Citat:
Ursprungligen postat av
antilife
Jag kan kanske förstå charmen med första skivan, men jag anser att det fanns så mycket bättre band just då, och innan. De hade väl ändå stor påverkan på scenen antar jag för att det känns som alla band började speeda upp som fan sedan. Jag tackar dock Blackmoon för den omedvetna humorn i hans kommentarer.
Ja, den som inte kan hela mellansnacket från "Live in Sundsvall" är ingen trve blakk metal warrior.
"När skuggorna reser sig från avgrunden och mörkrets herre har återkommit, när solen för evigt svartnar, det är då tiden är kommen...The Dawn No More Rises!"
"Jag har sökt bortom portarna, jag har sökt djupt i mitt inre, jag har sett ondskans låga brinna i djupet av min själ...My Dark Desire!"
"Jag är ett med Satan, jag har vigt mitt liv till ondskan, jag har hört plågade själar skrika i helvetet, jag gick genom helvetets eviga eldar...The Fire Eternal!"
Jag tycker fan allvarligt bättre om den här sortens primitiva texter där man sätter världsrekord i antal "Satan" på en platta än majoriteten av dagens hipsterblacktexter. Och när plattan kom (det här var ju på den tiden som typ 1% av Sveriges befolkning hade tillgång till internet) så trodde man ju att de var helt seriösa, för det enda man hade att gå på var intervjuer i Close-Up, fanzines, en intervju i Chili (om någon kan scanna den så är jag evigt tacksam!) och diverse suspekta tv-program (Hannah, Taxi) som berättade hur farlig satanismen var (och det var den ju tack och lov på den tiden; det brann ju kyrkor var och varannan helg).
EDIT: Fast när jag tänker efter så var det väl Emperor Magus Caligula som skötte mellansnacket? Fan, jag har ingen koll på vilka medlemmar som var med när; Dark Funeral har väl knappt spelat två spelningar i rad med samma medlemmar.