Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Ja dagens dokumentär upprörde mig så till vida, att förhörsledaren Niklas Lindström fick så stort utrymme. Att han kunde sitta och smutskasta NB som han gjorde i direktsändning i Sveriges Radio är nästan skandal. Han kunde själv vara föremål för utredning efter de missgrepp han tagit i förhören av den dömde. Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som nu tar hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/705510?programid=1316
Smutskasta? Han berättade bara sanningen, att Nerijus var nervös, darrade och undvek ögonkontakt vid förhören. Vi har ju själva sett hur Nerijus beter sig vid förhören med sitt vaggande. Sanning är inte smutskastning eller förtal.
Är ganska osmakligt och ofattbart med gulligullandet med Nerijus, vet inte hur många gånger det tagits upp att han är såååå snäll mot katten - som om det suddar bort allt annat. "Mjuk och rar" - tror inte grannen skulle ha beskrivit honom så om det var hennes dotter som mördats och skändats.
Läs lite kriminalhistoria om sexualsadistmördare så kommer du att upptäcka hur vanligt det är att just en sån mördare är en dubbelnatur som Nerijus, van att dupera sin omgivning. De är så jävla "mjuka, rara och gulliga" så INGEN hade kunnat tro att de var MONSTER. Inte familjen, inte vänner, alla blir chockade och förvånade, kan inte tro att det är sant.
Precis som med Nerijus.