2016-04-11, 21:35
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Tycker också rakblad känns osmidigt, fick en liten kniv som fälls ut från en nyckel (sitter på nyckelknippan och ser ut som en vanlig nyckel) bladet är sylvasst och spetsigt, också hårt, alltså böjer ej. Det bör väl vara bättre tänker jag, kan ett hugg med den nå halspulsådran? Vad skulle ni annars rekommendera (litet lättburet och ej i ögonfallande för omgivning )

Jag tycker du ska fråga dig själv om vapnet räcker till att skydda dig, inte om det räcker för att döda någon annan. Annars har du antingen vapen av fel anledning eller fel attityd för att bära vapen.
Citera
2016-04-11, 21:59
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag tycker du ska fråga dig själv om vapnet räcker till att skydda dig, inte om det räcker för att döda någon annan. Annars har du antingen vapen av fel anledning eller fel attityd för att bära vapen.
Min anledning till vapen ska inte ens behöva finnas! Men tack vare våra politiker känner jag mig tvungen att vara rädd och otrygg i min hemstad så pass att jag som liten tös måste beväpna mig för att kunna försvara mig för ev överfall av apsvärm
Citera
2016-04-11, 22:09
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Min anledning till vapen ska inte ens behöva finnas! Men tack vare våra politiker känner jag mig tvungen att vara rädd och otrygg i min hemstad så pass att jag som liten tös måste beväpna mig för att kunna försvara mig för ev överfall av apsvärm

Absolut, och känner du ändå att du behöver kunna försvara dig så ska du så klart kunna göra det. Men det är inte ett argument för att du ska kunna döda folk med vad du bär. Är det så att du går runt med någon typ av kniv så hoppas jag (faktiskt för din skull) att du hugger mot överfallarens ben och bål innan du sätter den i halsen för med vårat rättsystem så sitter du tyvärr snart bakom lås och bom för mord annars.
Citera
2016-04-11, 23:20
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Absolut, och känner du ändå att du behöver kunna försvara dig så ska du så klart kunna göra det. Men det är inte ett argument för att du ska kunna döda folk med vad du bär. Är det så att du går runt med någon typ av kniv så hoppas jag (faktiskt för din skull) att du hugger mot överfallarens ben och bål innan du sätter den i halsen för med vårat rättsystem så sitter du tyvärr snart bakom lås och bom för mord annars.
Det är det här som är galet, det är olagligt att försvara sig mot våldtäkt som faktiskt också är ett brott
Citera
2016-04-12, 02:03
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Det är det här som är galet, det är olagligt att försvara sig mot våldtäkt som faktiskt också är ett brott

Det är det faktiskt inte men det är olagligt att använda mer våld än vad som krävs och det är därför man bör vara försiktig när det handlar om Sverige. Det är en svår balansgång och det går nog inte få det perfekt. I Sverige är det näst intill förbjudet och farligt att försvara sig för du kan åka på vad som helst, medan du i USA ibland kan komma undan med helt galna saker och till och med dödsfall för att man hävdar nödvärn eller om det skett på ens egen mark.

Inget av dom är vidare bra tyvärr. Den amerikanska modellen i kombination med hur vanligt skjutvapen är där medför en enormt mycket större del dödsfall, men också till viss del större "rättvisa" i allmänhet. Vi har färre brott och mord generellt men det är mer synd om de stackare som blir utsatta. Så det är på gott och ont. Men nu blandar jag så klart in lite hur det ser ut med vapenlagar och vapenkultur mellan våra länder men vi har ändå ganska hård lagstiftning till när det kommer till nödvärn och personligt ingripande.
Citera
2016-04-12, 02:54
Medlem
Vad var det jag sa?
Citera
2016-04-12, 03:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Att ni orkar gotta er i olycka.

Valborg kommer som vanligt ligga lite över nollan och snöblandat regn. Polisen rapporterar att natten varit lugn.
Enstaka fall av fyller och några cyckelstölder.

:-)
Citera
2016-04-12, 10:28
Avslutad
Om några år är tafsandet en rättighet, iaf för invandrare, polisen kommer ändå lägga ner alla tafsärenden.
Citera
2016-04-12, 11:14
Medlem
Citat:
Har i helgen varit hos päronen och tagit pappas jaktkniv, en mindre variant som ser ut som en klo, den ska klara päls, tjockt skinn och kött så den borde ju funka

Var tänker du ha den ?

Hur långt tänker du låta ett överfall gå innan du använder den mot angriparen ?

Var på kroppen tänker du hugga ?
Citera
2016-04-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Valborg kommer som vanligt ligga lite över nollan och snöblandat regn. Polisen rapporterar att natten varit lugn.
Enstaka fall av fyller och några cyckelstölder.

Det är ju faktiskt möjligt att det blir en hyfsat normal Valborg. Blir säkert extra mycket poliser och fler och fler kvinnor verkar medvetna om överfallsproblematiken och är på sin vakt.

Alternativt kan det ju finnas planer på en organiserad chock-effekt i stil med nyårsafton, fast det är ju möjligt att de sparar den till midsommar.
Citera
2016-04-12, 12:26
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Var tänker du ha den ?

Hur långt tänker du låta ett överfall gå innan du använder den mot angriparen ?

Var på kroppen tänker du hugga ?
Jag har en på min nyckelknippa, jaktkniven i yttre fickan på väskan eller jackfickan så jag snabbt kan nå den, min killkompis tycker dock jag ska ha den i strumpan om jag vet att jag ska befinna mig ute senare än kontorstid osv

Hur långt? Vid första fysiska kontakten som är våldsamt eller försök att hålla fast/dra iväg, dock är den första reaktionen att försöka slita sig loss, springa iväg

Vart som helst, bara det stoppar våldtäktsmannen, inte nödvändigtvis att jag ska avrätta dem även om jag tycker dessa sandapor förtjänar det
Citera
2016-04-12, 22:26
Bannlyst
En bra idé för flashbackare kan ju vara att registrera konton på Youtube och Liveleak i förväg, ha med er mobiler och vanliga kameror för att registrera kaoset och se sedan till att ladda upp det så fort som möjligt på nämnda sajter. Detta kommer försvåra för DDR-media att tysta ned hela saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in