?

Att han sen kan sitta i media och ljuga rätt ut -det finner jag vara högst intressant.. Själv har jag jättesvårt att första ljuga ifall någons frisyr är helt fel men ändå ska man sitta o säga "det där passar dig" fastän det inte gör det...
Senast redigerad av Trollmia 2016-04-15 kl. 00:48. Anledning: felstavning
Citera
2016-04-15, 00:33
Medlem
Vimurs avatar
Det kanske redan har tagits upp i tråden men MSM-tungviktaren K-G Bergström totalsågar Kaplan och antyder att det är dags för avpollettering.
Citat:
Oavsett hur det är med det, är Mehmet Kaplan i dag regeringens största belastning. Frågan är om Stefan Löfven och Gustav Fridolin/Åsa Romson har kraften och modet att vidta vad som krävs för att befria regeringen från den bördan.
http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/kaplan-ar-regeringens-storsta-belastning/
Den här skandalen kanske inte passerar så lätt som många trodde.
Citera
2016-04-15, 00:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
Enligt säkra källor så kommer mongot va kvar

I all övrig bedrövelse så är väl det en god nyhet. Det bekräftar bara bilden av Löfvén som fullständigt tondöv inför förnuft och ansvar.

Islamisten Kaplan kommer sålunda hjälpa till att solka ner MP och S fram till nästa val. Det går väl att göra några youtubeklipp precis som man gjorde med tex Reinfeldt, Sahlin och Juholt.

Man kommer ju fram till valet ständigt kunna ställa frågan vilka hållhakar islamismen har på Socialdemokraterna. Avtalen från 90-talet kommer kanske dammas av och hinna med några vändor till i alternativmedia. I sken av senare årens terrorhändelser ter sig dessa absurda. Finns det några andra religioner eller -ismer med liknande avtal med andra partier?
Citera
2016-04-15, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
I Sverige råder religionsfrihet och det innebär att alla har rätt att utöva sin religion utan att bli misstänkliggjorda eller förminskade.
I Sverige skiljer vi på politik och religion och det innebär att man kan gå på samma politiska möte fast man har olika religion och samma religiösa möte fast man har helt olika politisk uppfattning

I min åsikt är alla förunnade sin religionsfrihet även om det i de flesta fall handlar om personliga svagheter.

I Sverige ska man skilja mellan religion och politik helt klart. Det är en av anledningarna till varför Kaplan bör säga upp sig själv.

Jag har fö aldrig hört talas om att Kaplan sagt sig tro på Sverige.Det enda man hört från MP är Fridolins 100-dagars insats som skulle vända den vikande kunskapskurvan i svensk skola och det andra talröret Åsas förehavanden behöver man väl inte gå värst långt in i utan att förstå att kanske även islsmisten Kaplan kanske är ett uppenbart rövhål?

Islamism kan säkert tolkas som en rättighet iom religionsfrihet, det vore väl bra om det testas i ett rättssamhälle som säger sig vara alliansfritt.
Citera
2016-04-15, 00:47
Medlem
Afrosvensks avatar
Jag undrar om bostadsminister Mehmet Kaplan och energiminister Ibrahim Baylan talar svenska eller turkiska med varandra när de diskuterar vad de ska göra med Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in