2016-04-12, 09:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Har precis öppnat datorn och sökte på Google.
Bläddrade lite. Och när jag kom till sida fyra, kom jag till en sida där Google bad mig att skriva en upp säkerhetskod på sex bokstäver eftersom det hade påvisats ovanlig stor aktivitet från min dator.
Säkerhetskoden var en sådan som redan stod på sidan, så de kunde se att jag inte var en robot.
Vad är detta? Jag har aldrig upplevt detta förut.
Någon annan som har fått upp en sådan här sida?
Citera
2016-04-12, 10:03
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har precis öppnat datorn och sökte på Google.
Bläddrade lite. Och när jag kom till sida fyra, kom jag till en sida där Google bad mig att skriva en upp säkerhetskod på sex bokstäver eftersom det hade påvisats ovanlig stor aktivitet från min dator.
Säkerhetskoden var en sådan som redan stod på sidan, så de kunde se att jag inte var en robot.
Vad är detta? Jag har aldrig upplevt detta förut.
Någon annan som har fått upp en sådan här sida?

Ja, det händer titt som tätt, särskilt om man sitter bakom en proxy eller delat VPN.

Det KAN också vara ett tecken på att man har malware på sin maskin.
Citera
2016-04-12, 10:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, det händer titt som tätt, särskilt om man sitter bakom en proxy eller delat VPN.

Det KAN också vara ett tecken på att man har malware på sin maskin.

Sitter inte bak en proxy eller VPN. Men jag ska köra en viruskoll.
Tack för svar!
Citera
2016-04-12, 10:18
Medlem
Hände mig också för några veckor sedan, när jag googlade på några ord som jag ändrade stavning på i snabb följd och googlade på nytt.

(Blev visserligen paff, men tog det som en komplimang för att jag tydligen var så snabb på tangenterna att Google trodde jag var en robot, hehe).
Citera
2016-04-12, 10:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knightor
Hände mig också för några veckor sedan, när jag googlade på några ord som jag ändrade stavning på i snabb följd och googlade på nytt.

(Blev visserligen paff, men tog det som en komplimang för att jag tydligen var så snabb på tangenterna att Google trodde jag var en robot, hehe).

Jag sökte bara på en väns namn. Bläddrade dock snabbt mellan sidorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in