2016-04-14, 01:13
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
Personligen tvivlar jag på att han äger fastigheten. Finns det nått som stödjer den teorin? Bara för han äger en bostadsrätt behöver man ju inte sitta i styrelsen.

Bostadsrättsföreningen har funnits sen 84-85 så jag tvivlar på att det är i något exploateringssyfte. Ser inte helt vad man skulle vinna på det. Levengood kan mycket väl ha sålt sin bostadsrätt men jag ser inte poängen med det.
Om han inte behöver stålar snabbt är det väl lika bra att vänta på försäljning av hela huset och bara ta sin andel då ?

Han kanske anar en bostadsbubbla som snart spricker?
Citera
2016-04-14, 15:46
Medlem
maxpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Namnet är onekligen samma. Men det mäklaren bjuder ut, som Expressen lagt ut, ser onekligen ut som en villa (taxeringsvärde 20 miljoner vill jag minnas)

Läser man den bifogade energideklarationen ser man att det är en bostadsrättsförening som beställt den.

/MaxP
Citera
2016-12-16, 21:24
Medlem
Tammers avatar
Just nu är det nån TV-gala där Levengood är värd. Än en gång frågar man sig: vem är han? Varför får ha dess uppdrag? Han tjänar säkert miljoner på detta, men hur? Han kan inte sjunga, han är ingen skådespelare, han är ingen stor personlighet, men han får ständig dessa uppdrag. Vad har han gjort, vad består karriären i?
Han har smilat sig in vid TV med sin obehagligt lismande stil, sin mumintrolldialekt, sina glittrande fjolliga kläder, och sitt förhållande med Jonas Gardell - han är sååååå bra! Han är innegurun för Det Vackra Folket På Söder - allt han gör är rätt. Tänk att bo granne med Gardell/Levengood på Söööder. Då har man kommit så långt man kan här i livet.
Citera
2016-12-17, 10:20
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Just nu är det nån TV-gala där Levengood är värd. Än en gång frågar man sig: vem är han? Varför får ha dess uppdrag? Han tjänar säkert miljoner på detta, men hur? Han kan inte sjunga, han är ingen skådespelare, han är ingen stor personlighet, men han får ständig dessa uppdrag. Vad har han gjort, vad består karriären i?
Han har smilat sig in vid TV med sin obehagligt lismande stil, sin mumintrolldialekt, sina glittrande fjolliga kläder, och sitt förhållande med Jonas Gardell - han är sååååå bra! Han är innegurun för Det Vackra Folket På Söder - allt han gör är rätt. Tänk att bo granne med Gardell/Levengood på Söööder. Då har man kommit så långt man kan här i livet.

Mark Levengood är en genuint hygglig människa, han är lugn, vänlig och intresserad av de som han möter.
Han är dessutom klok och intressant, han gör sig inte till med en flamsigt glättig fasad, han är äkta.

Han är återkommande i P1 "Tankar för dagen" och många gånger får han i alla fall mig på bättre humör med dessa "tankar".

http://sverigesradio.se/sida/sok.asp...2&filter=false
Citera
2016-12-17, 13:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Mark Levengood är en genuint hygglig människa, han är lugn, vänlig och intresserad av de som han möter.
Han är dessutom klok och intressant, han gör sig inte till med en flamsigt glättig fasad, han är äkta.
Men ovanstående gäller ju säkert för halva Sveriges befolkning. Vänliga hyggliga människor är ingen bristvara, men hur många av dessa får fina uppdrag för SVT? Sen vet man väl inte om detta är Levengoods personlighet, det kan ju vara en roll han iklär sig.
Citera
2016-12-18, 06:40
Medlem
Närpessdialekt är ingen dialekt utan en defekt, hjänskada; Närpes mest inavlad av alla kommuner.
Citera
2016-12-18, 12:41
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men ovanstående gäller ju säkert för halva Sveriges befolkning. Vänliga hyggliga människor är ingen bristvara, men hur många av dessa får fina uppdrag för SVT? Sen vet man väl inte om detta är Levengoods personlighet, det kan ju vara en roll han iklär sig.

Om du kollar länken som jag la in så finns även en presentation om honom där och lite om var han växt upp, tydligen född i New York bla.

Han är författare också.
Det är väl många av de som förekommer i dagens media som är mycket mer mediokra än Mark L, kan jag tycka
Citera
2016-12-18, 12:53
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Om du kollar länken som jag la in så finns även en presentation om honom där och lite om var han växt upp, tydligen född i New York bla.

Han är författare också.
Det är väl många av de som förekommer i dagens media som är mycket mer mediokra än Mark L, kan jag tycka
Jo, det är många andra som man också undrar över hur de kommit dit de är idag. Petra Mede, Peter Settman, Anders Lundin och många många fler.
Författare är ingen skyddad titel, vem som helt kan kallas sig författare. Ungefär som journalist, som inte heller är en skyddad titel. Jag har "läst" Levengoods bok "Gamla tanter lägger inte ägg", en citatsamling från fritisbarn. Ingen stor författarkonst direkt.
Citera
2016-12-18, 16:52
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Närpessdialekt är ingen dialekt utan en defekt, hjänskada; Närpes mest inavlad av alla kommuner.

Vad har närpesdialekt med Mark att göra?
Citera
2016-12-18, 16:54
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Vad har närpesdialekt med Mark att göra?

Ja Mark är ju halvamerikan även om det inte är en ursäkt.
Citera
2016-12-18, 21:23
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Ja Mark är ju halvamerikan även om det inte är en ursäkt.

Förstår fortfarande vad det har med närpesdialekt att göra? Han pratar ju inte det.
Citera
2016-12-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Förstår fortfarande vad det har med närpesdialekt att göra? Han pratar ju inte det.

Läs tråden, plz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in