Citat:
Ursprungligen postat av
AntzPantz
Handlar nog snarare om att de som får "kassa" resultat inte är sugna på att dela av sig med det.

Men visst, är inte alltför otänkbart att folk kryddar sina resultat här i tråden, men tror nog ändå att de flesta talar sanning. Sen kan det också kanske vara så att de som är delaktiga i den här tråden är mer insatta i HP än gemene man?
Precis vad jag tänkte också.
Gemene man som skriver HP går dit, kör sitt race och kollar aldrig tillbaka på provet. De som är intresserade av normering och tycker det är kul att diskutera resultat samlas på olika forum, som flashback. Det säger sig självt att de intresserade skriver bättre än de andra och därav de missvisande siffrorna i tråden.
Angående HPguiden som några skrev om innan.
Jag prövade den i år och har höjt mig från 0,9 till ~1,2(enl förra årets tabell). Dum som jag är så pluggade jag enbart den sista veckan, hann bara fräscha upp lite mattekunskaper, som sedan försvann under stressen på provet

. Förutom att HPguiden är sjukt dyrt, men har nog stora potentialer att höja resultatet ganska mycket om man ser till att använda det flitigt.
Hur påverkar stressen er på de olika delarna? För mig så hakar matten upp sig på småsaker som jag normalt sett skulle lösa utan större ansträngning. t.ex. så tappar jag förmågan att utföra division i huvudet, uppskatta roten ur etc. Detta leder i sin tur till att jag tappar många poäng på XYZ och KVA delen.