2016-04-14, 20:24
Medlem
Kaplan har som minister varit i Turkiet otaliga gånger. Privat som i "tjänsten", borde finnas massvis med foton där han umgåtts med sina islamist och fascist vänner på otaliga fb-konton. Bara att gräva!

Var är EXPO? och researchgruppen? Dom gillar ju inte högerextremism och fascism. Fast, dom gillar att slicka det politiskt/mediala etablissemanget mer. Vilket är prio ett...

En glädjens dag är det likväl då MP som regeringen hamnat i denna välkända härva som inte gick att dölja i och med vargungens tal och medföljande pudlande som inte följde rätt etikett
Citera
2016-04-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Min känsla är att det var Kaplan som styrde och ställde med Löfven på dagens krismöte

Precis min tanke. Varför är de som ivriga att försvara just honom för något som borde innebära slutet för den politiska karriären för precis vem som helst annars? Man undrar om de har någon hållhake på Löfven och regeringen på något vis. Man blir än mer konspiratorisk om man ser till erkännanden av Palestina, men inte av kurdernas område. Och Wallströms hat mot judars "utomrättsliga avrättningar" och vad mer det var.
Citera
2016-04-14, 20:27
Medlem
eternussermos avatar
Feministen Kaplan
https://pbs.twimg.com/media/CgBcx8FWcAAnDt5.jpg:large
Citera
2016-04-14, 20:27
Medlem
Känns nästan som vi kommit till ett vägval där otroligt mycket står på spel, hur mycket är svårt att säga. Den ena sidan den orubblige, gode muslimen som är ofelbar, kolla bara alla utspel där bl.a. frigolit utrycker sig att Kaplan skulle vara feminist (demokrat låter jag vara osagt då det inte med säkerhet går att säga att han skulle vara något annat), där jag inte undrar om inte mindre än precis alla förstår att detta är skitsnack. Nu har han gjort bort sig ordentligt och då har vi andra andra sidan med lövet och familj. Det känns som att symboliken är så stark att man undrar hur familjen tänker. Hur stark blir symboliken om han kickas? Hur illa rimmar kicken av Kaplan med dagens migration och är detta än så stor förlust att man helt enkelt inte kickar honom? Vi har ju sätt tendenser där regeringen likt ett fräknigt argt barn aldrig över sin döda kropp släpper en tum på sin ideologi och är på tok för stolta för att erkänna att denna man faktiskt är farlig, då symboliken är för stark med dagens samhälle.

Det är skandal och rent olämpligt att han sitter kvar men jag tror mig fan på att han gör det ändå, och det skrämmer mig. Skulle han dock få gå känner jag lite hopp igen, men bara lite. En regering som äntligen tar ett moget beslut, sänker sin stolta jävla guard och inser vad han står för. Men oddsen är små.
Citera
2016-04-14, 20:28
Medlem
Hanna Lidströms twitterstatusar känns ju sådär, är miljöpartiser helt dumma i huvudet?

http://i.imgur.com/jac80Ed.jpg
Citera
2016-04-14, 20:29
Medlem
usb3s avatar
Hizb ut-Tahrir verkar ju som ett trevligt parti, som vill avskaffa demokratin och införa sharialagar. Finns det något galet islamistiskt sammanhang Kaplan inte varit med i?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1168430373209505&set=a.100389786680 241.72.100001276590346
Citera
2016-04-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Regeringen har nog insett länge att Kaplan måste bort. Snabbheten i hur minister- och partikollegor fördömer hans agerande talar sitt tydliga språk. Man letar och hittar en lämplig fadäs och låter sedan helt enkelt media sköta slakten för att tvinga fram hans avgång.
.
Japp, det låter troligt. Man kan fundera ett steg till om detta är ett sätt för S att försöka få bort hela MP från regeringen utan att S själva besmittas i alltför stor utsträckning?

MP har sannerligen stora problem just nu och än värre lär det bli efter konferensen i maj. Allt tyder på det.

Är Löfven ute efter att bredda regeringsunderlaget men utan MP? En större koalition?
Citera
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Min känsla är att det var Kaplan som styrde och ställde med Löfven på dagens krismöte
Exakt så är det nog. När Löfven väl vågar sig fram kommer det nog inget tal om att vi har varit naiva, just för att han är för naiv för att inse att han är naiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Regeringen har nog insett länge att Kaplan måste bort. Snabbheten i hur minister- och partikollegor fördömer hans agerande talar sitt tydliga språk. Man letar och hittar en lämplig fadäs och låter sedan helt enkelt media sköta slakten för att tvinga fram hans avgång.
Han har kört ett eget race i tron att han som muslim är untouchable. Han har bl.a. vistats långa perioder i Turkiet utan att redovisa vad han gör där som Svensk bostadsminister!
Han är genomfalsk och har utnyttjat MP för att uppnå en hög ställning.

Men så går det man bjuder in islamister till köttgrytorna. Men svenska politiker verkar forfarande inte förstå skillnaden mellan islamister och muslimer. Man trodde att Waberi och Omar Mustafa borde ha lärt dem, men icke.

VA? Han umgås med terrorister och mördare och det hårdaste omdömet är ungefär "mycket olämpligt" och Löfven säger att "han ska vara noggrannare i fortsättningen." Det tyder inte på att de vill ha bort honom.
Citera
2016-04-14, 20:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jo, men samtidigt får man komma ihåg att det var under Löfven som det muslimska brödraskapets framfart i socialdemokraterna stötte på motstånd. Omar Mustafa, ordförande för islamiska förbundet blev inte invald i partistyrelsen. Löfven sade rätt ut att Omar Mustafa hade att välja mellan socialdemokraterna och islamiska förbundet och slog fast:
Citat:
Det går inte att vara förtroendevald i socialdemokraterna om man inte fullt upp kan stå upp för partiets värderingar om människors lika värde och jämställdhet mellan kvinnor och män. Det är värderingar som vi bygger hela vår politik på. Det är okränkbart.
Nu har han Kaplan i sin regering, en man som inte drar sig för att delta på arrangemang av den uttalat islamistiska organisationen Milli Görüs (var står den organisationen i synen på judar och på homosexuella). En man som stolt poserar på bilder där män och kvinnor står tydligt åtskilda. En man som står för mycket av det Löfven tog avstånd från i sina ord riktade mot Omar Mustafa.

Jag hoppas någon journalist påminner Löfven om dessa ord om de nu kan få honom att uttala sig.
Citera
2016-04-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Precis min tanke. Varför är de som ivriga att försvara just honom för något som borde innebära slutet för den politiska karriären för precis vem som helst annars? Man undrar om de har någon hållhake på Löfven och regeringen på något vis. Man blir än mer konspiratorisk om man ser till erkännanden av Palestina, men inte av kurdernas område. Och Wallströms hat mot judars "utomrättsliga avrättningar" och vad mer det var.

Därför regeringen Löfven är noll och intet utan MP´s mandat.

Det andra partiet S har som stöttepelare är V(kommunisterna). Ett parti som anses såpas extremt att dom inte ens platsar i en regering. Egentligen är det lika illa med MP men om allt för många förstår det så spricker den sittande minoritetsregeringen snabbare än kvickt.

Stefan Löfven och hans spin-doctors har nog sugit i sig en och annan Losec dom sista timmarna.
Citera
2016-04-14, 20:33
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Hanna Lidströms twitterstatusar känns ju sådär, är miljöpartiser helt dumma i huvudet?

http://i.imgur.com/jac80Ed.jpg

Verkligen! Man kan ju undra vad det är för fester hon går på?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in