2016-04-11, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då är det värre att BS smutskastar NB och hans familj ( t o m katten!) och samtidigt får anses trovärdig. Det är en skandal.
Det är just BS som är central för att NB greps och dömts för mord på svajig fantasifull bevisning. Nog förtjänar han "mig veterligt" att skärskådas.
Eftersom du och andra kommer med uppenbart fel information/sakfakta gång efter annan, har grymt märkliga argument och beter dig snarare som om det vore en personlig vendetta mot militär, rättsväsen och polis - så spelar det ingen roll hur mycket du inbillar dig att du "rannsakar" Sahl:

Du är inte minsta trovärdig.
2016-04-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja dagens dokumentär upprörde mig så till vida, att förhörsledaren Niklas Lindström fick så stort utrymme. Att han kunde sitta och smutskasta NB som han gjorde i direktsändning i Sveriges Radio är nästan skandal. Han kunde själv vara föremål för utredning efter de missgrepp han tagit i förhören av den dömde. Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som ta hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/705510?programid=1316
Han kunde vara det också. Människan är komplex, speciellt sådana här mördare. Lena var kanske inte villebråd för honom heller.
2016-04-11, 21:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Men har du glömt - det var just "militären i civila kläder" B Sahl som tyckte till om NB:s "utstrålning" vilket ledde till gripandet och handbojandet (polisen egna ord i media!) inklusive det lägliga fotograferandet. Det har du inga problem med tydligen dvs att en främling, som dessutom är negativ till balter, får "uppleva" hur NB är.
Björn S upptäckt tydligen ingenting "mjukt och rart" hos NB. Vem ska bestämma hur en person uppfattas för att den ska skickas i fängelse?

Sen vet vi som har följt utredningen att gripandet av trion ingalunda hängde på det där maskletandet. Det fanns mer bakom. Läs tråden.
2016-04-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har citerat in att TB var gruppledare - inte Sahl - och att Mikaela tar över som gruppledare.
Skärp dig i din villfarelse.

Mikaela säger i förhör " att de ansågs behöva hjälp på platsen" varpå hon upptäcker jackan lätt. . Intressant hur du stödjer just att det är ett Kammarspel - utan att du vet om det.
2016-04-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och ändå vet du hur jackan såg ut sedd ur exakt den vinkeln som Mikaela såg den? Och under samma ljusförhållanden?

Jag tycker att du ska börja analysera ditt kritiska tänkande.

Har du inte läst Mikaelas förhör i fupen? Att jackan "lyste rosa" har avhandlats massor av gånger i tråden. Herregud.
2016-04-11, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Mikaela säger i förhör " att de ansågs behöva hjälp på platsen" varpå hon upptäcker jackan lätt. . Intressant hur du stödjer just att det är ett Kammarspel - utan att du vet om det.
Jag har uppenbart mer koll än dig gällande turerna.
Jag har precis citerat in övertaget som gruppledare så du kan sluta svamla nu. Du ljög och sa det var Sahl. Du ljög om att de tilldelades detta område där jackan hittades av Mikaela.

Fullständigt fel info.
2016-04-11, 21:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det är ytterligare ett fulknep i och med att den bilden av helt ologisk anledning läggs ( efter den lyckliga bröllopsbilden) på samma uppslag som bilden av NB i vardagskläder trots att just den bilden kommer på nästa uppslag igen.
Detta upprepas genom fupen. Den intensivt anklagande "blåögda" Lisa läggs bredvid NB utan anledning gång på gång. Så hamras budskapet in: det finns ett band mellan offret och mgm. Det är ett förbannat fulknep. Det tillsammans med hoten och lögnerna ger en Fhl som inte är förutsättningslös och objektiv utan har bestämt sig tidigt för att knäcka de som förhörs. Då är alla medel tillåtna t o m de olagliga.

Ditt snack om fulknepen existerar ju bara i din fantasi .
Du har ju inte lyckats komma med ett enda bevis för att det du påstår stämmer .
Istället för att hålla på och dalta med baltäcklet i förhören så borde dom ha tagit
i med hårdhandskarna .
Förhören borde stå i paritet men brottet som begåtts .
Inga olagligheter har begåtts i förhören .
Förhörsledaren har haft stort tålamod med den ständigt ljugande mördaren Nerijus .
Tänk dig själv hur frustrerande det måste vara att förhöra en person som man vet ljuger .
2016-04-11, 21:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är ytterligare ett fulknep i och med att den bilden av helt ologisk anledning läggs ( efter den lyckliga bröllopsbilden) på samma uppslag som bilden av NB i vardagskläder trots att just den bilden kommer på nästa uppslag igen.
Detta upprepas genom fupen. Den intensivt anklagande "blåögda" Lisa läggs bredvid NB utan anledning gång på gång. Så hamras budskapet in: det finns ett band mellan offret och mgm. Det är ett förbannat fulknep. Det tillsammans med hoten och lögnerna ger en Fhl som inte är förutsättningslös och objektiv utan har bestämt sig tidigt för att knäcka de som förhörs. Då är alla medel tillåtna t o m de olagliga.
"Den intensivt anklagande "blåögda" Lisa". Herregud, människa. Skulle folk som tittar på bilden uppleva henne som det menar du? Normala människor ser en glad, söt, ung tjej på bilden. Det finns ingenting anklagande eller blåögt i hennes blick. Det finns bara i din lilla värld.
2016-04-11, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Har du inte läst Mikaelas förhör i fupen? Att jackan "lyste rosa" har avhandlats massor av gånger i tråden. Herregud.
Ska du ljuga kan du väl iaf göra det smart? JAG har precis citerat in Mikaela och dina överdrifter med ordval LYSER ROSA finns inte:

Citat:
Mikaela gick upp på en av kullarna och såg då en rishög som hon uppskattade var ca 2x3 meter i diameter. I den vinkel som hon stod och tittade ner i rishögen såg hon tydligt färgen ljust rosa och ett märke "Henry Lloyd".

Svara på det här likaväl. En förklaring är på sin plats gällande dina utspel:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-04-11, 21:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du om nån borde läsa på lite om dubbelnaturer och hur de bedrar omgivningen.

Ganska träffsäkert faktiskt, känner du mig?
Fast det borde verkligen ha visat sig tidigare på något sätt, NB är ju ändå 35+ år.
2016-04-11, 21:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ganska träffsäkert faktiskt, känner du mig?
Fast det borde verkligen ha visat sig tidigare på något sätt, NB är ju ändå 35+ år.
Han misshandlade sitt ex. Han har inte fått träffa sin dotter på många år. Vet inte ens var hon finns. Det borde säga dig nåt.
2016-04-11, 21:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han misshandlade sitt ex. Han har inte fått träffa sin dotter på många år. Vet inte ens var hon finns. Det borde säga dig nåt.

Och hur säkra är de uppgifterna då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in