2016-04-07, 01:56
Medlem
nedboys avatar
Jag såg faktiskt det här programmet och blev helt undrande till att tjejen på fullt allvar ville att vakten skulle agera på att hon säger någonting som lika gärna kan vara ljug? Givetvis så kan han inte göra det.

Hur fan tänker hon? Menar hon verkligen allvar eller tramsar hon bara?
Citera
2016-04-07, 03:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag såg faktiskt det här programmet och blev helt undrande till att tjejen på fullt allvar ville att vakten skulle agera på att hon säger någonting som lika gärna kan vara ljug? Givetvis så kan han inte göra det.

Självfallet menar hon allvar. Vad du däremot kan ge dig fan på är att samma tjej skulle skrika i högan sky om hon själv blev utkastad enbart på grund av vad någon annan påstått om henne.

Vidare kan man som sagt fundera på i vilka andra sammanhang dessa tjejer tycker att det ska räcka med att de, eller någon annan tjej, påstår för att det ska leda till direkta påföljder.
Citera
2016-04-07, 09:10
Medlem
Huntsmans avatar
När jag jobbar som OV & råkar ut för liknande situationer så är min första fråga till den utsatte:
"Vill du polisanmäla?" Oftast är svaret nej, men motsatsen händer ibland.

Även om jag inte sett något så kan jag då ta hand om den utpekade bråkstaken/tafsaren till polisen kommer.
Men då får den som blivit utsatt inte lämna stället, i värsta fall kan jag bli anklagad för olaga frihetsberövande.
Citera
2016-04-07, 09:20
Medlem
Huntsmans avatar
Jag såg även det aktuella programmet, & det var en pinsam historia.
Särskilt den inkvoterade programledaren Stephan Vadhannuhette som skulle slåss med tafsare.

Kändes mest som ett kompissnack i SVT:s fikarum, men så blir det väl när rasifierade vänstertomtejournalister intervjuar sina likaledes rasifierade vänstertomtejournalistkompisar om en av dem helt & hållet påhittad historia.

Slutsatserna de drar är infantila & med minimalt konsekvenstänk men vad kan man inte vilja genomdriva när genusglasögonen fördunklar verkligheten.

Lågvattenmärke för SVT, & då är ändå högstanivån verkligen inte mycket att hurra för...
Citera
2016-04-07, 12:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Hon vill väl helst att polisen direkt ska dit och släpa killen till fängelse. Såklart hon faktiskt tycker så och det gör förmodligen heller inte om det nu var helt omedvetet och trångt på krogen så det blev kontakt. Det är liksom känslan och hennes uppfattning som ska styra. Iofs då skiljer det väl helt rättsligt inte så mycket mellan ofredande som förtal så det kan ju bli många anmälningar för polisen att hantera när dessa damer sig ut på krogen.
Citera
2016-04-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Är du allvarlig med det som jag har fetat? Man ska alltså dömas, DÖMAS, för sexuellt ofredande om två personer påpekar att någon klämt dem på rumpan? Dessa två personer kan ha bestämt i förväg eller på annat sätt kommit överens om vem de ska utsätta. Hur vet vi det? Ska bara kvinnor ha den här rätten eller kan män som blir utsatta för tafsande också agera domare och bödel på krogen?

Två OBEROENDE kvinnor (som dessutom måste vara ojäviga). Detta är avgörande. En enskild kvinna kan ljuga och anklaga en oskyldig man, men om två kvinnor OBEROENDE av varandra anklagar SAMMA man för samma sorts brott så är sannolikheten försumbar för att han är oskyldig.

Till alla tider har två OBEROENDE ojäviga vittnen gällt som fällande bevis mot en åtalad. Vad annars menar du ska räknas som fällande bevis? Att vakten såg det? Men om vakten inte såg det men bara ljuger? Vakterna gitter dessutom inte hålla koll på gästerna. Menar du att man ska leta efter fingeravtryck eller GMs DNA på BO? Givetvis är det bra om det finns vittnen till brottet, men det är nog sällan så.

Hur vet vi om kvinnorna/vittnena är oberoende? I samband med efterforskning och rättergång måste kvinnorna frågas om sin bakgrund och sina liv så man kan bedöma om det kan finnas en koppling mellan dem och en sammansvärjning. Föreligger misstanke om detta så måste det efterforskas med vanliga polismedel, som övervakning av telefon/epost/internet. Polisen kan t.ex. se om kvinnorna har haft telefonkontakt förut. Om två kvinnor har sammansvurit sig så har de sannolikt en historia av manshat och blir sålunda jäviga, vilket gör vittnesmålen rättsligt värdelösa. Dessutom skrämmer nog hotet om åtal för falsk tillvitelse och uthängning i media för detta de allra flesta.

På något sätt måste svenska kvinnor skyddas mot tafsande utländska män. Jag har ett annat förslag också: En tafsare tafsar säkert mer än en gång under kvällen. En kvinna som tafsas på klagar till vakten och pekar ut GM. En civilklädd agent för nattklubben övervakar då GM, antingen direkt eller genom övervakningskamera. Så snart han upprepar tafsandet grips han, polisanmäls och utvisas från nattklubben för alltid.

Problemet är att varken nattklubben eller samhället tycks vara det minsta intresserade av att bekämpa tafsandet. Förklaringen är naturligtvis att alla vet att de allra flesta som tafsar är babbar. Nattklubben vill inte hängas ut i media som rasistisk. Ingen i maktapparaten vill skydda svenska kvinnor mot araber och negrer.
Citera
2016-04-07, 17:04
Medlem
jugbandbluess avatar
det finns oerhört många vanliga svenska tjejer som råkat ut för detta - varför väljer SVT ut fem mediakompisar med vänsterfeministisk och multikulturalistisk agenda? är de rädda för vad vanliga tjejer skulle säga? nej, det är ingen granskning att fråga sina polare. SVT har blivit ett skämt med all nepotism och propaganda.
Citera
2016-04-07, 18:29
Medlem
Helt sjukt att tafsa på tjejer. Har både jobbat inom branschen och är flitig besökare på diverse större ställen och aldrig har jag sett något.. är det så att man som kille ser något får man ta ett snack med han som utför handlingen.

Sedan är det förståligt att vakter inte kan slänga ut folk för att någon säger att hen blivit tafsad
Citera
2016-04-07, 18:52
Medlem
beardbraids avatar
Självklart skall tafsare ut om de utpekas. Precis som fula killar och sverigedemokrater. Om vi låter kvinnor konsekvent välja klientel på krogen så blir bara snygga rika gentlemän kvar. Bra för alla.
Citera
2016-04-07, 19:43
Medlem
SS-Nordosts avatar
Vakterna har inte rätten att kasta ut folk bara för att någon påstår att denne har gjort någonting olämpligt.
Det låt som att vakten ville göra någonting åt saken, skillnaden är att han inte kan göra någonting åt det.

Sen kan man ju diskutera hur mycket felet ligger hos kvinnorna om de klär sig som prostituerade från Öster.
Citera
2016-04-07, 22:09
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Nordost
Vakterna har inte rätten att kasta ut folk bara för att någon påstår att denne har gjort någonting olämpligt.
Det låt som att vakten ville göra någonting åt saken, skillnaden är att han inte kan göra någonting åt det.

Sen kan man ju diskutera hur mycket felet ligger hos kvinnorna om de klär sig som prostituerade från Öster.

Att diskutera huruvida kvinnor skulle ha skuld i de brott som begås mot dem beroende på vad för klädesplagg de har på sig är inte ett dugg intressant. Det är bara dumt.
Citera
2016-04-09, 17:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Vilket trams. Det finns massa ställen där det är trångt och tjejer inte blir tafsade på.

Du menar på allvar att de här tjejerna inte vet skillnaden på en knuff och på tafsande.

Du måste verkligen vara helt dum i huvudet.

Jodå, så är det. Jag måste vara dum i huvudet då jag har räknat ut att en folkgrupp som står och knör på varandra på en liten yta kan missuppfatta en knuff med en tafs. Givetvis kan man inte missuppfatta sådant när man står och knör på varandra, och kanske är 50-100 pers. Du har givetvis rätt: Folk missuppfattar aldrig någonting, speciellt inte berusade personer. Berusade personer har knivskarpt intellekt och glasklar fattningsförmåga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in