2016-04-08, 14:19
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Desaster var längesen jag hörde något om. Minns att de gjorde kvalitativ blackthrash för något decennium sedan, sen har de fallit i glömska för mig.. Tråkigt att de inte håller måttet längre.

No: Spisar lite Abigor här på jobbet för tillfället.

Stämmer,Desaster har alltid varit stabila.
Debuten A Touch of Medieval Darkness från 1996 är den bästa.
The Arts of Destruction som släpptes 2012 var också bra.
Jag ska ge den nya några mer lyssningar men den kändes oinspirerad vid en första lyssning.

Forsätter med Inquisition på vinyl.
NS : Inquisition - Invoking the Majestic Throne of Satan
https://www.youtube.com/watch?v=64Y-TxME__c

Finns en så kallad teaser till Inquisition nya albumet här:
https://www.youtube.com/watch?v=00y4gW50Lhc
Krossande bra riff som vanligt.
Citera
2016-04-08, 16:43
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Och när plattan kom (det här var ju på den tiden som typ 1% av Sveriges befolkning hade tillgång till internet) så trodde man ju att de var helt seriösa, för det enda man hade att gå på var intervjuer i Close-Up, fanzines, en intervju i Chili (om någon kan scanna den så är jag evigt tacksam!) och diverse suspekta tv-program (Hannah, Taxi) som berättade hur farlig satanismen var (och det var den ju tack och lov på den tiden; det brann ju kyrkor var och varannan helg).

Är det belagt att de inte egentligen stod för vad de skrev om? Jag fick alltid intrycket att de var seriösa men att de framstod som korkade och att deras idéer aldrig var väl genomtänkta. Jag har aldrig känt att de varesig närmat sig den typen av band som Ghost idag är, som uppenbarligen är en gimmick, eller Hellhammer (trumslagaren inte bandet) som är helt tydlig med att han bara vill lira musik och fullkomligen struntar i budskapet i texterna.
Citera
2016-04-08, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Stämmer,Desaster har alltid varit stabila.
Debuten A Touch of Medieval Darkness från 1996 är den bästa.
The Arts of Destruction som släpptes 2012 var också bra.
Jag ska ge den nya några mer lyssningar men den kändes oinspirerad vid en första lyssning.

Tror det var A Touch of Medieval Darkness och Hellfire's Dominion jag lyssnade på mest för en massa år sedan. Fan nu blev jag sugen på gamle godingen Aura Noir - Black Thrash Attack och kanske även lite Nocturnal Breed. Har för mig att sistnämnda band var bra, men vi får se.
Citera
2016-04-09, 01:26
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Tror det var A Touch of Medieval Darkness och Hellfire's Dominion jag lyssnade på mest för en massa år sedan. Fan nu blev jag sugen på gamle godingen Aura Noir - Black Thrash Attack och kanske även lite Nocturnal Breed. Har för mig att sistnämnda band var bra, men vi får se.

Aura Noir är bra som fan, jag har sett dom live 2 gånger.
En i Sverige och en i Norge.
Sverigespelningen var bättre, det brukar vara tvärtom.

Jag föredrar att gå på konserter utomlands, Norge undantaget, det är värre än i Sverige.
Jag åker hellre till Helsingfors eller Köpenhamn istället för Stockholm och Oslo, om bandet jag ska se spelar där.
Undviker Uppsala också, tråkigare ställe finns inte.

Den bästa upplevelsen som jag fått på en spelning var i Finland när jag såg Plaga och Satanic Warmaster samma kväll.
I Polen och Tjeckien är det väldigt mörk och dyster stämning, där känns det som man kan bli mördad om man nämner att man gillar "fel" band.
Tyskland och Holland har alltid varit trevligt, tyskarna är det trevligaste folket i Europa.

Ska kolla upp Nocturnal Breed som jag inte hört talas om innan.

NS : Bekëth Nexëhmü - De Svartas Urblod
https://www.youtube.com/watch?v=I9w1uH9Ed9E
Citera
2016-04-09, 12:09
Bannlyst
Vafan? Ska Mayhem och Burzum ut på turné tillsammans?! Och Fenriz ska sitta på trumpallen för Burzum? Är det något gammalt aprilskämt jag stött på?

Edit: ja det var just det. Tänkte väl.. Hade fan offrat ett finger för att få se detta om Mayhem spelade material från DMDS och Burzum från Filosofem.

Edit2: Albert, ja även jag har fått äran att se Aura Noir live för en massa år sedan.. Det var rätt bra vill jag minnas.. Var rätt tankad om jag känner mig själv rätt.
Senast redigerad av pettson3816 2016-04-09 kl. 12:13.
Citera
2016-04-09, 12:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Vafan? Ska Mayhem och Burzum ut på turné tillsammans?! Och Fenriz ska sitta på trumpallen för Burzum? Är det något gammalt aprilskämt jag stött på?

Edit: ja det var just det. Tänkte väl.. Hade fan offrat ett finger för att få se detta om Mayhem spelade material från DMDS och Burzum från Filosofem.

Edit2: Albert, ja även jag har fått äran att se Aura Noir live för en massa år sedan.. Det var rätt bra vill jag minnas.. Var rätt tankad om jag känner mig själv rätt.

Fick lov att söka upp aprilskämtet och blev minst sagt förvånad att det är herr Varg själv som lagt ut det. Trodde inte han visste hur man skojade.

NP: Burzum - Jeg Faller
Citera
2016-04-09, 16:47
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Fick lov att söka upp aprilskämtet och blev minst sagt förvånad att det är herr Varg själv som lagt ut det. Trodde inte han visste hur man skojade.

NP: Burzum - Jeg Faller

Ibland glider jag in på hans youtube-kanal. Han lägger faktisk in en hel del humor i sina videos. Åtminstone om man tänker på att det han pratar om oftast är seriösa ämnen av tyngre karaktär. Det kommer ofta en liten kommentar med glimten i ögat på oväntade ställen.

Snart ska jag se vad Ihsahn lyckats med på nya Arktis. Har hört två låtar i förväg. Den ena lånar friskt från power metal genren och den andra utvecklar det jazzkoncept han experimenterat med under de senaste åren. Gillade både men är osäker på hur de kan fungera tillsammans. Tycker rent allmänt att hans solokarriär är bättre än Emperor. Men så var jag aldrig ett stort fan av det bandet.
Citera
2016-04-10, 12:36
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Läste att Batushka fick ställa in sina spelningar i Ryssland.
De blev mordhotade av rysk-ortodoxa kyrkan.
Även fast texten som postades tidigare inte var speciellt blasfemisk så händer det.

Inte konstigt att de drar sig tillbaka när de kristna personerna ser ut så här :
http://www.pycckie.org/novosti/2015/pics/29-08-2015_01.jpg
Det skulle kunna lika gärna kunna vara ett black metal band som poserar framför kameran.

Nu spelar jag typisk sydamerikansk black metal :
1879 - Historias de Guerra y Muerte
https://www.youtube.com/watch?v=3yH4ofOiz5I
Årtalsband...
Citera
2016-04-10, 21:21
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Läste att Batushka fick ställa in sina spelningar i Ryssland.
De blev mordhotade av rysk-ortodoxa kyrkan.
Även fast texten som postades tidigare inte var speciellt blasfemisk så händer det.

Inte konstigt att de drar sig tillbaka när de kristna personerna ser ut så här :
http://www.pycckie.org/novosti/2015/pics/29-08-2015_01.jpg
Det skulle kunna lika gärna kunna vara ett black metal band som poserar framför kameran.

Nu spelar jag typisk sydamerikansk black metal :
1879 - Historias de Guerra y Muerte
https://www.youtube.com/watch?v=3yH4ofOiz5I
Årtalsband...

Jag såg det också. Tänkte direkt att det var ett publicitetstrick men jag har naturligtvis inget belägg för det. Det bara kändes så. Inte för att det skulle vara omöjligt men det var något i hur de uttryckte saken som gjorde att jag fick den känslan.
Citera
2016-04-11, 01:10
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Spelade igenom Grifts EP Fyra elegier igår ett antal gånger. Bra grejer. Annars har det varit rätt tunt på blackfronten på sistone.
Citera
2016-04-11, 06:58
Medlem
Petrychor - Of Grandest Majesties
https://www.youtube.com/watch?v=PzC59sTnUsQ

Amerikanskt material av kvalitet...
Citera
2016-04-11, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Petrychor - Of Grandest Majesties
https://www.youtube.com/watch?v=PzC59sTnUsQ

Amerikanskt material av kvalitet...
Har så jävla svårt för sådan lo-fi så man knappt kan särskilja intrumenten. Gillar att höra vad trummisen gör och att kunna urskilja ett djup i ljudbilden. Alltså har inget emot ett primitivt ljud, men när allting blandas ihop och blir till en sådan där grötig matta blir det svårt för mig att uppskatta musiken som helhet. Musiken där är säkert jättebra, men har svårt att ta till mig den när trummorna lika gärna kan vara ett inspelat lokomotiv som far fram genom skogarna. Fast å andra sidan är överproducerat ännu värre. Antar att jag bara är kräsen.

Darkthrone har fan det perfekta ljudet, det är äkta, rått och organiskt, och man kan fanemej särskilja alla instrument utan problem. Vet inte hur man ska förklara det. Lo-fi med en viss klarhet eller vad man ska säga.

NP: Arckanum - Kostogher
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in