Citat:
Ursprungligen postat av
Robotboyoo
den stora frågan är om det igentligen är värt det.
Det beror helt på vad man gör under ruset. Själv så har jag alltid fått ut någonting konkret och vettigt som består även efteråt när amfetaminet inte längre verkar. Ofta något jag skapar eller bygger, t.ex. ett konstverk, musik eller handarbete. Eller så städar jag riktigt ordentligt när det behövs, för ett par år sedan när jag gjorde det så insåg jag hur idiotiskt placerade vissa köksredskap var, en del prylar som jag använder flitigt i köket låg i lådor långt ned eller högt upp i ett skåp - då måste jag böja och sträcka på mig ofta vilket i längden skulle kunna vara dumt för ryggen...
Men amfetamin styr upp i hjärnan och då jävlar anamma blir det ordning och reda! Tänker mycket mer strukturerat och lösningsfokuserat och ser enklare hur man löser problem på bästa möjliga sätt (både gällande energi-/tidsåtgång samt kvalitet på resultatet). Så jävlar blir det ordning och reda, så jag organiserade om mina lådor och skåp för att minimera böjandet och sträckandet efter köksutrustningen. I vanliga fall så hade jag inte tänkt på det där, det är ju inte så jobbigt att böja sig ned till 4:e lådan 2 gånger i veckan när man lagar mat liksom, prylarna låg där de hade legat sedan jag flyttade in i lägenheten.. Jag hade helt enkelt inte lagt så mycket tanke på hur man på bästa möjliga sätt ska organisera grejerna i skåp och lådor så de fick ligga kvar där de brukar ligga av gammal vana.
Sedan så kan det vara ett bra hjälpmedel om man vill lära känna nya människor (framförallt om man har en diagnos som gör att man är dålig på sånt), det säger bara hux flux och plötsligt har man lärt känna någon ny människa som om man hade känt varandra hela livet.
Med rätt verktyg som hjälp kan människor göra det omöjliga möjligt.