2016-04-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var nödvändigt för att Kammarspelet skulle fungera att de hittades just där just då. Det vet du nog.....

Hur kunde Nerijus veta att ett "kammarspel" skulle gå av stapeln på Martorp som han borde delta i?
2016-04-11, 20:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Men har du glömt - det var just "militären i civila kläder" B Sahl som tyckte till om NB:s "utstrålning" vilket ledde till gripandet och handbojandet (polisen egna ord i media!) inklusive det lägliga fotograferandet. Det har du inga problem med tydligen dvs att en främling, som dessutom är negativ till balter, får "uppleva" hur NB är.

Det var inte NB´s utstrålning som ledde till att polisen senare åkte och hämtade dom.
NB pekade ut den kommande fyndplatsen (signalement på klädsel/tillhörigheter fanns från dag ett), och där har du anledning att man valde att hämta in honom, brodern och frun till förhör.
Om fynd görs ihop med att någon beter sig skyddande över platsen för fyndet, gör det den personen intressant.

Eller ser du då alltså en slump i att pekning av platsen där senare flertalet tydliga DNA-träffar från vederbörande finns?
Att han råkade vara där och då, uppträdde på ett vis som vittnesmässigt/godtyckligt är misstankehöjande, för att senare visa sig ha avsatt sina spår på precis det som hela ärendet handlar om?
Senast redigerad av rotesau 2016-04-11 kl. 20:58.
2016-04-11, 20:54
Medlem
Citat:
Jag visade bara på ytterligare ett fulknep som förekommer i denna s k utredning. Davids påstådda spritlukt som sedan militären BS väljer att plocka upp är en utav många detaljer som via vidhäftning ska smutskasta NB.

Man kan fråga sig varför denna sociala smutskastning är så viktig för åklagarkramarna - om dom nu tror att det är rätt gm.

Fodret var svart. Det finns inget blått på jackan. Det finns bara på dessa rishögsbilder. Den intelligente kan dra slutsatsen varför det är så.

I så fall måste jag nog medge att jag är dig totalt undelägsen i fråga om intelligens. Berätta så jag förstår det här med den rosa jackan och dess svarta foder.
2016-04-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Varför blev kriminalteknikern kallad till Martorp?
Jo för att titta på LH mobilskal..lämnas det inte in av polisen och sedan undersökes av kriminalteknikern på ett ( labb)?

Då tänkte hon sedan att hon skulle titta in i bjyssan för att den var väldigt suspekt tyckte hon....

Ingen annan som tyckte att den var suspekt på nåt sätt. Bara en kriminaltekniker...

Var det hon som undersökte de 3 litauerna också?

Nej, de blev kallade för att undersöka fynden i rishögen och efter de säkrat skospår fram mot rishögen undersökte de även byssjan och fann Lisa.
De var två kriminaltekniker och strax efter anslöt ytterligare två tekniker.

Det var inte hon som undersökte litauerna. Litauerna var inte på Martop då utan i häktet...
2016-04-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad vann polisen på att "blåa" Lisas ögon? Dom har alltså tid över att ägna sig åt sånt?

Det är ytterligare ett fulknep i och med att den bilden av helt ologisk anledning läggs ( efter den lyckliga bröllopsbilden) på samma uppslag som bilden av NB i vardagskläder trots att just den bilden kommer på nästa uppslag igen.
Detta upprepas genom fupen. Den intensivt anklagande "blåögda" Lisa läggs bredvid NB utan anledning gång på gång. Så hamras budskapet in: det finns ett band mellan offret och mgm. Det är ett förbannat fulknep. Det tillsammans med hoten och lögnerna ger en Fhl som inte är förutsättningslös och objektiv utan har bestämt sig tidigt för att knäcka de som förhörs. Då är alla medel tillåtna t o m de olagliga.
2016-04-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varsågod:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Varsågod:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

.. Nu var det sen snarare Torbjörn som var gruppledare men skulle kolla gödselbrunnar. Släpp Sahl som du verkar sjukligt fixerad vid. Mikaela är gruppledare och för gruppen dit hon vill i avgränsat, utdelat område:

Mikaelas grupp kallades dit av BS. Pojkrumsromantikern T kan vi glömma - han svärmar för militära "grabbar". Bara läsa hans lilla dagbok.
2016-04-11, 20:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är ytterligare ett fulknep i och med att den bilden av helt ologisk anledning läggs ( efter den lyckliga bröllopsbilden) på samma uppslag som bilden av NB i vardagskläder trots att just den bilden kommer på nästa uppslag igen.
Detta upprepas genom fupen. Den intensivt anklagande "blåögda" Lisa läggs bredvid NB utan anledning gång på gång. Så hamras budskapet in: det finns ett band mellan offret och mgm. Det är ett förbannat fulknep. Det tillsammans med hoten och lögnerna ger en Fhl som inte är förutsättningslös och objektiv utan har bestämt sig tidigt för att knäcka de som förhörs. Då är alla medel tillåtna t o m de olagliga.
Ett band mellan Lisa och NB? Vad svamlar du om nu då?
Lisa är en ung tjej med långt blont hår och blå ögon. Det kan knappast varken ligga henne till last eller ha nåt med saken att göra.

Han är ett jävla as som mördat henne om han så vore svensk.

Sluta tramsa om att NB är utvald som balt eller trakasserad utifrån detta. Hans dilemma ligger i 10 DNA träffar och ett vidrigt mord.
2016-04-11, 21:00
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja dagens dokumentär upprörde mig så till vida, att förhörsledaren Niklas Lindström fick så stort utrymme. Att han kunde sitta och smutskasta NB som han gjorde i direktsändning i Sveriges Radio är nästan skandal. Han kunde själv vara föremål för utredning efter de missgrepp han tagit i förhören av den dömde. Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som ta hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/705510?programid=1316

Mjuk och rar ?
Tycker du att en vidrig kvinnomördare som Nerijus är mjuk och rar ?
Spikarna har han ju själv slagit i sin kista när han i sin iver att få hantera sin egen
skinnspik var så jävla dum så han tog av sig handskarna i ren upphetsning .
Ingen av domstolarna har haft några synpunkter på hur förhören sköttes .
2016-04-11, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Mikaelas grupp kallades dit av BS. Pojkrumsromantikern T kan vi glömma - han svärmar för militära "grabbar". Bara läsa hans lilla dagbok.
Jag har citerat in att TB var gruppledare - inte Sahl - och att Mikaela tar över som gruppledare.
Skärp dig i din villfarelse.
2016-04-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är Sahl negativ till balter? Nu är du allt ute på svag is med förtal.

Björn och David uppfattar helt andra saker som gör männen suspekta än nationalitet.

Fy Nopomil att anklaga folk för främlingsfientlighet. Det är fult.

Då är det värre att BS smutskastar NB och hans familj ( t o m katten!) och samtidigt får anses trovärdig. Det är en skandal.
Det är just BS som är central för att NB greps och dömts för mord på svajig fantasifull bevisning. Nog förtjänar han "mig veterligt" att skärskådas.
2016-04-11, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som ta hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.
Hahahahahaha - ja, det var ju jävligt övertygande. En granne på över 60 bast som tycker han är mjuk och rar versus all teknisk bevisning:

Du om nån borde läsa på lite om dubbelnaturer och hur de bedrar omgivningen.
2016-04-11, 21:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Surprise - det finns inget. Men det var nödvändigt för att Kammarspelet skulle fungera att Mikaela skulle upptäcka jackan. Hur skulle annars kroppen kunna hittas - just samma kväll?
Och ändå vet du hur jackan såg ut sedd ur exakt den vinkeln som Mikaela såg den? Och under samma ljusförhållanden?

Jag tycker att du ska börja analysera ditt kritiska tänkande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in