• 1
  • 2
2016-04-08, 16:43
Medlem
ArkadSs avatar
Använder för närvarande Caffein 200 mg när jag ska plugga, för att förbättra koncentration och prestanda:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...-mg-100-tabs-2

Har ni andra några erfarenheter? Är alltså ute efter koffeintabletter som förbättrar just den psykiska orken och koncentrationen, samt ökar uthålligheten att sitta och läsa långa stunder i sträck. Är det någon skillnad på olika märken?

Gärna ngt som man slipper beställa.

Kom med tips!
Citera
2016-04-08, 16:46
Medlem
Jag använder "Koffein Recip" 100mg/tablett. Finns på apoteket. Jag brukar ta två stycken och det fungerar verkligen, pigg blir man!
Citera
2016-04-08, 16:48
Medlem
Varför skulle det vara skillnad mellan olika märken menar du? Koffein är koffein. Koffein har exakt samma effekter som koffein.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2016-04-08 kl. 16:50.
Citera
2016-04-08, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Varför skulle det vara skillnad mellan olika märken menar du? Koffein är koffein. Koffein har exakt samma effekter som koffein.
Det är skillnad renhet.
Citera
2016-04-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det är skillnad renhet.
Renhet? For fuck sake. Varför är det relevant? Hur mycket skiljer sig 100 mg koffein mot 100 mg koffein menar du?

100 mg rent koffein i en tablett fungerar nog på exakt samma sätt som 100 mg koffein + något annat ämne.

Vilka ämnen menar du att man blandar ut med? Har du exempel? Och hur påverkar det någonting alls?

Snacka om att folk idag är lättledda när det kommer till marknadsföring. Det går nog att sälja på er vad fan som helst...
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2016-04-08 kl. 17:02.
Citera
2016-04-08, 16:52
Bannlyst
Jag kör Top Formulas 200mg tar 2st om jag är ordentligt seg det fungerar bra på mig, har dragit ner extremt mycket på mitt kaffedrickande så jag har ingen vidare tolerans.
Citera
2016-04-08, 17:23
Medlem
Citat:
Om du köper magnesium så kan du bland annat välja mellan citrat, oxid, malat och glycinat. Biotillgängligheten skiljer sig mellan olika sorter. Samma med koffein?
Citera
2016-04-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Om du köper magnesium så kan du bland annat välja mellan citrat, oxid, malat och glycinat. Biotillgängligheten skiljer sig mellan olika sorter. Samma med koffein?
Nix. Det är samma ämne.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2016-04-08 kl. 17:43.
Citera
2016-04-08, 17:49
Bannlyst
Citat:
Renhet? For fuck sake. Varför är det relevant? Hur mycket skiljer sig 100 mg koffein mot 100 mg koffein menar du?

100 mg rent koffein i en tablett fungerar nog på exakt samma sätt som 100 mg koffein + något annat ämne.

Vilka ämnen menar du att man blandar ut med? Har du exempel? Och hur påverkar det någonting alls?

Snacka om att folk idag är lättledda när det kommer till marknadsföring. Det går nog att sälja på er vad fan som helst...
Nej, alltså företaget kan påstå att det är 100 mg. Sedan får det diffa inom ett visst intervall, men en analys kan ju visa att det hamnar långt under också. Jag läser till apotekare, så jag behöver inte ha någon vägvisning från dig tack.
Citera
2016-04-08, 19:14
Medlem
Citat:
Nix. Det är samma ämne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine_citrate

"Caffeine citrate functions in much the same capacity as does caffeine, but takes effect more quickly; its speed of dissociation is faster than that of caffeine. Like its sister compound, it can be used to dispel pain from a headache. However, caffeine sodium benzoate is typically only used to treat severe migraines, not the citrate form.

The drug is prepared simply by combining anhydrous caffeine with citric acid monohydrate and sodium citrate dihydrate. In method of action, the preparation is exactly identical to that of caffeine base as the citrate counter ion dissociates in water. Doses of caffeine citrate, due to the added weight of the citrate moiety, are understandably higher than with caffeine base, i.e., it takes a larger dose to get the same amount of caffeine. The ratio of therapeutic doses of caffeine base to its citrate salt is typically 1:2. It is therefore generally recommended that caffeine is prescribed in terms of caffeine base, and not caffeine citrate."

Finns en del människor som påstår att det är skillnad mellan olika former.

https://www.reddit.com/r/Nootropics/...m_of_caffeine/
Citera
2016-04-08, 20:37
Medlem
ArkadSs avatar
Är det ngn skillnad egentligen? Har bara kört på Caffeine, aldrig testat ngt annat och kan inte bedöma.

Finns det något märke som blandar substanser? Dvs. koffein och ngt av de andra som ökar effekten?
Citera
2016-04-08, 20:38
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop

Hur förändrar magnesium effekten? Ska man blanda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in