• 1
  • 2
2016-04-14, 17:44
Medlem
Kalkon77s avatar
Hej,

Det är så att jag flyttade in i en lägenhet för ungefär 8 månader sedan, och jag funderar lite på om min granne säljer droger eller ngt liknande!

Kan rada upp några händelser som jag har stött på med punkter:

• Jag har sett några stycken räkna pengar i hissen upp som sedan knackade på hos min granne då. (kontanter, 500 - 1500kr skulle jag gissa på) Inte speciellt mycket pengar för att köpa droger då men..

• Grannens kompisar har knackat på dörren 2 - 3 gånger och frågat efter han (dom har tagit fel dörr och såg påverkade ut)

• För nån vecka sen så knackade det på och då kollade jag ut genom nyckelhålet, så ser jag att det sitter någon 2 meter ifrån dörren på huk, kan tillägga att grannens dörr var helt öppen. Han fortsatte att knacka men jag hade ingen lust att öppna. Eftersom att jag skulle ut och träffa en kompis så gick jag ut och då stod han bara där helt stilla med en träplanka i handen. (Från och med att han knackade första gången och att jag gick ut så gick det kanske 5min så han stod ju inte där länge och knackade.)

• För två dagar sedan när jag var nere i förrådet så ser jag att det ligger ett hänglås på golvet som är knäckt. Hänglåset låg på golvet vid min grannes förråds rum och det var öppet.

Har även sett han och hans kompisar stå utanför och röka vanliga cigaretter. Nån är tatuerad och någon är skinhead. Det är vad jag vet typ. (Det kanske låter lite som att jag dömer dom på utseende nu men det gör jag absolut inte, jag gillar tatueringar och min flickvän har själv flera stycken.)

Jag såg tidigare idag att det kom upp en kille som han skakade hand med och sedan stack, det var då som jag tänkte att jag skriver här.

Jag har faktiskt inget emot droger, och han verkar vara en skön kille (hört han spela musik ett antal gånger) Och jag har flera kompisar som har testat lite olika droger, så om jag skulle se att han faktiskt tar eller säljer droger så skulle jag inte anmäla för det är inget som stör mig på sådant sätt, jag är endast lite nyfiken. Om mina polare skulle ha lite grönt över nån gång så skulle jag ju inte säga nej till att testa, men det är nog den enda drogen som jag skulle kunna testa

Aja, Är det bara jag som har fått fel tankar eller vad tror ni?
Senast redigerad av Kalkon77 2016-04-14 kl. 17:47.
Citera
2016-04-14, 17:48
Medlem
Dina observationer känns riktiga. Men varför lägga din energi på vad grannen gör sålänge det inte stör dig?
Citera
2016-04-14, 17:52
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle-gris
Dina observationer känns riktiga. Men varför lägga din energi på vad grannen gör sålänge det inte stör dig?
Det har jag faktiskt inget bra svar på, men jag antar att det är för att jag är lite nyfiken ändå
Citera
2016-04-14, 17:54
Medlem
Sn0o0oZs avatar
han säljer antagligen droger, ja
Citera
2016-04-14, 17:58
Medlem
Var schysst mot honom, knacka på och förklara att han borde vara lite försiktigare för att det märks vad han sysslar med!
Citera
2016-04-14, 18:00
Medlem
studentrolands avatar
Det låter väl troligt att det säljs droger, ja...kanske marijuana... som kanske...tja...odlas i lägenheten?...eller odlas någon annan stans i Sverige?... so what... grejen är att veta var ens egen gräns går någonstans, och hade grannen sålt hembränt så kanske nyfikenheten varit mindre?
Citera
2016-04-14, 18:03
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostblocket
Var schysst mot honom, knacka på och förklara att han borde vara lite försiktigare för att det märks vad han sysslar med!
Det där är inte schysst....att tränga sig på sådär och komma och tycka det ena eller andra... nej, det schyssta i drogsammanhang är att sköta sig själv på bästa möjliga sätt, och därefter hjälpa andra när de ber om det, IMO...
Citera
2016-04-14, 18:06
Medlem
KringExs avatar
Fråga honom. Jag hade gjort det om jag var du Det är inte alls säkert att han säljer droger.
Citera
2016-04-14, 18:21
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Fråga honom. Jag hade gjort det om jag var du Det är inte alls säkert att han säljer droger.
Att knacka på och fråga om han säljer droger kommer jag absolut inte göra, det är ju inte riktigt schysst :/
Citera
2016-04-14, 18:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Att knacka på och fråga om han säljer droger kommer jag absolut inte göra, det är ju inte riktigt schysst :/

Brukar du prata med han annars?
Om du aldrig har träffat och pratat med honom så bör du nog inte knacka på och fråga rätt ut om han säljer droger
Slösnacka lite med honom och fråga på ett schysst sätt om han vet av något
Citera
2016-04-14, 18:28
Medlem
Det är anledningarma varför man ska möta upp nån när man säljer.
Citera
2016-04-14, 19:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Det är anledningarma varför man ska möta upp nån när man säljer.

Jo, om man säljer så ska man inte ha folk springande hos sig. Väcker onödigt mkt uppmärksamhet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in