2016-04-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har en skräddarsydd från stenströms, kostade 1600kr.

Den sitter helt perfekt och är otrolig snygg, får alltid komplimanger när jag bär den.

Nu har jag mätt upp efter min skjorta och hoppas att jag får en skjorta från tailorstore som sitter lika bra .

Kan vara lite klurigt med mått de första gångerna, jag mätte också upp en favoritskjorta men fick ändå justera lite hos Tailorstore. Sitter den inte bra första gången så syr dom upp en ny i justerade mått utan kostnad. Kanon.
Citera
2016-04-13, 23:07
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Kan vara lite klurigt med mått de första gångerna, jag mätte också upp en favoritskjorta men fick ändå justera lite hos Tailorstore. Sitter den inte bra första gången så syr dom upp en ny i justerade mått utan kostnad. Kanon.

Okej tack för svaret! Får väl hoppas att den sitter bra direkt då. Är ju inte allt för krångligt att skicka tillbaka annars.

För övrigt hur är kvalitén, bra material och så?

Tänker då priset är så himla lågt.

Blir jag nöjd här ifrån så köper jag nog alla framtida skjortor som skräddarsydda.
Citera
2016-04-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Okej tack för svaret! Får väl hoppas att den sitter bra direkt då. Är ju inte allt för krångligt att skicka tillbaka annars.

För övrigt hur är kvalitén, bra material och så?

Tänker då priset är så himla lågt.

Blir jag nöjd här ifrån så köper jag nog alla framtida skjortor som skräddarsydda.

Min som blev fel fick jag behålla, sen sydde dom upp en helt ny åt mig. Vissa tyger är riktigt bra (Gondomar som är oxford gillar jag) men sen finns det riktigt dåliga också.

Kan även rekommendera "Izmir" och "Siruela".
Citera
2016-06-20, 20:46
Medlem
Skulle ni som handlat där säga att kvaliteten är jämförbar med typ hugo boss eller stenströms skjortor? Tänker då mer på bekvämligheten.
Citera
2016-11-18, 01:23
Medlem
gollys avatar
Behöver väcka denna tråd till liv igen.

Någon som fortfarande syr hem skjortor från tailorstore? Eller någon annan sida?
Kommer att behöva byta ut garderoben ganska markant och då gärna med skjortor som sitter som dom ska.

Tack så länge.
Citera
2016-11-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Behöver väcka denna tråd till liv igen.

Någon som fortfarande syr hem skjortor från tailorstore? Eller någon annan sida?
Kommer att behöva byta ut garderoben ganska markant och då gärna med skjortor som sitter som dom ska.

Tack så länge.

Jag gör det fortfarande från och till, när jag känner att jag behöver nåt nytt. Fungerar fortfarande skitbra, varit deras kund i typ 3 år utan problem.
Citera
2016-11-19, 21:09
Medlem
Har beställt från Tailorstore i 10 år. Som många sagt innan så kan det ta 2-3 beställningar innan man får till måtten så man blir riktigt nöjd. När det är klart är det så jäkla skönt att aldrig mer behöva stå och prova illasittande skjortor i affären! Bara att gå in på siten och komponera ihop tyg/krage och lägga på sina perfekta mått och iväg med beställningen.

Ser man en snygg skjorta på stan/affären tar man med den inspirationen hem och lägger en beställning. =)
Citera
2017-01-07, 02:27
Medlem
det är inte skräddarsydda skjortor tailorstore erbjuder, det är MÅTTSYDDA. Lär er skillnaden små folk.

Och ja deras marknadsföring är inkorrekt.
Citera
2017-09-13, 09:23
Medlem
Tja!

Jag hade tänkte ge Tailorstore en chans. Min fråga är, ska man kopiera mått från sin favoritskjorta eller ska måtta sig själv..vad ger best resultat?
Citera
2017-12-29, 12:57
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Tja!

Jag hade tänkte ge Tailorstore en chans. Min fråga är, ska man kopiera mått från sin favoritskjorta eller ska måtta sig själv..vad ger best resultat?

Har en stenströms skjorta för 1900kr som var sydd efter mina mått i butik.

Använde den skjortan som grund och gjorde en profil på tailostore med samma mått.

500kr senare och jag har en "skräddarsydd" skjorta som sitter exakt lika bra som min stenströms skjorta.

Har beställt 4 skjortor och de är alla i bra kvalité och bra tyger!

Helt klar värt!!

Undrar dock om någon testat skräddarsy en kostym från tailorstore?
Citera
2018-09-19, 00:59
Medlem
hp-sauces avatar
Ni som har köpt från både Tailorstore och Shirtonomy, använder ni exakt samma mått?
Citera
2018-09-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hp-sauce
Ni som har köpt från både Tailorstore och Shirtonomy, använder ni exakt samma mått?

Det är väl självklart att man använder samma mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in