2016-04-09, 17:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jodå, så är det. Jag måste vara dum i huvudet då jag har räknat ut att en folkgrupp som står och knör på varandra på en liten yta kan missuppfatta en knuff med en tafs. Givetvis kan man inte missuppfatta sådant när man står och knör på varandra, och kanske är 50-100 pers. Du har givetvis rätt: Folk missuppfattar aldrig någonting, speciellt inte berusade personer. Berusade personer har knivskarpt intellekt och glasklar fattningsförmåga!

Sedan ska man nu också från början förstå att dessa kvinnor nu från början var ute efter att dokumentera detta. Skulle ingen tafsa hade det inte blivit något att göra TV om. De var alltså på jakt efter att just bli tafsade och då i krogmiljö med en massa berusade människor på liten yta kommer folk stöta in i varann rätt mycket. En hand på fel ställe och det blir ALARM tafs enligt då dessa kvinnor på jakt. Vet helt säkert att det förekommer extremt mycket sådant fån kvinnokönet också säkert för det mesta av ren olycka inte meningen men fulla damer i krogmiljö de tafsar också.

Just för ämnet i sig är just krogmiljön ointressant då debatten mer gäller tafsade som ett ökande problem på badhus, offentliga tillställningar osv. Speciellt då riktat mot personer för unga för att ens komma in på krogen.
Citera
2016-04-09, 18:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sedan ska man nu också från början förstå att dessa kvinnor nu från början var ute efter att dokumentera detta. Skulle ingen tafsa hade det inte blivit något att göra TV om. De var alltså på jakt efter att just bli tafsade och då i krogmiljö med en massa berusade människor på liten yta kommer folk stöta in i varann rätt mycket. En hand på fel ställe och det blir ALARM tafs enligt då dessa kvinnor på jakt. Vet helt säkert att det förekommer extremt mycket sådant fån kvinnokönet också säkert för det mesta av ren olycka inte meningen men fulla damer i krogmiljö de tafsar också.

Just för ämnet i sig är just krogmiljön ointressant då debatten mer gäller tafsade som ett ökande problem på badhus, offentliga tillställningar osv. Speciellt då riktat mot personer för unga för att ens komma in på krogen.

Jag håller med dig, men tråden handlar ju om krogtafsande.
Citera
2016-04-09, 19:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag håller med dig, men tråden handlar ju om krogtafsande.

Jo men för de nu flesta om nu lite berusad så tar man inte typ inte på skjärten. Visst det händer men det är mest av misstag i en krogmiljö med några hundra andra på liten yta. Beger du till en krog man som kvinna någon kommer beröra din skjärt. Som kille bli berörd tänker du inte stort ALAM prio 1 peka ut den idioten hon antastade mig! Nej du tänker shit happens inte att du blivit antastad.
Citera
2016-04-09, 20:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men för de nu flesta om nu lite berusad så tar man inte typ inte på skjärten. Visst det händer men det är mest av misstag i en krogmiljö med några hundra andra på liten yta. Beger du till en krog man som kvinna någon kommer beröra din skjärt. Som kille bli berörd tänker du inte stort ALAM prio 1 peka ut den idioten hon antastade mig! Nej du tänker shit happens inte att du blivit antastad.
Ja, exakt.
Citera
2016-04-09, 22:58
Medlem
Dessa feminister lyckas verkligen med konsten att göra parodi på sig själva.
De går ut på krogen i syfte att bli tafsade på och reportern känner efter en stund på krogen en vag hand på stjärten och när hon vänder sig om är killarna borta. Antagligen var det någon eller några som gick förbi henne och rörde henne av misstag, något som händer alla människor på fulla krogar varje kväll. Då hon kokar soppa på spik överreagerar hon naturligtvis.
Hon går sedan och pratar med vakten och är HELT oförstående till att vakten inte tänker slänga ut en kille pg a vad en enstaka tjej sagt. Att hon spelar full och agerar efterblivet när vakten pratar med henne vet jag inte vad jag ska säga om.
"Förstår du vad jag säger?"
"Va?"
"Jag kan inte gå hörsägen."
"Men jag säger ju att han tafsade på mig."

Givetvis sker det sexuella trakasserier i Sverige av svenska män på svenska krogar men dessa anti-intellektuella feminister är så desperata att deras försök att göra något åt problemet endast kan få motsatt effekt. Kommer vakter ta fler eller färre kvinnor som verkligen blir utsatta på allvar tack vare den här "granskningen"?
Citera
2016-04-10, 00:43
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Två OBEROENDE kvinnor (som dessutom måste vara ojäviga). Detta är avgörande. En enskild kvinna kan ljuga och anklaga en oskyldig man, men om två kvinnor OBEROENDE av varandra anklagar SAMMA man för samma sorts brott så är sannolikheten försumbar för att han är oskyldig.

Till alla tider har två OBEROENDE ojäviga vittnen gällt som fällande bevis mot en åtalad. Vad annars menar du ska räknas som fällande bevis? Att vakten såg det? Men om vakten inte såg det men bara ljuger? Vakterna gitter dessutom inte hålla koll på gästerna. Menar du att man ska leta efter fingeravtryck eller GMs DNA på BO? Givetvis är det bra om det finns vittnen till brottet, men det är nog sällan så.

Hur vet vi om kvinnorna/vittnena är oberoende? I samband med efterforskning och rättergång måste kvinnorna frågas om sin bakgrund och sina liv så man kan bedöma om det kan finnas en koppling mellan dem och en sammansvärjning. Föreligger misstanke om detta så måste det efterforskas med vanliga polismedel, som övervakning av telefon/epost/internet. Polisen kan t.ex. se om kvinnorna har haft telefonkontakt förut. Om två kvinnor har sammansvurit sig så har de sannolikt en historia av manshat och blir sålunda jäviga, vilket gör vittnesmålen rättsligt värdelösa. Dessutom skrämmer nog hotet om åtal för falsk tillvitelse och uthängning i media för detta de allra flesta.

På något sätt måste svenska kvinnor skyddas mot tafsande utländska män. Jag har ett annat förslag också: En tafsare tafsar säkert mer än en gång under kvällen. En kvinna som tafsas på klagar till vakten och pekar ut GM. En civilklädd agent för nattklubben övervakar då GM, antingen direkt eller genom övervakningskamera. Så snart han upprepar tafsandet grips han, polisanmäls och utvisas från nattklubben för alltid.

Problemet är att varken nattklubben eller samhället tycks vara det minsta intresserade av att bekämpa tafsandet. Förklaringen är naturligtvis att alla vet att de allra flesta som tafsar är babbar. Nattklubben vill inte hängas ut i media som rasistisk. Ingen i maktapparaten vill skydda svenska kvinnor mot araber och negrer.

Två kvinnor kan feltolka en situation, särskilt om de är alkoholpåverkade och det är mycket folk i omlopp, hög musik, svag belysning.

"Jag är journalist, och är ute i tjänsten", hon är rätt packad, och hon ljuger dessutom för polisen.
Hon börjar berätta om händelsen i efterhand, då är det två killar som tafsat.
Till Ordningsvakten så sa hon att det var en kille som hade tafsat, och hon ville ha honom utslängd.
Sen så visar dem en sekvens när hon och polisen går in på krogen för att tillsammans hjälpas åt att hitta, enligt henne själv, "tafsaren", dvs en(1) tafsare, han som tafsade.
Sen ska hon berätta för polisen vad som hänt, polisen frågar om hon kan beskriva Tafsaren och ja, hon berättar att hon stod och dansade, att de här killarna då går förbi och gör "den här smygisen"(antar att hon menar tafs på rumpan, och att de försökte få det att verka som att det var oavsiktligt, folk som dansar, trångt etc), alltså klämde medans de gick förbi.
Polisen säger "Du kände två händer då?", varpå hon inte svarar på frågan, utan säger "Det var tre killar som hängde ihop, så var det den första, ingenting på den andra och så den tredje".
Sen avslutas med att hon säger att hon vet att sannolikheten att hitta Förövaren är liten.

Jaja, det är väl inte så noga kanske. Huvudsaken är att någon blir dömd. De var ju ändå i grupp.
Citera
2016-04-10, 01:12
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Dessa feminister lyckas verkligen med konsten att göra parodi på sig själva.
De går ut på krogen i syfte att bli tafsade på och reportern känner efter en stund på krogen en vag hand på stjärten och när hon vänder sig om är killarna borta. Antagligen var det någon eller några som gick förbi henne och rörde henne av misstag, något som händer alla människor på fulla krogar varje kväll. Då hon kokar soppa på spik överreagerar hon naturligtvis.
Hon går sedan och pratar med vakten och är HELT oförstående till att vakten inte tänker slänga ut en kille pg a vad en enstaka tjej sagt. Att hon spelar full och agerar efterblivet när vakten pratar med henne vet jag inte vad jag ska säga om.
"Förstår du vad jag säger?"
"Va?"
"Jag kan inte gå hörsägen."
"Men jag säger ju att han tafsade på mig."

Givetvis sker det sexuella trakasserier i Sverige av svenska män på svenska krogar men dessa anti-intellektuella feminister är så desperata att deras försök att göra något åt problemet endast kan få motsatt effekt. Kommer vakter ta fler eller färre kvinnor som verkligen blir utsatta på allvar tack vare den här "granskningen"?
De har inga lösningar. Eller jo, det här programmet var deras lösning på problemet.

Färre givetvis. Synd att de inte inser det själva.
Hon har t.o.m problem att veta om det är en eller två personer som eventuellt har gjort något.
Citera
2016-04-10, 01:39
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Att diskutera huruvida kvinnor skulle ha skuld i de brott som begås mot dem beroende på vad för klädesplagg de har på sig är inte ett dugg intressant. Det är bara dumt.

Vore ju superb att veta att ett visst plagg minimerar risken att bli utsatt för en viss typ av brott.
Sen så behöver man inte vara på ställen där det är förhöjd risk att bli utsatt för det brottet, om man inte vill.
Man får göra en avvägning helt enkelt, är brottet bagatellartat så brukar man ta den risken och ändå vara på det stället som man vet har en förhöjd risk.
Är brottet allvarligt så tar man inte risken.(dvs att det är stor chans att du råkar ut för ett allvarligt brott minst en gång när du är ute)
Citera
2016-04-10, 02:51
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.svtplay.se/video/7585334/...ng-1-avsnitt-5

Börjar ca 6 minuter in i programmet ovan.

"Var går gränsen mellan flirt och tafsande? Dold skildrar och granskar hur män tar sig friheter med kvinnors kroppar. Reportern Cecilia Vaccari blir utsatt och polisanmäler, framför kameran. Clara Henry, Maxida Märak, Jenny Nordlander, Bianca och Tiffany Kronlöf berättar om hur de blivit tafsade på. Följ @svtdold i sociala medier!"

Reportern blir tafsad av män på klubb och anmäler till vakten. Han vill inte kasta ut dem för att hon är inte helt nykter (enligt honom - reprotern är nykter) och ord står mot ord. Gör vakten rätt? Hur skall tafsande män på krogen bekämpas?

Vänta nu, ska man ta hennes ord för de? utan några som helst bevis så ska man slänga ut en man för att hon säger att något har hänt?
Citera
2016-04-10, 03:44
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Väldigt sjukt reportage. Man ska ju spela nykter när man pratar med vakten, hon har ju missförstått allt haha, men jag tror inte hon spelade packad när hon talade med polisen?

Jag vill jämföra reportaget med DN´s scoop häromdagen, den tafsande mannen som direkt blir tagen av polisen. Båda vill ge ett sken av att den svenska polisen, den kan man alltid lita på, de skyddar dig från tafsarna etc, fastän sanningen är att ungefär noll av rövtafsningarna på krogen leder till någon fällande dom.

Ett jävla sätt, enligt mig att tafsa på damer, det tycker jag verkligen. Men om man vill undvika att bli tafsad på kan man ju börja med att inte gå ut på sådana paradise-hotel-skitställen med massa backslick-tafsarkillar, speciellt inte om man blivit sexuellt ofredad VARENDA GÅNG MAN VARIT DÄR. WTF SLUTA GÅ DIT!
Citera
2016-04-10, 03:53
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traped
Vänta nu, ska man ta hennes ord för de? utan några som helst bevis så ska man slänga ut en man för att hon säger att något har hänt?

Det är värre än så:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv...dade-pa-krogen

Citat:
I folkmyllret strax före klockan 04.00 händer det: Cecilia Vaccari känner två händer på rumpan. Hon vänder sig om och ser ryggarna på tre killar, men tycker sig ha säkra signalement på den misstänkte gärningsmannen.

”Saknar bevis”
Den ordningsvakt hon konfronterar förklarar att han inte kan kasta ut en gäst från krogen utan att ha bevis för att ofredandet ägt rum. Cecillia Vaccari – är för kvällen helt nykter, men spelar berusad i samtalet med vakten, detta för att se efter om ett sådant beteende ställer henne i annan dager hos vaktpersonalen – ger sig inte och säger att hon inte känner sig trygg.

– Hade du varit helt nykter hade det varit en annan sak, svarar vakten då och rekommenderar henne istället att prata med polisen.

Hos polisen får hon stöd genom sitt vittnesmål. De följer med henne in i lokalen igen, men hittar inte förövarna.

Mina fetningar.
Fan så hon haltar mentalt, hur fan ska hon veta om han behandlade henne annorlunda för att hon var full?
SVT/SR/Feministerna tycker att en kraftigt berusad kvinna ska bli tagen på lika stort allvar som om hon vore nykter. Vet att i aktuella brott och kriminalfall i diverse trådar, så har en full kvinnas samtycke och delaktighet i sex ändå inte räknats och istället tolkats som hjälplöst tillstånd, och fängelse utdömts.
Massa förtroende, noll ansvar. Vem som helst vet att det bara blir skit med en som kombo.
Citera
2016-04-10, 10:45
Medlem
Sexuell spänning och kontakt är inget digitalt som kan läggas in i ett excel-ark. Vi har en stor grupp människor som är berusade, sexigt klädda och som dansar tätt intill varandra, i mörkret på natten på ett dansgolv. En del av dessa människor kommer söka varierande mycket sexuell eller "sensuell" kontakt med varandra. Denna kontakt görs vanligtvis med subtila signaler, som att man dansar närmare varandra, ger varandra blickar, stryker sig mot varandra osv. Denna typ av kommunikation har ingen etablerad dokumentation, och givetvis kan det t.ex. vara så att om en tjej har tittat förföriskt på en man samt kanske tagit på honom, så är det inte skrivet i sten att mannen har rätt att försiktigt ta tillbaka på tjejen, men många män skulle tolka det så. Om man till varje pris vill undvika att bli tafsad på, så kanske ett dansgolv inte är rätt ställe att uppehålla sig på. Sen så är det givetvis så att tjejer inte ska behöva bli antastade.

Nej, sådana här program görs för att ytterligare utmåla män som dåliga och omoraliska. Att män attraheras av sexiga tjejers kroppar, har alltid setts som ett naturligt inslag i sexualiteten hos heterosexuella män, samt en förutsättning för mänsklighetens överlevnad. Numera kallas dessa naturliga fenomen för sexualisering och objektifiering. En man ska inte tycka en kvinna är sexig för hennes kropp, för då nedvärderar och objektifierar han henne. En man ska vara mycket kvinnlig av sig, och intressera sig nåt enormt för kvinnans superintressanta personlighet. Och om samlag nu måste till, så ska det vara av kärlek och då måste tjejen vara överst såklart, annars är det förnedrande... I själva verket vill väldigt många män knulla sexiga tjejer enbart för deras utseende, då de skiter i tjejerna personlighet. Och dessutom finns det massor av tjejer som tänker likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in