Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-10, 01:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trip.McTrip
Jag har inte ännu märkt av de mörka sidorna, men det beror förmodligen på att jag är rätt färsk och oftast tar(tror jag) rätt små doser.

Idag t.ex tog jag kanske ~20-40mg(ingen våg) till frukost, har aldrig haft en bättre skoldag i hela mitt liv kan jag säga er, allt gick som på räls, jag kunde avsluta mina tankar och delta aktivt i en gruppdiskussion på ca 3h; fullständigt omöjligt att hålla mig koncentrerad och stillasittande så länge nykter. Jag kände mig också närmre mina medmänniskor på något sätt, vanligtvis känner jag att ingen annan tänker som jag, eller kan se de mönster jag ser.

Kärlek, än så länge. Önskar att jag kunde börja dagen så jämt, men förmodar att det inte är hållbart i längden, antar att man får tolerans och att det sliter på kroppen?

Jag tror att det krävs lite större doser än så där för att du riktigt ska kunna uppleva det jag pratar om. 40 mg är ju liksom ingen dos att prata om för människor som får exempelvis Metamina. Det är så pass små doser att det inte höjer kroppen över vad som bör vara "normala nivåer". Ger man sig på att ta partydoser så är det en helt annan historia.
Citera
2015-11-10, 02:10
Medlem
hemligabyrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag fick höra något här om dagen som.. jag vet inte om jag blev stolt.. Jo, det blev jag fan. Det var en tjej som hade läst upp det här för att visa för sin dåvarande snubbe varför deras förhållande, eller om det "bara" var sexliv - jag var lite distraherad, inte fungerade, eller skulle fungera. Fan, jag minns inte detaljerna men ni hajar. Jag är grymt stolt över att jag har fått ihop något som har haft så stor impact på någon annan att dom valde att använda den här texten för att visa på hur det ligger till. Jag vet inte vad ni tycker men jag tyckte att det var jävligt fett.

Stolt ska du fan va! Förövrigt vill jag bara berömma dig för dikten, sjukt huvudet på spiken eller vad man säger
Citera
2015-11-12, 05:52
Medlem
Citat:
Jag fick höra något här om dagen som.. jag vet inte om jag blev stolt.. Jo, det blev jag fan. Det var en tjej som hade läst upp det här för att visa för sin dåvarande snubbe varför deras förhållande, eller om det "bara" var sexliv - jag var lite distraherad, inte fungerade, eller skulle fungera. Fan, jag minns inte detaljerna men ni hajar. Jag är grymt stolt över att jag har fått ihop något som har haft så stor impact på någon annan att dom valde att använda den här texten för att visa på hur det ligger till. Jag vet inte vad ni tycker men jag tyckte att det var jävligt fett.

Klart du ska vara stolt, det närmaste en Mckenna vi FB-tjackisar kommer få.
Citera
2015-11-12, 11:26
Medlem
Citat:
Jag tror att det krävs lite större doser än så där för att du riktigt ska kunna uppleva det jag pratar om. 40 mg är ju liksom ingen dos att prata om för människor som får exempelvis Metamina. Det är så pass små doser att det inte höjer kroppen över vad som bör vara "normala nivåer". Ger man sig på att ta partydoser så är det en helt annan historia.

Menar du att 8st 5mg Metamina tabletter om dagn skulle vara en bråkdel av vad man får utskrivet av Metamina?
Jag trodde det var tvärtom, dvs kanske 1-4 om dagn.
Annars håller jag med dig att det är en helt annan drog i microdoser än partydoser.
Citera
2015-11-12, 12:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligabyran
Stolt ska du fan va! Förövrigt vill jag bara berömma dig för dikten, sjukt huvudet på spiken eller vad man säger

Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Klart du ska vara stolt, det närmaste en Mckenna vi FB-tjackisar kommer få.
Någon annan har använt mina ord för att beskriva sina egna känslor. Det är väl allt en poet egentligen kan önska sig?

Nu tar du ju i så att du skiter på dig. Så jävla märkvärdig är jag inte. Tack.
Citera
2015-11-16, 22:32
Medlem
postvagns avatar
Nu har jag bara testat det (nasalt) 6 ggr, men ger det 3/5 knarktummar upp. Hittills, verkligen en hatkärlek. Ej betalt för det jag använt pga bekantskap med tveksamma människor. Innan, lekt med kola å gräs utan problem.

Första gången körde jag på tok för hårt med alkohol och tjack för att vara första gången pga mer erfarna medresenärer. Var vaken nästan 48h. Det negativa var iofs att jag inte var ett dugg intresserad av saker jag behövde göra. Har hört att man ska bli sjuuuukt produktiv å städa å dona hemma. Glöm det. Jag stack ut å cyklade, snackade med folk på väg till jobbet ( ). Sen sket jag i de där sakerna å kollade på tv/youtube. Hade ryckningar i fingrar å ansikte långt in på slutet. Tappade oxå all sexlust. Hur fan kan folk bli peppade på sex med detta? Testrunkade dock (as you do! ) och fick sämsta orgasmerna nånsin (TMI?). Sen bestod den enda ångesten mot AT av att jag missat så mkt sömn. Hade ju saker att göra...
Sjuuukt torr i munnen mestadels av tiden. Tappade allt matsug (så jag fattar hur folk blir spinkisar) men kände extrem hunger typ 6-8h från senaste matintag. Svintorr i näsan dagen efter och nära till näsblod hela tiden. Som sagt, nybörjarmisstag.

Resterande gånger har jag bara använt det ytterst sparsamt och med alkohol (2-4st linor á 2cm). Då har det bara varit positivt. Nyktrar till men blir samtidigt lite speedad. Blir inte nämnvärt bakis. Kan sova ordentligt. Slappar inte till och får saker gjort. Ångesten (marginell) har då endast bestått i vilken annan skit man drar i sig (som det är utblandat med <- tro mig, om du inte tillverkar det själv är det utbankat med va skit som helst).

Nu blev det här kanske lite mer av en recension av tjack...aja...ta bort det då...
Citera
2016-04-14, 00:01
Medlem
Har bara tagit amfetamin i form av Elvanse mot ADHD, och förstår känslan av kärlek men ännu mer känslan av hat. Processen från kärlek till hat var väldigt snabb, bara några månader och jag förstod inte vad som hände med mig.

Energin, euforin, ångestfriheten, motivationen, kreativiteten allt var fantastiskt några veckor. Sen gick det bara nedåt. Det verkade kortare tid för varje dag som gick, abstinensen slog till snabbare för varje dag med humörsvängningar, ångest, aggressioner, depressivitet, huvudvärk, klåda, tandgnisslande, paranoida tankar m m

Efter att ha tagit mig ur det började jag fundera och söka info om vad som egentligen hade hänt och då hittade jag det här; Amphetamine - the drug you learn to hate.
http://www.bluelight.org/vb/threads/461215-Amphetamine-The-Drug-You-Learn-to-Hate
som tar upp 8 steg av amfetaminmissbruk och som beskriver det precis som jag upplevde det.
Kanske nån kan ha nytta av den texten. Nu kom jag ungefär till steg 7 men betänk att det bara var låga doser Elvanse under en period på fem månader. Aldrig mer. Enough said.
Senast redigerad av cherryfive 2016-04-14 kl. 00:04.
Citera
2016-04-14, 00:20
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Fint skrivet, jag känner igen mitt gamla umgänges "hatkärlek" i din poem men jag kommer aldrig förstå charmen med att tro att man är boss när man egentligen teer sig som en jobbig tonåring (som tror att man är intelligent, rolig och cool). Att man dessutom får för sig att man är en bestialisk sexgud trots att snoppen å pungen blir ett skämt står mig bi. Sex är ju bäst nyktert, alla gånger. Livet likaså
Citera
2016-04-14, 00:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
Fint skrivet, jag känner igen mitt gamla umgänges "hatkärlek" i din poem men jag kommer aldrig förstå charmen med att tro att man är boss när man egentligen teer sig som en jobbig tonåring (som tror att man är intelligent, rolig och cool). Att man dessutom får för sig att man är en bestialisk sexgud trots att snoppen å pungen blir ett skämt står mig bi. Sex är ju bäst nyktert, alla gånger. Livet likaså
Nu pratar du nog om kokain här. Och att stimulantsex är fantastiskt är det ju inte bara jag som skriver under på.
Citera
2016-05-08, 15:59
Medlem
Citat:
Nu pratar du nog om kokain här. Och att stimulantsex är fantastiskt är det ju inte bara jag som skriver under på.

Tjackballe får man av just tjack. Det brukar dock inte ha någon påverkar på storleken hård.
Citera
2016-05-08, 16:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Tjackballe får man av just tjack. Det brukar dock inte ha någon påverkar på storleken hård.
Nej, man för "tjack"balle av alla kärlsammandragande substanser.
Citera
2016-05-08, 16:59
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista

Tjackballen påverkar mig veterligen eldröret i dess slaka läge, när det blir åka av är den ju lika stor som alltid? Och som BFC påpekade ovan låter narcissismen mer som kokain än tjack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in