2016-04-14, 19:37
Medlem
Säljer han hemifrån som ett jävla klappmongo så kommer han torska snart så då får du reda på om han sålde.

Det finns alltid någon gnällig granne som ska förstöra.
Citera
2016-04-14, 20:27
Medlem
Inaniss avatar
Säljer han droger är det bara en tidsfråga innan det blir problem. Även om han är hur schysst som helst så är det bara en tidsfråga innan ni får problem med hans kunder. Jag hade nog tagit det säkra före det osäkra och gjort något åt situationen innan problemen börjar på allvar.
Citera
2016-04-14, 20:46
Medlem
Zer0Shits avatar
Du har förmodligen rätt men kom ihåg. Golare har inga polare.
Citera
2016-04-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det där är inte schysst....att tränga sig på sådär och komma och tycka det ena eller andra... nej, det schyssta i drogsammanhang är att sköta sig själv på bästa möjliga sätt, och därefter hjälpa andra när de ber om det, IMO...

På vilket vis är det inte schysst liksom? Om man nu inte har några problem med det själv så är det väl en god gärning mot grannen att förklara det när tillfälle ges, kanske när man möts i trappen eller liknande, att han borde vara lite försiktigare med det han sysslar med så att det inte blir nåt knas.
Citera
2016-04-15, 00:58
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostblocket
På vilket vis är det inte schysst liksom? Om man nu inte har några problem med det själv så är det väl en god gärning mot grannen att förklara det när tillfälle ges, kanske när man möts i trappen eller liknande, att han borde vara lite försiktigare med det han sysslar med så att det inte blir nåt knas.
Inte blir nå´t knas? IMO så är det redan knas när man säljer droger från lägenheten där man bor... schysst är att hjälpa någon UR drogbruk oavsett allvarlighetsgrad på drogen, medan att hjälpa någon att slippa ta konsekvenserna av sitt eget leverne inte är schysst mot någon i sammanhanget, utan en del av problemet... en god gärning mot grannen är att sköta sina egna angelägenheter på sånt sätt att man hjälper vederbörande till ökad hälsa istället för till underlättat drogbruk, och eftersom man inte kan ändra andra, utan endast ändra sig själv så bör man låta grannens drogförsäljning spela ut sina egna kort, samtidigt som man själv sköter sina egna affärer... om man inte använder droger själv förstås, då saken kommer i ett annat läge, liksom...
Citera
2016-04-15, 11:17
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Verkar rimligt ja. Men skit i det, låt han sköta sitt.
Citera
2016-04-15, 15:10
Medlem
tarjaas avatar
Det här med att någon ringde på din dörr med en träplanka är ju dock ett beteende som låter ganska hotfullt.
Citera
2016-04-15, 19:44
Medlem
bluntcunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle-gris
Dina observationer känns riktiga. Men varför lägga din energi på vad grannen gör sålänge det inte stör dig?
Jag hade känt mig oerhört störd i mitt hem ifall min granne och hans vänner stökade runt i trappen och kom och knackade på min dörr flertalet gånger.
Om det inte stör TS så mycket kan han ju sätta på sig skygglappar och ignorera grannen och eventuella knackningar i fortsättningen. Annars går det ju att säga till grannen utan att nämna droger om det nu skulle vara en känslig punkt att ta upp. Typ att du störs av hans vänner eller något åt det hållet.

Tycker förövrigt att grannen låter ganska dräggig.
Citera
2016-04-15, 20:03
Medlem
murder_us avatar
Sittandet på huk i kombination med uppbrutna hänglås gör att jag tvivlar på att han bara säljer röka. Sannolikt handlar din granne med tjack och/eller opiater.

Haschtomtar beter sig sällan på det viset.
Citera
2016-04-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Sittandet på huk i kombination med uppbrutna hänglås gör att jag tvivlar på att han bara säljer röka. Sannolikt handlar din granne med tjack och/eller opiater.

Haschtomtar beter sig sällan på det viset.

Exakt, var det röka skull de nog långsamt gå in, chilla där nån halvtimma sen gå ut utan problem... Och inte heller banka på dörren å paja lås. Låter som han säljer tjack eller heroin på hans kundkrets... Som en före detta tjackis, håll dig borta från tjackisar (dem flesta iaf) Jag skulle rekommendera att du försöker bjuda på lite gräs. Snubben langar ju obviously och de flesta langare jag känner röker ju på haha. Hur ser grannen själv ut? Ser han helt dunderpundig ut eller
Citera
2016-04-15, 21:28
Medlem
vasaduellers avatar
Det är omöjligt att avgöra utifrån den information som ges.

Det som nämnts skulle kunna indikera drogförsäljning i mindre skala. En mer professionell verksamhet skulle troligtvis skötas bättre.

Det som nämnts skulle också kunna förklaras utifrån en rad andra förhållanden än drogförsäljning.

EDIT: Har endast läst TS.
Citera
2016-04-15, 21:56
Medlem
Kalkon77s avatar
UPDATE: Han hade en ny liten skylt idag på sin dörr. Det står "Jag har slut på toalettpapper"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in