Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Å andra sidan så låter han Trump förlora IN i sitt räkneexempel. Så det han visar är att det är fullt möjligt för Trump att ta hem det även om han inte vinner IN. Men då kräver det som sagt att han presterar bra i CA.
Och om han vinner IN, så lär det att räcka med 90.
Men det finns fortfarande mycket osäkerhet kring CA och IN.
Det finns inga alls OU från IN. Jag tror, att det går bra där, men en OU med siffrorna likt MD vore på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Just det. Om två veckor kommer vi att ha en helt annan bild i media. Just nu heter det att Trump måste ta 62% av de kvarvarande delegaterna (vissa säger en högre procent för att de felaktigt räknar bort de 54 obundna i PA), och sen får man det ibland att låta som om det är ungefär lika omöjligt för Trump och Cruz att nå till 1237.
Om två veckor (efter 26/4) lär dock Trump ha haft så mycket framgång (det är stater som är positiva för honom hela vägen) att det då är nere på snarare 52% av kvarvarande delegater som behövs, vilket givet det momentum han då har börjar se ut mer och mer som en promenadseger, samtidigt som Cruz har kommit till en punkt där t.o.m. riktiga dumskallar har förstått att det är omöjligt för honom att nå 1237.
Journalister kommer att fråga Cruz dagligen om detta: Hur är din plan nu egentligen när du inte kan nå 1237? Du sa ju till Kasich att han borde hoppat av för att han omöjligen kunde nå till 1237. Varför hoppar inte du av nu?
Sen en vecka senare kommer IN. Om Trump vinner där så hamnar han med god marginal över 1000 delegater och sen behöver han bara lite drygt 45% av de kvarvarande 445 delegaterna. Det är ett sånt ögonblick, som Paul Manafort talade om häromdan, då det börjar klarna för folk hur landet ligger.
Det roliga är, att media hetsade så mycket efter WI (luften gick ur Trump etc), att de nu faktiskt blir tvungna, att hylla Trump och sänka Cruz
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Man får lite bättre överblick, tycker jag, om man tittar på grafer:
http://electiongraphs.com/2016dels/delbydate.php
Gillar att de skriver "ELIMINATED"
Citat:
Ursprungligen postat av
Finisterre
Jag vill gärna se hur högt Trump hamnar på fitz-humes Hitler/Putler-index om det inte är fullt 100%
Om sådan index inte existerar, är bara det en skandal i sig!