2015-10-01, 11:30
  #73
Medlem
Mx_1337s avatar
Battle of Botnia är tillbaka. Tor Troéng verkar vara promotor där numera.
Bäckström vs TBA i huvudmatchen på Battle of Botnia 4 den 28e november.
http://www.mmaviking.com/niklas-backstrom-to-headline-battle-of-botnia-4/
Citat:
Ursprungligen postat av mmaviking.com
Niklas Bäckström will headline Battle of Botnia’s return event after 4 years of inactivity. November 28th is the date set by the promotion based out of Umeå, Sweden, and it has landed the biggest name from the north available for the card in Luleå’s Bäckström. Norran.se announced the news today. “I’m really looking forward to put on a show before the home crowd. It’s as close to my hometown, as I can come” says the featherweight now training out of Stockholm’s Allstars Training Center.
Citat:
“We are aiming for a true top opponent in Europe. And we find no good opponents in Europe, we will be looking further – further away.” says former UFC fighter Tor Troéng who is organizing the event. The Hammer noted that Finn Joni Salovaara was on the radar, but his planned Cage 32 bout will interfere with this matchup.
http://www.mmaviking.com/david-michel-haggstrom-versus-emil-hartsner-at-battle-of-botnia/
Citat:
Ursprungligen postat av mmaviking.com
Swedes will collide in Umeå as David Michel Häggström (7-2-1) will take on Emil Hartsner (6-2) in the first announced matchup from Battle of Botnia. The bout will take place on November 28th in Umeå, Sweden.
Citera
2015-10-04, 05:16
  #74
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Fast Nunes kanske har bestämt sig för att stanna i LHW nu? Kan han lägga på sig lite muskler är det definitivt rätt val.
Han vann i Abu Dhabi tidigare ikväll, i LHW, dock mot en motståndare som brukar husera lite länge ner i vikt.
Hoppas han kan ta sig tillbaka till BAMMA och fortsätta i MW.
Citera
2015-10-10, 17:52
  #75
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Borde inte nunes vara aktuell för ufc vid det här laget? Eller har han inte det som mål, tjänar pengar i emiratländerna istället?
Citera
2015-10-11, 10:56
  #76
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Borde inte nunes vara aktuell för ufc vid det här laget? Eller har han inte det som mål, tjänar pengar i emiratländerna istället?
Han har förlorat de stora, viktiga matcherna. Han förlorade mot Askham i titelmatchen i BAMMA, Askham blev signad av UFC efter den vinsten.
Men Nunes borde närma sig, inför ett Sverige-kort borde man kunna signa honom. Vi får hoppas att det blir mellanvikt isåfall.
Citera
2016-03-29, 07:43
  #77
Medlem
Dirty.s avatar
Tänkte skriva en liten kort uppdatering om svenskar utanför UFC i dagsläget:

Yosef Ali Mohammad vann i helgen mot Nick Barnø på Trophy MMA i Malmö efter 6 sekunder. Riktigt imponerande. Lite synd att han förlorade borta i Japan mot en motståndare han bör slå enligt mig. Men med lite tur kanske han får ett UFC kontrakt nu om det blir en Malmö gala, tror han drar en hel del folk där nere. Skulle vilja säga att han är en naturlig tungviktare vilket är väldigt sällsynt, och det är ju ingen hemlighet att HW är extremt tunn i dagsläget.

Jack Hermansson ska slåss på Venator FC III den 21 maj som nog kan vara det mest stackade kortet utanför UFC i Europa på någonsin. Motståndare verkar fortfarande vara okänt däremot. Han sitter på en ganska fin 6 fight winstreak i dagsläget och skulle eventuellt kunna bli signad av UFC/Bellator vid vinst. Hade även varit kul att se han mot vinnaren av UFC veteranerna Luke Barnett och Jason "Mayhem" Miller som slåss om mellanvikts bältet på samma kort. Vi har även norrmannen Emil Weber Meek i huvudmatchen mot Palhares, riktigt tuff matchning men om han vinner borde det leda till ett kontrakt direkt. Och han har inte så mycket att förlora förutom eventuellt ett ben. https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12885930_1030299330377267_2429009906456907733_o.jp g


Niklas Bäckström har lyckats få sig en vinst mot relativt dåligt motstånd sen han blev cuttad från UFC, men känns som det finns många bra möjligheter nu. Cage Warriors är på väg tillbaka, Venator drar igång rejäla kort och BAMMA verkar större än nånsin. Sen finns ju även Tor Troéngs Battle of Botnia där han slogs senast. Hoppas på att han får ett betydligt större namn än sist nu, hade varit kul att se han mot t.ex Paul Redmond som befinner sig i en liknande situation. Är ganska övertygad om att Bäckström kommer tillbaka till UFC så småningom, blev cuttad alldeles för enkelt enligt mig och han har definitivt mer potential. Det som talar emot det är väl att FW är väldigt tuff division.

Det har varit väldigt tyst om Andreas Ståhl på senaste tiden, han sitter i en liknande situation som Bäckström då han också nyligen blivit cuttad av UFC. Skulle vilja se han i riktig squash match så han får komma tillbaka på riktigt efter skadorna. Skulle inte förvåna mig om han headlinar nästa Battle of Botnia i Umeå mot någon han ska slå relativt lätt, precis som Bäckström gjorde direkt efter UFC cutten. Precis som Bäckström tror jag han kommer tillbaka till UFC, eller åtminstone gör bra ifrån sig i Bellator eller liknande. WW i UFC är väldigt stackad i dagsläget däremot, så vi får se vad som händer i framtiden.

Max Nunes har fortsatt som vanligt, dvs slå motstånd han ska slå men fallit kort varje gång han tagit en matchning som eventuellt skulle kunna ge han ett kontrakt. Personligen hoppas jag nästan att han lägger på sig lite och stannar i LHW, då det är en mycket tunnare division än MW. Känns lite som han svalnat lite, men han är fortfarande ung och har definitivt potential.

Karl Albrektsson är nog en av de hetaste framtidshoppen vi har i dagsläget, han ska möta Vadim Nemkov på Rizin den 17 april. Det är en riktigt tuff matchning, men lyckas han vinna här borde UFC signa han direkt så länge inte Rizin håller kvar vid han. Han verkar vara en naturlig LHW, vilket är både en tunn och föråldrad division i dagsläget som skriker efter nya talanger.

Oliver Enkamp verkar ha varit på Tristar och tränat en del med GSP och co. Lite svårt att säga vart han befinner sig rent färdighetsmässigt då han inte gått en match på ett tag, men det sägs ju att han tackade nej till en plats i TUF huset för McGregors lag. Så han kan inte vara långt ifrån ett UFC kontrakt. Tyvärr så är LW en väldigt tuff division, så det är svårt att säga så mycket så här tidigt.
Citera
2016-03-29, 23:30
  #78
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Hermansson är han norrman eller svensk? Lite oklart känns det..


Ska bli kul att följa albrektssons framtid, vore jävligt coolt om han tog sig in i ufc så ung.
Citera
2016-03-29, 23:46
  #79
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Hermansson är han norrman eller svensk? Lite oklart känns det..


Ska bli kul att följa albrektssons framtid, vore jävligt coolt om han tog sig in i ufc så ung.
Svensk som är bosatt i Norge.
Citera
2016-03-30, 00:02
  #80
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Svensk som är bosatt i Norge.
aa ok
Citera
2016-03-30, 00:14
  #81
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Tänkte skriva en liten kort uppdatering om svenskar utanför UFC i dagsläget:
Bra sammanfattning.

Cage Warriors återkomst är bra även för Hermansson. Han är fortfarande champ där och dessutom även bokad att försvara den titeln 15 April om jag inte missminner mig.
Vid vinst på Venator-kortet har han två vinster i den organisationen och då finns det ingen anledning till varför han inte skulle få slåss om den titeln också. Borde vara UFC-klar, already. Tror nästan han var skadad senast UFC var i Sverige. Sen kanske "fighting out of Norway" har gjort att han flugit under den radarn tidigare också..

Mohammad borde kanske försöka sig på ett Japan-äventyr till nu när scenen där borta öppnat upp sig ännu mer med Rizin.

Håller med om det du skrivit. Lägger till att jag tycker samtliga på listan, framförallt en sån som Bäckström, borde vara all over the place för att försöka få till matchningar i dagsläget.

Lägger till Lina Länsberg Akthar också, 6-1 med enda förlusten i debuten mot Pannie Kianzad. Hon borde också gynnas av att Cage Warriors återuppstått.
Vet inte hur statusen för om hon skulle kunna droppa från 145 till 135 hon också, ser ut. Men Invicta finns ju alltid, och siktar man på att gå högt där behöver man nog inte oroa sig över att bli mördad av Cyborg längre eftersom hon signat med UFC.

När det gäller Kianzad får vi hoppas hon får ordning på vikten och att hon får ny match i Invicta snart. Vet inte hur det medicinska ser ut efter torsken mot Evinger, men det var ju i september så det borde börja bli dags nu oavsett. Evinger borde förövrigt blivit signad av UFC redan. Och blir hon det känns det som om Pannie borde vara det bästa namnet utanför.

Off topic: När det gäller svenskar i UFC, som man inte hört så mycket om på ett bra tag; Nico Musoke har genomgått knäoperation och är på väg tillbaka.
Citera
2016-03-30, 18:17
  #82
Medlem
Mx_1337s avatar
Relaterat; http://mmajunkie.com/2016/03/champ-jack-hermansson-meets-alan-carlos-in-cage-warriors-75-headliner
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Officials today announced middleweight champion Jack Hermansson (11-2) will fight challenger Alan Carlos (12-8) at Cage Warriors 75.
Citat:
Hermansson carries a six-fight winning streak into his latest title defense. The 27-year-old Norwegian fighter won the belt with a submission of Norman Paraisy and then defended it with a TKO of Deyan Topalski. During Cage Warriors’ recent hiatus, Hermansson picked up wins over Karlos Vemola and Maciej Rozanski on the regional scene.
Att hans bor i Oslo gör honom som vanligt till norrman i det amerikanska perspektivet. Men man kan nog inte förvänta sig att de vet vart Uddevalla ligger heller..
Carlos borde han vinna mot, däremot!
Citera
2016-04-12, 08:53
  #83
Medlem
Dirty.s avatar
https://twitter.com/MMA_Jim/status/719619061483704321

Bäckström signad av BAMMA och ska få en matchning 4 juni, frågan är bara mot vem. Hoppas nästan på en ganska tuff matchning direkt, typ Paul Redmond eller varför inte ett returmöte med Mike Wilkinson.
Citera
2016-04-12, 15:32
  #84
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
https://twitter.com/MMA_Jim/status/719619061483704321

Bäckström signad av BAMMA och ska få en matchning 4 juni, frågan är bara mot vem. Hoppas nästan på en ganska tuff matchning direkt, typ Paul Redmond eller varför inte ett returmöte med Mike Wilkinson.
Riktigt kul. Finns en del utmaningar där. Titelhållaren Tom DuQuesnoy verkar ha 3 titelförsvar i bagaget. Tror dock att samtliga av Bäckström, Redmond, Wilkinson kommer vara favoriter att ta titeln om de får chansen. En vinst mot en av de två borde väl leda till titelchans också rimligen. ska bli riktigt intressant att följa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in