2016-04-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Varför skulle någon tro på den "rättvisa bilden" du förmedlar om du inte kan presentera bättre förklaringar är nuvarande teorier? Det är så vetenskapen fungerar.

Just nu är din bild bakvänd, korrumperad och lögnaktig.

Jag vet att det är ovanligt. Det verkar som att vi fastnat.

Många förklaringar har redan givits av många aspekter av flat earth-modellen tidigare i tråden av olika personer. Jag har bl a länkat till foton och förklaringar, skrivit en lång ingående beskrivning av hur gravitation egentligen är densitet, visat på hur sanningen om den platta Jorden smygs in i olika filmer och serier (truth hidden in plain sight), hur detta är kopplat till frimurarsymbolik med vinkelhaken och kompassen (eftersom att de vet att Jorden är platt), the baal earth, länkar till NASA's lurendrejerier etc. Räknas inte det? Ska allt behövas tas om igen och igen?
Citera
2016-04-10, 16:29
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Varför ska jag beräkna avståndet mellan jorden och solen?
Har jag påstått att jag vet det?

Det vore smakfullt om du svarade på något, ställde själv en fråga i (FB) Flat Earth--Jorden är platt
men det möttes efter min justering av en tystnad som får en pantomimföreställning att framstå som högljudd.

Men du kanske kan blända oss med ett svar om vilka observationer och empiriska tester som motbevisar en sfärisk jord?
Citera
2016-04-10, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det vore smakfullt om du svarade på något, ställde själv en fråga i (FB) Flat Earth--Jorden är platt
men det möttes efter min justering av en tystnad som får en pantomimföreställning att framstå som högljudd.

Men du kanske kan blända oss med ett svar om vilka observationer och empiriska tester som motbevisar en sfärisk jord?
Alla båtar som man kan se fasten dom seglat långt förbi horisonten.
Citera
2016-04-10, 17:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Alla båtar som man kan se fasten dom seglat långt förbi horisonten.
Då borde detta gälla alla observationer av alla båtar. Det gör det inte.
Här är en båt där nedre delen inte syns, på grund av horisonten:
https://www.youtube.com/watch?v=0NTqAUgoD9g
Citera
2016-04-10, 17:13
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk

folk som skickat upp en gopro med en ballong så högt det går. Spikrak horisont.

Man ser även hotspots från solen, direkt under den. Den ser även utbatt vara betydligt närmre.
https://m.youtube.com/watch?v=7UuW9CqhBdE 88.30 in.
Senast redigerad av QkNN 2016-04-10 kl. 17:32.
Citera
2016-04-10, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Då borde detta gälla alla observationer av alla båtar. Det gör det inte.
Här är en båt där nedre delen inte syns, på grund av horisonten:
https://www.youtube.com/watch?v=0NTqAUgoD9g
Visst är det konstigt, eller hur?
Citera
2016-04-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
folk som skickat upp en gopro med en ballong så högt det går. Spikrak horisont.

Varför ser de en horisont överhuvudtaget om Jorden är platt?
Citera
2016-04-10, 17:32
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Varför ser de en horisont överhuvudtaget om Jorden är platt?

https://m.youtube.com/watch?v=7UuW9CqhBdE 88.30 min in.

Hur skulle det se ut tror du, "om" jorden är platt då?
Senast redigerad av QkNN 2016-04-10 kl. 17:37.
Citera
2016-04-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
https://m.youtube.com/watch?v=7UuW9CqhBdE 88.30 min in.

Man ser inte hur långt som helst...

Hur skulle det se ut tycker du, "om" jorden är platt då?

Med ett tillräckligt (vilket inte är särskilt mycket) bra objektiv bör man se den mytiska ismuren, så länge man tar sig över naturliga hinder som bergskedjor.

Nu minns jag inte hur plattjordare tror att kartan 'egentligen' ser ut, men det bör finnas gott om punkter varifrån endast havet eller mindre avstånd är i vägen.
Citera
2016-04-10, 17:40
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Med ett tillräckligt (vilket inte är särskilt mycket) bra objektiv bör man se den mytiska ismuren, så länge man tar sig över naturliga hinder som bergskedjor.

Nu minns jag inte hur plattjordare tror att kartan 'egentligen' ser ut, men det bör finnas gott om punkter varifrån endast havet eller mindre avstånd är i vägen.
Eller så åker du till ismuren o försöker ta dig igenom den och ut på andra sidan
Citera
2016-04-10, 17:41
Medlem
Båtar, skylines, berg och byggnader som fyrar t ex (som man kan se på längre avstånd än vad man borde kunna göra på en rund jord av den storlek som den påstås vara) borde börja tippa över och inte ses helt upprätta som de alltid gör. Det stärker teorin om att de befinner sig på en plan yta.

Likaså om man följer en luftballongsfärd med blicken när ballongen flyger bortåt så borde den börja luta nånstans strax innan horisonten om Jorden verkligen kröker sig.
Senast redigerad av rosalotus 2016-04-10 kl. 17:44.
Citera
2016-04-10, 18:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vanishing line var väl ett bra bidrag?
Vanishing line (antar att du menar konvergenslinje) var ett uselt bidrag, eftersom konvergenslinjer inte kan passera Vanishing Point. Vanishing point är alltid på horisonten, oavsett ögonhöjd.
Hur var det nu, ser man en kortare sträcka om ögonen är närmare golvet, givet att golvet är plant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in