Citat:
Ursprungligen postat av
Gothus
Den där Ola Tunander, som du hela tiden hänvisar till, verkar inte vara en trovärdig källa...."
Om du läser vad Tunander skrivit istället för det svd ensidigt återger så förstår du bättre. Den där Emil Svensson är tydlig underhuggare till Bengt Schuback, Lars Ljunggren, Bengt Wallroth och deras patetiska Frihetsrörelse som svor på att få bort Palme men inte själva kunde få fram någon villig hitman ens bland de lägsta i sina egna högerextrema kretsar.
Det PM jag stöder mig på fick aldrig publiceras men inget av det jag återgett i olika sammanhang har heller någonsin bemötts med saklig invändning. En talande tystnad för att inte tala om allt från förlöjliganden till direkt censur har sagt desto mer.
Den officerskår som gick bakom ryggen på regeringen och gjorde avtal med både NATO och GRU och lät sälja ut svenska försvaret med IB-register och allt så som Bergling kunnat berätta är nu också tydligt den som varit mest motiverad för både anstiftan och mörkläggning av MOP med påföljande statskupp.