2016-04-11, 20:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är just det ser du - när den av Björn Sahl ditkommenderade Mikaela ställer sig på en höjd ser hon jackan med en gång för att den lyser rosa. Något stämmer inte här lilla vän.
Kan du fixa fram ett foto som är taget från den där höjden?
2016-04-11, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är just det ser du - när den av Björn Sahl ditkommenderade Mikaela ställer sig på en höjd ser hon jackan med en gång för att den lyser rosa. Något stämmer inte här lilla vän.
Jo då. Det stämmer på samma sätt som andra eftersök. Jättebra samverkan i eftersöket. Välorganiserat och de fann det som NB inte hann gömma undan tack o lov i rishögen och sen det viktigaste:

Lisa.

Det ska vi bejubla även om det var väldigt tråkig utgång och man hade hoppats att aset inte dödat henne.
2016-04-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja dagens dokumentär upprörde mig så till vida, att förhörsledaren Niklas Lindström fick så stort utrymme. Att han kunde sitta och smutskasta NB som han gjorde i direktsändning i Sveriges Radio är nästan skandal. Han kunde själv vara föremål för utredning efter de missgrepp han tagit i förhören av den dömde. Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som ta hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/705510?programid=1316

Håller med. Det är en skandal att Sveriges radio tar ställning några dagar innan överklagandet ska vara inne. Men Pernilla W har ju krupit för polisen från början. Precis som du skriver talar det sitt tydliga språk. Objektiv rapportering har lyst med sin frånvaro.

Märklig "slump" att Pernilla valde att åka dit exakt samma dag som BH var i ladan på husesyn och Lena S fick utgjuta sin inställning till detta. Snacka om att gå utredarnas/åklagarens ärende.
2016-04-11, 20:30
Medlem
Varför blev kriminalteknikern kallad till Martorp?
Jo för att titta på LH mobilskal..lämnas det inte in av polisen och sedan undersökes av kriminalteknikern på ett ( labb)?

Då tänkte hon sedan att hon skulle titta in i bjyssan för att den var väldigt suspekt tyckte hon....

Ingen annan som tyckte att den var suspekt på nåt sätt. Bara en kriminaltekniker...

Var det hon som undersökte de 3 litauerna också?
2016-04-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan du fixa fram ett foto som är taget från den där höjden?

Surprise - det finns inget. Men det var nödvändigt för att Kammarspelet skulle fungera att Mikaela skulle upptäcka jackan. Hur skulle annars kroppen kunna hittas - just samma kväll?
2016-04-11, 20:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja dagens dokumentär upprörde mig så till vida, att förhörsledaren Niklas Lindström fick så stort utrymme. Att han kunde sitta och smutskasta NB som han gjorde i direktsändning i Sveriges Radio är nästan skandal. Han kunde själv vara föremål för utredning efter de missgrepp han tagit i förhören av den dömde. Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som ta hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.

Ska vi börja spärra in personer efter hur de upplevs av andra? Jösses. Då kan vi lägga ner NFC och börja bygga ut våra fängelser då.
2016-04-11, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Varsågod:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Varsågod:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

.. Nu var det sen snarare Torbjörn som var gruppledare men skulle kolla gödselbrunnar. Släpp Sahl som du verkar sjukligt fixerad vid. Mikaela är gruppledare och för gruppen dit hon vill i avgränsat, utdelat område:
Citat:
Mikaela fortsatte berätta att de började gå bakom ladugården från Husabyvägen och norrut. När de gått en bra bit av sträckan och närmat sig den norra gaveln av ladugården. Gick Torbjörn, hennes gruppledare, iväg och skulle försöka få ägaren till gården att tömma en gödselbrunn som fanns på baksidan. Hon blev då ledare för gruppen och de fortsatte något ner mot ett kuperat område som vetter ner mot gårdshörnet bakom ladugården. Det fanns en hel del nässlor i området. Det var flera kullar i området. Mikaela gick upp på en av kullarna och såg då en rishög som hon uppskattade var ca 2x3 Mikaela gick upp på en av kullarna och såg då en rishög som hon uppskattade var ca 2x3 meter i diameter. I den vinkel som hon stod och tittade ner i rishögen såg hon tydligt färgen ljust rosa och ett märke "Henry Lloyd".
Senast redigerad av develi 2016-04-11 kl. 20:44.
2016-04-11, 20:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja dagens dokumentär upprörde mig så till vida, att förhörsledaren Niklas Lindström fick så stort utrymme. Att han kunde sitta och smutskasta NB som han gjorde i direktsändning i Sveriges Radio är nästan skandal. Han kunde själv vara föremål för utredning efter de missgrepp han tagit i förhören av den dömde. Jag blir faktiskt upprörd. En ny spik, om än mycket tveksam sådan, i kistan för NB. Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Mitt fetande.
Kolla mitt inlägg #1971, info och tankar från i dag i;
Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
2016-04-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ska vi börja spärra in personer efter hur de upplevs av andra? Jösses. Då kan vi lägga ner NFC och börja bygga ut våra fängelser då.

Men har du glömt - det var just "militären i civila kläder" B Sahl som tyckte till om NB:s "utstrålning" vilket ledde till gripandet och handbojandet (polisen egna ord i media!) inklusive det lägliga fotograferandet. Det har du inga problem med tydligen dvs att en främling, som dessutom är negativ till balter, får "uppleva" hur NB är.
2016-04-11, 20:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag visade bara på ytterligare ett fulknep som förekommer i denna s k utredning. Davids påstådda spritlukt som sedan militären BS väljer att plocka upp är en utav många detaljer som via vidhäftning ska smutskasta NB.

Man kan fråga sig varför denna sociala smutskastning är så viktig för åklagarkramarna - om dom nu tror att det är rätt gm.

Fodret var svart. Det finns inget blått på jackan. Det finns bara på dessa rishögsbilder. Den intelligente kan dra slutsatsen varför det är så.

Han behöver väl ingen extra smutskastning .
Vilket du ju heller inte kan bevisa att det är .
Det han har gjort talar väl sitt tydliga språk .
Och det finns blåa partier på jackan , är du färgblind ?
Dina fulknep finns bara i din tunnelseende hjärna .
Där allt och alla har varit i maskopi för att sätta dit din polare Nerijus .
Få höra nu en gång för alla vem som har mördat Lisa och varför .
Bevisa att det inte är den vidrige mördaren Nerijus som är skyldig .
2016-04-11, 20:42
Medlem
Citat:
Så du menar sonika att poliser som har till uppgift att fota bilder i denna viktiga mordutredning är så dåliga fotografer? Vad är det mer vi inte kan lita på utav fotograferingen som redovisas i fupen?

Är det av samma klantiga anledning som polisen har blåat Lisas ögon på fotot som visas otaliga gånger i fupen? Det ser ut som gamla svartvita fotografier som är färglagda. Ytterligare ett fulknep.

Ja, på de bilder från rishögen som redovisas i FUP blev inte färgåtergivningen perfekt och det saknar helt betydelse i sammanhanget. (Vi får väl utgå från att du givetvis sitter vid en färgkalibrerad bildskärm och har felfritt färgseende själv).

Vad har Lisas ögonfärg med mordutredningen att göra?
2016-04-11, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Men har du glömt - det var just "militären i civila kläder" B Sahl som tyckte till om NB:s "utstrålning" vilket ledde till gripandet och handbojandet (polisen egna ord i media!) inklusive det lägliga fotograferandet. Det har du inga problem med tydligen dvs att en främling, som dessutom är negativ till balter, får "uppleva" hur NB är.
Är Sahl negativ till balter? Nu är du allt ute på svag is med förtal.

Björn och David uppfattar helt andra saker som gör männen suspekta än nationalitet.

Fy Nopomil att anklaga folk för främlingsfientlighet. Det är fult.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in