Citat:
Några finska flikkor har aldrig pekat ut någon A.A. Däremot har dom 7 år(!) efter mordet komit med en historia om att dom sett en karl med såväl revolver som komradio innanför rocken stå och hänga vid gathörnet Tunnelgatan Sveavägen strax före mordet. Inget annat vittne kan styrka deras närvaor.
Deras berättelse föranledde en journalist att åka ut till ett gym och fråga efter en man som skulle heta "Anti-någonting" och huserat på gymmet för en massa år sedan. Han fick till svar att det kanske evnetuellt kunde vara en Anti Avsan, som på den tiden bodde i andra änden av stan...
Senare har det visat sig att flikorna inte varit säkra på varken tid eller dag.
Att folk har akademisk utbildning har inget med troväridhet att göra. Bara att slå upp valfir DN eller Aftonbladet så ser du en massa gojja skrivet att folk med långa utbildningar på unvieritetet. Humbug, alltihop.
Nej, dom som gör Avsan intressant är hans umgönge i Mälardalens Öfrsvarskytteförening eller vad den hette. Inte så att det är säkert att någon av figurerna i klubben var inblandade i mordet på något sätt, men uppenbart har i alla fall vissa medlemr utmärkt sig i mordutredningens omgivning på ett sätt som är minst sagt intressant. Det betyder inte att dom är skyldiga på något sätt.
Deras berättelse föranledde en journalist att åka ut till ett gym och fråga efter en man som skulle heta "Anti-någonting" och huserat på gymmet för en massa år sedan. Han fick till svar att det kanske evnetuellt kunde vara en Anti Avsan, som på den tiden bodde i andra änden av stan...
Senare har det visat sig att flikorna inte varit säkra på varken tid eller dag.
Att folk har akademisk utbildning har inget med troväridhet att göra. Bara att slå upp valfir DN eller Aftonbladet så ser du en massa gojja skrivet att folk med långa utbildningar på unvieritetet. Humbug, alltihop.
Nej, dom som gör Avsan intressant är hans umgönge i Mälardalens Öfrsvarskytteförening eller vad den hette. Inte så att det är säkert att någon av figurerna i klubben var inblandade i mordet på något sätt, men uppenbart har i alla fall vissa medlemr utmärkt sig i mordutredningens omgivning på ett sätt som är minst sagt intressant. Det betyder inte att dom är skyldiga på något sätt.
Det jag ville påtala är att de inte, som Ölvebro ville göra gällande, skulle vara mindre bemedlade och därför inte trovärdiga.
Att de inte var säkra på plats och dag är en vals som Ölvebro och Co, fabulerat ihop.
De har själva aldrig sviktat på den punkten men pressats hårt av förhörsledarna som försökt få dem att ändra sin utsago. De har dock alltid stått fast vid sin version till hundra procent.
Det finns mig veterligen fyra undersökande personer förutom polisen som träffat flickorna och fått ta del av deras vittnesmål: Sven Anér, Olle Alsen, Thomas Bresky och Lars Borgnäs.
jag har haft ett tre timmar långt samtal med en av dessa personer och har ingen anledning att ifrågasätta den personens bedömning. Jag upplever den personen som långt mer intelligent, analytisk och trovärdig än Ölvebro och hans anhang som uppenbarligen har en dold agenda...
Men det är som sagt min personliga reflektion.
Man kan välja att tro på det som inte är sant eller att inte tro på det som är sant... distinktionen är hårfin.