2016-04-14, 20:00
Medlem
Uplands avatar
Hur kan någon bli förvånad? Alla har väl känt till att Kaplan är en islamisk extremist redan från början?
Eller var det inte sant då ingen representant från den globalistiska godhetseliten hade yttrat det?
Citera
2016-04-14, 20:00
Moderator
skunkensunes avatar
Nuri Kino som bland annat varit drivande för att IS folkmord skulle kallas för folkmord säger att han inte tror ett ord på vad Kaplan säger. Han vill dessutom att Kaplan ska lägga korten på bordet vad gäller turkarnas folkmord 1914.

Notera också MP:s lokalpolitiker Mats Pertoft som försöker med ungefär samma undfallande och patetiska undanflykter, bortförklaringar och ursäkter.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.3765047-ministern-och-mp-far-stark-kritik-av-kino

Citat:
– Jag känner Mehmet väl och jag har fullt förtroende för honom. Däremot har Mehmet varit utsatt för många märkliga förtalskampanjer genom åren.
Citera
2016-04-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Varför ses det som så illa att ha samröre med tvivelaktiga organisationer? Nu tror jag inte att Kaplan ogillar islamister, men ska man inte få lov att samtala även med sina fiender?
Utrikesminister Sten Andersson hade ju en terrorist, Arafat, på besök då och då. Sossarna för att inte tala om VPK har haft kontakter med en hel del suspekta organisationer genom årens lopp. Givetvis hoppas jag att M.K avlägsnas ur regeringen och tar resten av MP:s oduglingar med sig.
Citera
2016-04-14, 20:05
Medlem
Lawlines avatar
MP har sen tidigare kopplingar till terrorister och Kaplan bara fortsätter i samma stil.
(FB) Miljöpartiet har en Al Qaida terrorists fru (Anna Sundberg) som aktiv politiker!

Han är flitig besökare i Turkiet och frågor som man undrar över är vilka terrorister han träffar där?
http://www.friatider.se/v-xande-fr-getecken-kring-mehmet-kaplans-resor

Han har tidigare uttryckt sitt stöd för IS (Islamiska staten) och han ska sitta som bostadsminister? Är han en sovande terrorcell som bara väntar på att slå till mot svenskar? Har inga större förhoppningar om att landsförrädaren ska städa upp i detta träsk eftersom båda 2 är Sverigefientliga.
Citera
2016-04-14, 20:05
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68

Men det jag stör mig mest på är att Löfven säger "Fy på dig" gör inte om detta, så jävla svag statsminister för ett land är åt helvete rent utsagt.
Min känsla är att det var Kaplan som styrde och ställde med Löfven på dagens krismöte
Citera
2016-04-14, 20:09
Medlem
arbogaeriks avatar
Nya kapitlet ur maktelitens manual.
Gäller från i igår, iom annonseringen om "100 IS-anhängare i Borås"...

Alltså, myndigheterna inkl Regering/Riksdag börja SJÄLVA trumma på
islamofobitrumman, som nu halva Sverige redan gör......

Detta med Kaplan är planlagt på högsta nivå.

Intressant o höra var nästa trumslag kommer ifrån.....
Citera
2016-04-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nuri Kino som bland annat varit drivande för att IS folkmord skulle kallas för folkmord säger att han inte tror ett ord på vad Kaplan säger. Han vill dessutom att Kaplan ska lägga korten på bordet vad gäller turkarnas folkmord 1914.

Notera också MP:s lokalpolitiker Mats Pertoft som försöker med ungefär samma undfallande och patetiska undanflykter, bortförklaringar och ursäkter.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.3765047-ministern-och-mp-far-stark-kritik-av-kino

Kaplan, MP och till sist statsminister Löfven har en enorm börda liggandes på sina axlar idag. Agerandet kan komma att bli en vattendelare och förklaring till hur svensk politik väljer att gå framåt.

Jag gissar att dom 3 nämnda helst vill låtsas som om det regnar då man inte på något plan är intresserade av varken det svenska samhället eller svenskarna som bor i det.

Som Kaplan själv uttrycker det så ligger hans tankar främst i det turkiska civilsamhället vilket enligt honom är en naturlig del av Sverige. Hur störd och verklighetsfrånvänd kan en människa bli egentligen?

Kaplan har all möjlighet att flytta till Turkiet och fortsätta sin politiska bana där. Jag föredrar svenskar som fokuserar på det svenska civilsamhället när det kommer till ministerposter.

Rätt kul att iaf bla SVT vågar se lite kritiskt på Kaplans förehavanden, på text-tv har det hela blivit en lång radda sidor redan.

Lilla frigoliten får nog sörja sin feministiska och demokratiska förebilds avfälle från riksdagspolitiken rätt snart.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-04-14 kl. 20:16.
Citera
2016-04-14, 20:14
Medlem
Vi får se om det händer något i morgon. Får Kaplan sitta kvar har vi ett bevis på att sossarna tycker det är helt ok med islamist- och terrorsympatier och terrorkopplingar och ytterligare ett exempel på att om man är invandrare kan man göra precis vad man vill och komma undan med det, även som minister (lex Shekarabi, Esbati mfl). Löfven har morgondagen på sig att visa var han står, men jag tror han inte vågar kicka Kaplan. Löfvens redan svaga förtroende kommer sjunka ännu mer.
Citera
2016-04-14, 20:16
Medlem
valleros avatar
Regeringen har nog insett länge att Kaplan måste bort. Snabbheten i hur minister- och partikollegor fördömer hans agerande talar sitt tydliga språk. Man letar och hittar en lämplig fadäs och låter sedan helt enkelt media sköta slakten för att tvinga fram hans avgång.
Han har kört ett eget race i tron att han som muslim är untouchable. Han har bl.a. vistats långa perioder i Turkiet utan att redovisa vad han gör där som Svensk bostadsminister!
Han är genomfalsk och har utnyttjat MP för att uppnå en hög ställning.

Men så går det man bjuder in islamister till köttgrytorna. Men svenska politiker verkar forfarande inte förstå skillnaden mellan islamister och muslimer. Man trodde att Waberi och Omar Mustafa borde ha lärt dem, men icke.
Citera
2016-04-14, 20:16
Medlem
Pungs avatar
Kaplan har ett långt cv med enagagemang för islam och fler muslimer till Europa.

Men under sina 50 år har han aldrig haft ett medlemskap i en miljöorganisation, aldrig skrivit om miljö, aldrig talat om miljö, aldrig likat en fb-sida om miljö.

Allt hans engagemang har bara handlat om islam, islam, islam.

Man måste ju ändå ge Kaplan att han valt helt rätt parti.
Citera
2016-04-14, 20:22
Medlem
Indignationen i AB är spelad. Kaplan har rört sig i extremistsammanhang förut (islamism). Reaktionerna var mycket måttliga då.
Nej, nu handlar det om att dreva bort miljöpartister från regeringen för att rädda socialdemokratin genom att slå in kilar mellan S och Mp. Det har förmodligen också till sist gått upp för AB att svenska folket inte ääälskar islams utbredning här. Islam är ju inte längre så jättecoolt. Då passar det bra att bli av med Mhemet.

För egentligen är det ju i sak inte så jävla hemskt att hamna på bjudning, där en och annan stygg farbror råkar finnas.
Citera
2016-04-14, 20:23
Medlem
Nalin Pekgul varnade för Mehmet Kaplan för många år sedan. Kallade honom för exakt vad han är: Islamist. Idag hör jag Fridolin säga: Jag litar på Mehmet Kaplan. Han är feminist och demokrat. Missade Fridolin invigningen av riksdagen där Mehmets fru är iklädd niqab? Sist jag kollade var inte Koranen skriften som hyllar feminism. Fria kvinnor! Lika rättigheter för män och kvinnor! Men jag antar att de flesta inom Mp och även regeringen och Alliansen INTE satt sig in i religionen och ideologin islam eller Koranen. De kanske borde ha gjort det. Nu framstår de enbart som islamistkramare och dumskallar. Kan inte vara kul! Men som man bäddar får man ligga och just nu ligger de skavfötters med fienden. Toppen! http://www.svd.se/pekgul-kaplan-har-dold-agenda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in