Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Förmodligen är det gymbögarna som lyfter mer än dom egentligen orkar för att imponera.
För att demonstrera sin enorma kraft så släpper dom vikterna rakt ner i golvet efter sina lyft. Inte helt osanolikt skriker dom "BOOM!" när vikterna slår i golvet och testiklarna krymper från preparaten.
Det är är vad dom faktiskt gör. Gå ner och kika när det låter.
Hur tätt låter det? Är det väldigt tätt inpå varandra kan du ju försöka lyssna utanför dörrarna när det pågår. Att nån smäller lite i en lucka borde ju inte låta allt för mycket. Dom där vikterna däremot skapar nog (om så är fallet) rätt kraftiga vibrationer. Med tanke på att vikterna (åter igen om så är fallet) släpps på golvet så åker ju ljuden rakt ut i väggarna via golvet.
Ligger ett gym ovanför en matbutik där jag bor. Folk blir livrädda i butiken när dom står och plockar grönsaker och det helt plötsligt låter som att en bomb har smällt.
Tack för svar. Nu vet vi att det garanterat är gymmet. Har fått gå in i grannens lgh ovanför och gått med hälarna har även smällt deras luckor. Det lät i vår lgh men det går att leva med.
Senaste dagarna har explosionerna i frontlinjen blivit av allt tyngre pjäser. Har varit ned och rekat samtidigt som jag folk i min lgh.
När de släpper stången eller är klara med sista grymtande och släpper maskinvikterna så låter det som satan. Likt en jordbävning.
Det här är helt sjukt och det är ett gym som har öppet 24/7
Deras tak är ihåligt. Vårt golv är ett förhöjt installationsgolv jag tror inte vi direkt har någon isolering. Flera bostadsägare här som klagar på ljud från lite olika håll.
Vad har vi för rättigheter? vi vill verkligen inte flytta då vi trivs för övrigt.
Har kontaktat 24/7 VD
Byggherren
Platschefen för entreprenaden
Mailat golventreprenören
Kontaktat akustikfirma (ej mätt ännu)
Miljöförvaltningen (ej svar)
Föreningen som är byggherren för tillfälligt
Det händer bokstavligen ingenting förutom att en arbetsledare med sin kollega gick upp till övervåningen och gick i lägenheten och de mätte med en samsung telefon med app från google play store. Pinsamt.
Om det är så att alla skiter i detta undrar jag om jag har några rättigheter när jag köpt en svindyr bostad?