2016-04-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Fast en sån koppling kan inte vara särskilt avgörande om man skall välja lag att spela för. Visst han kanske "hejar" på Göteborg om han tvingas välja något, men väger ju betydligt mycket tyngre om man t.ex. har spelat ungdomsfotboll där eller rent av haft säsongskort eller liknande som yngre. Även fast jag inte tror att det heller påverkar så jättemycket när det väl kommer till kritan för professionella spelare.
Mitt inlägg var svar på frågan varför en kille från Enköping hejar på blåvitt.

Jag tror som du att det inte spelar någon roll att han hejade på blåvitt som ung när/om han väljer arbetsgivare i Sverige.
2016-04-11, 18:07
Medlem
skrudiss avatar
Lägg därtill att Seb varit i England de senaste 15 åren, dvs mer eller mindre halva sitt liv såhär långt och jag tror att klubbkänslorna för svenska lag svalnat rätt rejält. Nog för att blåvitt kanske vore förstahandsvalet ändå.
2016-04-11, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Rosenberg var 32, Safari 31, Bengtsson 29, och Sebastian Larsson skulle vara 31.

Och Anders Svensson typ 25.
2016-04-11, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Och Anders Svensson typ 25.
29, men visst.
2016-04-12, 08:08
Avslutad
Det är låga odds på att MFF kommer införskaffa en till mittback till sommaren. Vem tror ni hade varit en bra värvning?

Personligen hoppas jag man försöker få hem Lindgren från Groningen. Kontraktet går ut i sommar, har velat flytta hem tidigare. Omskolad till mittback på senare dar men nog fan borde han passa i spelsättet MFF vill spela.
2016-04-12, 08:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är låga odds på att MFF kommer införskaffa en till mittback till sommaren. Vem tror ni hade varit en bra värvning?

Personligen hoppas jag man försöker få hem Lindgren från Groningen. Kontraktet går ut i sommar, har velat flytta hem tidigare. Omskolad till mittback på senare dar men nog fan borde han passa i spelsättet MFF vill spela.

Det snackas om att Safari kan spela mittback. Han ska tydligen ha gjort några matcher på vänsterpositionen när Basel spelat trebackslinje.

Vi borde plockat Joakim Nilsson innan Elfsborg tog honom.
2016-04-12, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det snackas om att Safari kan spela mittback. Han ska tydligen ha gjort några matcher på vänsterpositionen när Basel spelat trebackslinje.

Kan vara en intressant lösning, men då krävs det att vi går över till en trebackslinje. Visserligen en intressant tanke då balansen mellan backarna och mittfältarna blir betydligt bättre än idag då man hade kunnat ha AC, Lewicki eller Adu (ifall vi får behålla de två sistnämnda) som defensiv mittfältare som länkar ihop backlinje och mittfält.

Håller med dig om Joakim Nilsson, bra värvning av Elfsborg.
2016-04-12, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Kan vara en intressant lösning, men då krävs det att vi går över till en trebackslinje. Visserligen en intressant tanke då balansen mellan backarna och mittfältarna blir betydligt bättre än idag då man hade kunnat ha AC, Lewicki eller Adu (ifall vi får behålla de två sistnämnda) som defensiv mittfältare som länkar ihop backlinje och mittfält.

Håller med dig om Joakim Nilsson, bra värvning av Elfsborg.

Lewicki kan inte slå en pass på en meter så han får gärna försvinna i sommar.
2016-04-12, 10:40
Medlem
Keldons avatar
Så kommer elmander gå till allsvenskan eller rakt till Öis?
2016-04-12, 10:45
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Så kommer elmander gå till allsvenskan eller rakt till Öis?

Tänkte ställa samma fråga. Med tanke på att han ska ha hus i Göteborg känns västkusten troligast. Men vilket lag annat än ÖIS vore intresserat? Är ens ÖIS intresserade? Tror inte att Elmander är någon Chippen som spelar för kaffepengar heller.
2016-04-12, 10:45
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du får det att låta så enkelt. Var det lika enkelt att plocka Linus Wahlqvist?
2016-04-12, 10:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Du får det att låta så enkelt. Var det lika enkelt att plocka Linus Wahlqvist?

Det var väl inga större problem för Elfsborg att köpa honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in