Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-18, 22:40
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Läs tråden, plz

Jag har läst tråden och Mark pratar fortfarande inte "närpesiska".
Håller dock med om att Närpes är helt inavlat så som många mindre svensktalande byar i Österbotten.
Men det är ju inte det tråden handlar om.

För övrigt så är Mark en mytoman, eller en bra historieberättare, men en väldigt trevlig sådan.
Har träffat honom några ggr. på olika tillställningar.
Citera
2017-10-08, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men ovanstående gäller ju säkert för halva Sveriges befolkning. Vänliga hyggliga människor är ingen bristvara, men hur många av dessa får fina uppdrag för SVT? Sen vet man väl inte om detta är Levengoods personlighet, det kan ju vara en roll han iklär sig.

Det håller jag verkligen inte med om. Det är inte vanligt med hyggliga och kloka personer. I synnerhet inte på hans position.

Mark verkar vara en mycket bra människa och dessutom ett lysande föredöme både för vanliga människor och homosexuella. Han är inte den där tröttsamma homosexuella typen som vill trycka ner sin homosexualitet i halsen på andra, utan hans sexualitet märks inte och han gör den irrelevant.
Citera
2017-10-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jag har läst tråden och Mark pratar fortfarande inte "närpesiska".
Håller dock med om att Närpes är helt inavlat så som många mindre svensktalande byar i Österbotten.
Men det är ju inte det tråden handlar om.

För övrigt så är Mark en mytoman, eller en bra historieberättare, men en väldigt trevlig sådan.
Har träffat honom några ggr. på olika tillställningar.

Intressant. Vad ljuger han om menar du?
Citera
2017-10-08, 16:26
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det håller jag verkligen inte med om. Det är inte vanligt med hyggliga och kloka personer. I synnerhet inte på hans position.

Mark verkar vara en mycket bra människa och dessutom ett lysande föredöme både för vanliga människor och homosexuella. Han är inte den där tröttsamma homosexuella typen som vill trycka ner sin homosexualitet i halsen på andra, utan hans sexualitet märks inte och han gör den irrelevant.
Jag får snarare känslan av att han spelar en roll, han låtsas vara en mjuk och mysig person med sin mumintroll-dialekt. Det är lätt att tro att det gömmer sig en riktig skitstövel bakom den fasaden.
Citera
2018-01-11, 10:14
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Intressant. Vad ljuger han om menar du?

Han gillar att klämma in lögner när han berättar om saker och ting. Eller man kanske ska säga att han kryddar sina berättelser för att göra dem mer intressanta. Blir typ "fiskehistorier".
Fast det brukar mest handla om ganska harmlösa saker.
Senast redigerad av JerryCotton 2018-01-11 kl. 10:20.
Citera
2018-06-29, 00:00
Medlem
Holdingbreaths avatar
Har just lyssnat till P1 Sommar. Vem var det som attackerade honom i mora? De fick 2 och 4 års fängelse.
Citera
2018-06-29, 17:52
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Har just lyssnat till P1 Sommar. Vem var det som attackerade honom i mora? De fick 2 och 4 års fängelse.
Berätta mera vad som hände i Mora.
Jag lyssnade inte på bögens sommarsvammel.
Citera
2018-06-29, 17:55
Medlem
SektenAnderssons avatar
Matt 7:15: Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar.
Citera
2018-06-29, 18:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Han gillar att klämma in lögner när han berättar om saker och ting. Eller man kanske ska säga att han kryddar sina berättelser för att göra dem mer intressanta. Blir typ "fiskehistorier".
Fast det brukar mest handla om ganska harmlösa saker.

Har fått lite samma intryck, t ex nu i sommarpratet. Men som du säger känns det som att han kryddar med lite kul detaljer för att göra historierna mer underhållande, inte att han ljuger ihop berättelser från grunden. Ofta är det ju väldigt uppenbara humoristiska överdrifter också, det är ju t ex rätt självklart att hans skola inte medvetet såg till att samtliga lektioner leddes av den lärare som var sämst på just det ämnet, som han påstod.

Citat:

Undrar jag också. Vad fan är det för degenererade svin som pucklar på en härlig kille som Mark?
Citera
2018-06-29, 20:31
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Berätta mera vad som hände i Mora.
Jag lyssnade inte på bögens sommarsvammel.

AFTONBLADET
Citat:

En av nazisterna fick fängelse
Två nazister dömdes i går skyldiga för grov misshandel av Mark Levengood.
En 22-åring fick ett år och åtta månaders fängelse.
En 23-åring genomgår rättspsykiatrisk undersökning innan straffet meddelas.
Det var den 15 augusti som de två nazisterna misshandlade Mark Levengood på öppen gata i Mora.
Tingsrätten slår fast att motivet för våldet var att kränka Mark Levengood på grund av hans sexuella läggning och detta ska läggas in i straffmätningen för den grova misshandeln.

Lennart Håård

Tipsa Aftonbladets nyhetsredaktion
Citera
2019-09-07, 18:03
Medlem
Mark sjuk, inget dödligt men väl en kraftig förkylning.

Mark Levengood skulle i dag ha medverkat i flera programpunkter på Protestfestivalen i Norge.
Men programledaren har åkt på en kraftig förkylning och tvingats lämna återbud.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...und-av-sjukdom
Citera
2019-09-25, 21:16
Medlem
Citat:
AFTONBLADET

Marc berättar i ”Min sanning” om våldet han utsattes för i Mora. Helt oprovocerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in