2016-04-14, 22:38
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Vi får heller inte glömma bort S-falangen Tro och Solidaritet som har varit mycket starka krafter för att få in Kaplan och islam på beslutsnivå. Kretsen kring Ardin, Klein, Irving et al har alltid försvarat både islam och muslimer. Hägg blev ju utesluten just på grund av att hon inte köpte infiltrationen. Så går det om du inte rättar in dig i ledet. Dessutom var ju både Klein och Kaplan insyltade i byggandet av "Guds Hus" i Fisksätra. Hur det gick med det har jag ingen aning om, men jag kan ana en en lite spricka i den socialdemokratiskislamistiska fasaden nu. Betänk att både Musa och Omar Mustafa var styrelsemedlemmar i föreningen Hjärta, TS lokalavdelning i Stockholm. Både Ardin, Gardell och Musa satt på podiet i Almedalen när Kaplan gjorde jämförelsen med vinterkrigarna.
Ja fy fan! Om nu Kaplan ryker (vilket han måste) så kan man hoppas denna vämjeliga skara inser att deras tid är förbi.
Citera
2016-04-14, 22:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
För att bli av med honom. Helt klart så har mediedrevet regisserats. Jag tror vissa högt uppsatta i regeringskretsar haft koll på honom. De vet att han är en dubbelspelande islamist som rent politiskt är livsfarlig för regeringen. Han står för värderingar som ligger ljusår från regeringens och det allmänt acceptabla men klarar sig gång på gång genom att dra islamofobkortet, ljuga och släta över.
De har väntat på ett bra tillfälle att dumpa honom. Nu är det dags.
Tror att de flesta MP-mupparna fortfarande litar på honom, men så är de ju också idioter utan verklighetsanknytning. Han valde sitt parti väl.

Det tror jag också.

Precis som Mona Sahlin trycktes tillbaka i fållan när hon försökte göra sig av med V på sin tid så finns det en chans att Löfvén trycks tillbaka i fållan nu. Starka krafter styr islamism i Sverige. Jag säger chans därför att jag tror regeringen kommer få allvarliga bekymmer, rättelse ... MERA allvarliga bekymmer om Löfvén tvingas behålla Kaplan.
Citera
2016-04-14, 22:42
Medlem
BanjoKazooies avatar
tycker det är helt ok att gå på middag med en massa människor som man inte håller med politiskt med.
Citera
2016-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahannam
Mehmet Kaplan gör som många andra fega islamister i väst brukar göra: Han säger exakt det folk vill höra på TV och gör helt annorlunda utanför TV-rutan.. Å ena sedan "tar han avstånd" från alla de ideologier som de extrema organisationerna han umgås med står för, samtidigt som han kontinuerligt fortsätter sitt umgänge med och stöd till dessa organisationer.

Som en person med invandrarbakgrund så syns mönstret klart och tydligt för mig och har även en skrämmande liknelse med islamo-fascisterna från mitt ursprungsland. Nämligen att han blåljuger alla er naiva svenskar rakt upp i ansiktet som med hull och hår accepterar hans lögner och bortförklaringar. Det är precis på detta sätt islamister fungerar. De ljuger, slingrar sig, kommer med skeva bortförklaringar och försöker säga exakt det de tror att folk vill höra så att de i fred kan fortsätta med sin anti-demokratiska agenda.

Han ljuger er alla rakt upp i ansiktet! Hur fan kan ni passivt se på när slingriga islamister äter igenom detta land från insidan som maskar i ett ruttet äpple?? SKÄMS! Visa lite stake och ryggrad för fan!!

Det blir så när kulturmarxismen tar över och alla är rädda för att bli kallade rasist. Detta tillsammans med en helt invalid journalistkår är anledningen till att Kaplan fortfarande kan sitta kvar på sin post. Dagens "journalister" har inget existensberättigande över huvud taget, det var inte ens de som hittade "scoopet" utan det var här på flashback som medborgarna grävde och hittade det (Vimur för att vara exakt).
Citera
2016-04-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Varför skulle han värna om islamism bara för att han sitter vid samma bord som en islamist?
Den turkiska kulturen sätter värde på gästfrihet. Kommer någon som är hungrig ger man dem mat oavsett om de tillhör ett parti man inte gillar. Om det suttit en kommunist vid bordet hade inte Kaplan värnat kommunism för det.
Särskilt vid Eid firandet (efter ramadan) tar man alla andra i hand och önskar välgång.

Utom kvinnorna då förstås, fast man är demokrat och feminist enligt Fridolin
Citera
2016-04-14, 22:47
Medlem
Zilvios avatar
Aha, det är dom där vargarna miljöpartiet vill skydda alltså!
Citera
2016-04-14, 22:47
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Oavsett hur mycket jag hatar liberaler och Folkpartiet så vill jag ge Kudos åt Fredrik Malm, han hade mycket bra argument i Aktuellt och tryckte dit islamistministern rejält. Jag tror att den intervjun kommer att väga tungt när neandertalaren till statsminister ska bestämma om han ska sparka islamisten från riksdagen eller inte.

Tack Fredrik.

Det bör dock påpekas att Malms ilska (liksom Pekguls) mot turkiske Kaplan framför allt grundas på ett intensivt engagemang för kurder. Malm är gift med en kurdiska.
Citera
2016-04-14, 22:48
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Den där Gustav Fridolin framstår ju som en jubelidiot som står där och försvarar någon som pissar honom rakt in i munnen. Men han är så naiv att han inte ser det själv.
Gustav Fridolin har alltid framstått som en idiot.
Att miljöpartiet över huvud taget sitter i regeringen förklaras av att Sverige mer och mer börjar likna vad som utspelar sig i filmen Idiocracy.
https://www.youtube.com/watch?v=BBvIweCIgwk
Citera
2016-04-14, 22:48
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det är tydligen en i raden av tvivelaktiga möten. Som ordförande i Unga Muslimer (rätta mig om jag hra fel om hans position och organisation) så bjöd han även in jihadister. Han har ett mörkt och inte så representabelt förflutet.
Han bjöd in islamisteri men det är inte det värsta i det sammanhanget, man måste veta vad SUM är för organisation till att börja med, det är en svensk gren av MB som är en terrorstämplad jihadiströrelse. Det ska tilläggas att detta inte alls är något som SUM varken skäms eller hymlar om. Det är en del MB helt enkelt, precis som wilayat sinai är en del av ISIS.
Citera
2016-04-14, 22:49
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Den där Gustav Fridolin framstår ju som en jubelidiot som står där och försvarar någon som pissar honom rakt in i munnen. Men han är så naiv att han inte ser det själv.

Klart han ser det. Han gillar det. Kolla vilka Fridolin haft som pressekreterare. En jihaddist och en som inte ens han börja innan SÄPO sa ifrån.
Det är ett misstag att tro att sådana som Fridolin är "naiva". Fridolin har helt andra värderingar och målsättningar än vanligt folk. Han är inte ett dugg intresserad av några "hämmande" nordeuropsika traditioner och värderingar.
Citera
2016-04-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BanjoKazooie
tycker det är helt ok att gå på middag med en massa människor som man inte håller med politiskt med.
Visst men det blir ju lite konstigt när man som "antirasist" hänger med folk som vill utrota andra människor.
Citera
2016-04-14, 22:51
Medlem
Egentligen så har det inte kommit fram så mycket nytt. Verkar som om några gaddat ihop sig och tycker tiden nu är mogen för att dumpa Mehmet. Kan tänka mig att det finns fler bilder och annat som de samlat på sig och som kommer läcka ut den närmaste tiden.

Det här blir ett bra mått på hur inflytelserik Fridolin är. Han kommer göra allt han kan för att Mehmet skall sitta kvar, men det finns säker flera socialdemokratiska minstrar som vill få bort honom. Skall bli spännande att se var det slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in