Kursen UJIK har platsgaranti, vilket innebär att alla som söker till kursen och har grundläggande behörighet också antas till kursen. Mer om behörighet kan du läsa på antagningens hemsida, som du hittar här. När kursen avslutats erbjuds de 20 mest framgångsrika eleverna en plats på Juristprogrammet vid Juridiska fakultet vid Lunds universitet, baserat på slutbetyg vid salstentamen. Du kan läsa mer om reglerna kring antagningen här nedan.
Senast redigerad av KafkasKofta 2016-04-11 kl. 18:18.
Fick 38/40 på verbala på förmiddagen, sen hade jag tyvärr inte orken att skriva ner svaren på eftermiddagen.
När jag insåg hur bra det gick på förmiddagen, försökte jag sedan uppskatta mina poäng VERB på eftermiddagen. Jag får det till 74 poäng totalt för de två delarna.
Har tidigare fått 1.7 på verbala, för ett år sedan. Den här gången gick LÄS och MEK bättre, i alla fall på förmiddagen, därav höjningen.
Tyvärr så är jag dock inte lika stark på kvantitativa delen.
Men nu till min fråga, vad tror ni om verbala i år?
74 eller 75 för 2.0?
Senast redigerad av Gunvald66 2016-04-11 kl. 19:35.
Tror ni det kan skilja sig så mycket som +-0,2 sedan förra nomineringen? Eller vågar man kallt räkna med högst -0,2? Jag fick 1.4 enligt den och skulle behöva 1.2, känns osäkert ändå.
Tror ni det kan skilja sig så mycket som +-0,2 sedan förra nomineringen? Eller vågar man kallt räkna med högst -0,2? Jag fick 1.4 enligt den och skulle behöva 1.2, känns osäkert ändå.
Engelskan kändes väldigt enkel, brukar den vara så enkel? Särskilt de orden man skulle fylla i, grundskolenivå på det typ ju. Har aldrig gjort engelskadelen tidigare så kan inte jämföra.
Engelskan kändes väldigt enkel, brukar den vara så enkel? Särskilt de orden man skulle fylla i, grundskolenivå på det typ ju. Har aldrig gjort engelskadelen tidigare så kan inte jämföra.
Svenskatexterna var betydligt svårare, tycker jag
Lyckades sätta två fel på de man ska fylla i men alla rätt på resten av engelskafrågorna Vet i fan hur jag lyckades med det.
Hade fel på 33 och 34, busenkla egentligen...
Senast redigerad av AntzPantz 2016-04-11 kl. 20:22.
Har nån varit med om att föra över fel svar till orangea lappen och bli besvikna när slutgiltliga resultatet kommer? Lyckades höja mig några snäpp men är så nervös över att ev. ha fyllt i fel. Nojar mig väl i onödan men ändå, blev så jäkla stressigt att föra över svaren även fast jag fick nån minut på mig efter tiden var slut.
Senast redigerad av Emulgering 2016-04-11 kl. 20:57.