2016-04-10, 19:49
Medlem
Var så jäkla spänd när man skulle fylla i personnummer att jag antagligen missade att skriva siffrorna och bara kryssade i siffrorna. Kan detta sabba allt?
Citera
2016-04-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Var så jäkla spänd när man skulle fylla i personnummer att jag antagligen missade att skriva siffrorna och bara kryssade i siffrorna. Kan detta sabba allt?
Yes, beklagar.

Citera
2016-04-10, 19:58
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata

Du kan vara lugn, är det något som inte stämmer så görs en manuell kontroll.

Samma gäller er som är nojiga över att när ni suddat ett alternativ så kommer datorn som läser av pappret göra fel.

Från studera.nu:

"Rättningen följer noga utarbetade rutiner som garanterar att säkerheten blir maximal. Om det finns markeringar vid flera svarsalternativ så registreras det svar som har en mörkare markering. När den optiska läsaren inte kan avgöra vilket alternativ som är markerat görs en manuell kontroll. "
Citera
2016-04-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Du kan vara lugn, är det något som inte stämmer så görs en manuell kontroll.

Samma gäller er som är nojiga över att när ni suddat ett alternativ så kommer datorn som läser av pappret göra fel.

Från studera.nu:

"Rättningen följer noga utarbetade rutiner som garanterar att säkerheten blir maximal. Om det finns markeringar vid flera svarsalternativ så registreras det svar som har en mörkare markering. När den optiska läsaren inte kan avgöra vilket alternativ som är markerat görs en manuell kontroll. "
Får väll läsa ditt inlägg tillräckligt många gånger så kanske jag slutar oroa mig.
Citera
2016-04-10, 20:36
Medlem
Kan ha glömt att svara på en fråga på provet. Inga problem, right? Hittar inget via Google.
Citera
2016-04-10, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Kan ha glömt att svara på en fråga på provet. Inga problem, right? Hittar inget via Google.
Vad menar du med "inga problem"?
Citera
2016-04-10, 20:42
Medlem
Citat:

Förstår inte riktigt vad du menar med ''Inga problem, right?'', men om du är rädd att hela den delen ska ogiltigförklaras eller liknande kan du vara lugn
Citera
2016-04-10, 20:42
Medlem
Det är ingen idé i att spekulera om en viss del blivit svårare eller lättare. Dessutom har de flesta i denna tråd gjort högskoleprovet flera gånger och som följd upplever de provet som lättare.
Citera
2016-04-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Det är ingen idé i att spekulera om en viss del blivit svårare eller lättare. Dessutom har de flesta i denna tråd gjort högskoleprovet flera gånger och som följd upplever de provet som lättare.

Tack för den. Mina 67 (Verb) och 71 (Kvant) kändes skitbra tills man läste här hur lätt folk tyckte provet var. Nojjar som fan över att det landar på taskiga 1.7 när jag siktar på 1.75.

Får hålla mig borta från den här tråden tills normeringen kommer.
Citera
2016-04-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vad menar du med "inga problem"?

Var rädd att provet kunde ogiltigförklaras om man inte svarade på alla frågor.
Citera
2016-04-10, 20:56
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Tack för den. Mina 67 (Verb) och 71 (Kvant) kändes skitbra tills man läste här hur lätt folk tyckte provet var. Nojjar som fan över att det landar på taskiga 1.7 när jag siktar på 1.75.

Jag upplever att flashbackanvändare i denna tråd överskattar den genomsnittlige hp-skrivarens förmågor. De glömmer att det för varje år som går kommer nya unga som vill skriva högskoleprovet som enligt statistik/PISA har sämre och sämre matematikkunskaper. Om nu provet faktiskt skulle vara enklare än tidigare måste hänsyn tas till att folk också blir akademiskt dummare.
Citera
2016-04-10, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost

Det låter så varje år från många här, inget att oroa sig för. Det kommer som vanligt högst skilja sig någon poäng hit eller dit.
Citat:
Var rädd att provet kunde ogiltigförklaras om man inte svarade på alla frågor.
Ja, det var ju verkligen ett rimligt antagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in