2013-12-04, 21:48
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archangelo
Menar du det? Jag tror nämligen att jag fått permanenta skador av tjacket jag imundigade i 17-20 års åldern. Som mest varje dag i 6 månader. Med race på 5-6 dagar på sin höjd. Jag är i princip säker på att det var meta-amfetamin. Eftersom det var extremt potent. Hur kan man veta om det varit meta? Det var gult tjack, med kristaller liksom.. Hade konstant tillgång på det.

Har varit deprimerad, haft ångest och stark social fobi som jag aldrig riktigt hämtat mig ifrån. Även när jag slutat med droger och börjat med SSRI.

Yepp. Kolla på lite dokumentärer om metaamfetamin.
Tillslut kan man inte känna alls samma lycka nykter som man kunde innan man börjat med metat. Därav så många som blir så hooked.

Att bara kolla på faces of meth, skrämmer det inte iväg er från skiten?

Ni kan ju likagärna skjuta krokodil om man skiter i hälsan.
Citera
2013-12-04, 23:28
  #170
Medlem
lilZer0s avatar
Klart det finns metamfetamin i Sverige, kanske inte lika vanligt i kistalliserad form men ofta är det metaamfetamin- och- amfetamin blandning man köper om det är "klet". Har inte köpt själv men det pris jag hört när jag frågat har varit 750 per gram, antar då att det är DL-meta eftersom kristaller lär kosta mer, de är ju "dyra per gram" även utomlands menar jag?
Citera
2013-12-05, 10:45
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Klart det finns metamfetamin i Sverige, kanske inte lika vanligt i kistalliserad form men ofta är det metaamfetamin- och- amfetamin blandning man köper om det är "klet". Har inte köpt själv men det pris jag hört när jag frågat har varit 750 per gram, antar då att det är DL-meta eftersom kristaller lär kosta mer, de är ju "dyra per gram" även utomlands menar jag?

Såg en dokumentär igår om det där.
Även om pulvret i sig är rent tjack så återkristalliserar
gängen i USA det till kristaller för att det säljer lättare.

Vad menar du med "klet"? Klibbar det?
Jag har hört att man kan centrifugera sitt tjack så att det blir av med
toulenet eller naphtan. Som suger fukt ur luften.
Citera
2013-12-05, 17:39
  #172
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValterVit
Såg en dokumentär igår om det där.
Även om pulvret i sig är rent tjack så återkristalliserar
gängen i USA det till kristaller för att det säljer lättare.

Vad menar du med "klet"? Klibbar det?
Jag har hört att man kan centrifugera sitt tjack så att det blir av med
toulenet eller naphtan. Som suger fukt ur luften.
"klet" är vad som utomlands (tyskland, holland osv..) kallas "amphetamine paste" som har någon sorts vätska eller medel i sig som binder skiten eller på något sätt får tjacket att inte kunna torka *helt och hållet*, lägger man det i kylen blir det genast blött igen osv. Smutstjack helt enkelt.

Åfan, det var nytt. Trodde inte att DL-meta gick att kristallisera just på grund av sammansättningen av Dextro- och- Levo-meta. Trodde bara att Dextro-isomern gick att kristallisera till en genomskinlig kristall.
Citera
2013-12-05, 22:01
  #173
Medlem
Saul-Goodmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
"klet" är vad som utomlands (tyskland, holland osv..) kallas "amphetamine paste" som har någon sorts vätska eller medel i sig som binder skiten eller på något sätt får tjacket att inte kunna torka *helt och hållet*, lägger man det i kylen blir det genast blött igen osv. Smutstjack helt enkelt.

Jag har alltid trott att klet är EJ färdig torkad tjack. dvs när man torkar det blir det pulver.
Citera
2013-12-12, 01:38
  #174
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archangelo
Jag är norrlänning, och det fanns OTROLIGT mycket meta-amfetamin här för 7-10 år sedan. 200 kr grammet för en gubbe som räckte i 5 dygn. Även om man var någorlunda van skiten! T.om en gammal A-lagare/tjackis jag bjöd på en bomb, blev sjukt imponerad. "BRA TJACK" sa han bara. Sen irrade han runt på stan i 2 dygn och söp..

Det beror väl vart i Norrland man är också, själv så bor jag ganska högt upp. Och jag har bara sett det en gång. Men ibland har man tur har fått tag på heroin och kokain också, men det är nog bara en one hit wonder här uppe
Citera
2014-08-15, 19:10
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
"klet" är vad som utomlands (tyskland, holland osv..) kallas "amphetamine paste" som har någon sorts vätska eller medel i sig som binder skiten eller på något sätt får tjacket att inte kunna torka *helt och hållet*, lägger man det i kylen blir det genast blött igen osv. Smutstjack helt enkelt.

Åfan, det var nytt. Trodde inte att DL-meta gick att kristallisera just på grund av sammansättningen av Dextro- och- Levo-meta. Trodde bara att Dextro-isomern gick att kristallisera till en genomskinlig kristall.

DL-metat blir som isbitar, grumliga. Men de är ändå tjack :P
Citera
2014-08-15, 19:11
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saul-Goodman
Jag har alltid trott att klet är EJ färdig torkad tjack. dvs när man torkar det blir det pulver.

Det är så, men det suger fukt från luften också.
Citera
2014-08-15, 21:09
  #177
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
"klet" är vad som utomlands (tyskland, holland osv..) kallas "amphetamine paste" som har någon sorts vätska eller medel i sig som binder skiten eller på något sätt får tjacket att inte kunna torka *helt och hållet*, lägger man det i kylen blir det genast blött igen osv. Smutstjack helt enkelt.

Åfan, det var nytt. Trodde inte att DL-meta gick att kristallisera just på grund av sammansättningen av Dextro- och- Levo-meta. Trodde bara att Dextro-isomern gick att kristallisera till en genomskinlig kristall.

Det stämmer också. En omkristallisation är något helt annat. Om du kristalliserar pulver (DL-Meta) så blir det flakes, inga stora kristallbitar som D-Meta är.
Citera
2014-09-11, 06:18
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Jag tycker inte att man får någon kick av metamfetamin, utan effekten smyger sig på, fast å andra sidan så sitter den i mycket längre. Metamfetamin är drygare, men det har varit ganska dyrt de gångerna som jag har sprungit på det. (Att du inte får någon kick gäller naturligtvis inte om du röker metan, för då smäller det till...)



Det är inte ofta som jag får svår ångest under AT:n, eller så lyckas jag sova bort den. Mat, sömn, alkohol och diazepam brukar lindra när jag mår dåligt.


Du får ju en mycket hårdare kick om du dricker eller snortar metan, hade ett halvt hegge meta direkt från USA och det va bra bara stora genomskinliga kristaller och efter jag hade vart vaken fem dygn och va helt snurrig så hade jag kanske 3-4 g kvar av det och skulle bara ta en liten 0.2 i vatten o dricka tänkte jag men när jag häller ut metan så har det blivit som en klump utav allt för jag hade spillt ut en öl på mitt amsterdam kuvert jag hade och då hade det blivit fuktigt så allt blev mer som en stor klump o när jag bara ska få ut en liten liten bit så ramlar allt ner i mitt glas.... snurrig som jag va så försökte jag rädda det sista som inte han o lösas upp o det va kanske max en 0.5 så jag spär ut det som hamnade i glaset till 2 glas och drar i mig hela det ena glaset och det va nog utan att överdriva minst 1 g kanske 1.5 g och efter 30-40 min så är jag så påtänd att jag inte vet vad ja heter och fick såna hallisar att mina kompisar som oxå va riktigt påtända blev rädda att jag skulle dö, tror att min temp gick upp till 41,3 grader och dom slängde in mig i ett iskallt bad så fick ja sitta där 30 min sen kom jag ut och gick runt sen helt plötsligt somnar jag bara på soffan o vaknar 3 timmar senare och har inte en blekaste om vart jag är....

så svälj en 0.2 om den är bra så får du en rejäl kick och helt påtänd i 4 timmar...
röker du den blir du mera chill och kan röka hur mkt som helst och sväljer du det som jag gjorde så räcker det med 0.5 så kan du dö för det är så potent så inget tjaffs om att den slår hårdare om du röker den... snorta den så känns det som öga ska ploppa ut för det är så JÄVLA starkt.....
Citera
2014-09-11, 06:23
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Märka att det är metamfetamin lär man ju göra, men oftast så bör man ha en aning om det redan före intaget. Dels så ser det ofta inte ut som vanligt tjack, dels så brukar det kosta mer, och din kran talar väl om vad det är han säljer? Jag skulle då aldrig handla av någon som inte vet/talar om vad han har för grejor i sina påsar.

lägg det i vatten bara så vet du om det är riktigt meta, det löses upp utan att du blandar runt det så blir det som olja på ytan av vattnet
Citera
2016-04-14, 23:42
  #180
Medlem
Varför ser vi inte mer Metamfetamin i Sverige.

Eftersom att Amfetamin är såpass stort i Sverige så undrar jag varför det inte finns mer Crystal meth på gatorna. Tänker lite på serien breaking bad där Crystal Meth verkar vara ett självklart val före amfetamin.

Men hur kommer det sig att det är ovanligt i Sverige.
__________________
Senast redigerad av soloInvestor 2016-04-14 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in