2016-04-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-Invest
Första gången jag skrev, gick under förväntan

57/80 VERB
45/80 KVA

Vad tror ni resultatet blir? 1,0?

Hur kan du lyckas registrera dig och logga in på forum men inte kolla vad dina poäng gett tidigare år?

Har läst massor i tråden ikväll för gjorde idag mitt första prov och vill veta hur folk uppfattade provet. Jag förundras över hur många som frågar om sina resultat för att få bekräftelse på fb. Du rättade på samma sida som du ser dina resultat!
Citera
2016-04-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-Invest
Första gången jag skrev, gick under förväntan

57/80 VERB
45/80 KVA

Vad tror ni resultatet blir? 1,0?

Lutar mot 1,1-1,2
Citera
2016-04-09, 22:59
Medlem
KVANT 71
VERBAL 52
Bara att ta nya tag.. Fick 17/20 på ORD och 17/20 på LÄS. Sen lyckas jag med 7/20 på ELF??? Vad är era bästa tips för att höja sig på ELF? Jag är riktigt dålig på engelska.. Jag funderar på att se serier med engelsk sub, vet ni någon bra sida med många filmer och serier med eng sub? Och gärna fler tips för att höja sig! Typ bra tidningar, böcker etc.. Vill dock inte börja med för svåra, ligger på den nivån att jag kan läsa en Harry Potter bok på engelska, typ.

Även tips på hur lan höjer sig på MEK? Jag lyckas ALLTID få bra på det ena, men skitdåligt på det andra, vet inte hur det kommer sig...
Citera
2016-04-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Vad tror eliten om svårighetsgraden på dagens prov?

U-fig vad tror du?

Har gjort för få prov för att kalla mig eliten, men drog 2,0 förra kvanten och denna verkade inte vara svårare. Kan också bero på att när man väl kan den sortens matte som kommer på HP så sitter den. På xyz fick jag i år 23/24 jämfört mot förra 21/24

Orden var som tidigare nämnt enklare än vanligt. 17/20, 18/20 och 19/20 de senaste tre proven.
Senast redigerad av AuxDes 2016-04-09 kl. 23:06.
Citera
2016-04-09, 23:02
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaam
KVANT 71
VERBAL 52
Bara att ta nya tag.. Fick 17/20 på ORD och 17/20 på LÄS. Sen lyckas jag med 7/20 på ELF??? Vad är era bästa tips för att höja sig på ELF? Jag är riktigt dålig på engelska.. Jag funderar på att se serier med engelsk sub, vet ni någon bra sida med många filmer och serier med eng sub? Och gärna fler tips för att höja sig! Typ bra tidningar, böcker etc.. Vill dock inte börja med för svåra, ligger på den nivån att jag kan läsa en Harry Potter bok på engelska, typ.

Även tips på hur lan höjer sig på MEK? Jag lyckas ALLTID få bra på det ena, men skitdåligt på det andra, vet inte hur det kommer sig...
Disponerar du tiden rätt då? Det är mitt stora problem.

Förra provet fick jag 13/24 på DTK (!), idag fick jag 22/24, men 18/24 på xyz... Det är tiden som förstör för mig...
Citera
2016-04-09, 23:09
Medlem
Fick 51 på kvantitativ och 61 på norm. sjukt besviken!

Vad tror ni?
Citera
2016-04-09, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Vad tror eliten om svårighetsgraden på dagens prov?

U-fig vad tror du?
Tack så mycket för det hedersamma omnämnandet. Årets prov tror jag var väldigt svårt då jag inte klarade en enda fråga. Det kan förvisso ha berott på att jag inte skrev provet...

Har bara kollat på orden hittills (enkla i mitt tycke) så kan inte komma med något egentligt omdöme.
Citera
2016-04-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaam
KVANT 71
VERBAL 52

Sjukt bra böcker är game of thrones. Aldrig gillat läsning men blåste igenom samtliga böcker på bara några månader!
Citera
2016-04-09, 23:16
Medlem
58 kvant
51 verb

Är 1.3 möjligt?
Citera
2016-04-09, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Fick 51 på kvantitativ och 61 på norm. sjukt besviken!

Vad tror ni?
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
58 kvant
51 verb

Är 1.3 möjligt?
Om ni klarar av att navigera er in på den här hemsidan kan det väl inte vara så mycket begärt att ni öppnar en ny flik (eller nytt fönster - ni får välja själva!) och går in på studera.nu och ser vad det hade det gett för resultat vid tidigare tillfällen?
Citera
2016-04-09, 23:34
Avslutad
Efter att ha gjort provet idag för första gången så funderar jag nu i efterhand vilken strategi som är bäst på den verbala delen och då specifikt den delen där man ska läsa ett långt stycke text och sedan svara på frågor kring innehållet.

Jag ser ett par olika alternativ.

1). Läsa all text i lugn och ro och sedan besvara frågorna en och en med texten i minnet.
2). Läsa alla frågor och sedan besvara frågorna en och en i samband med att svaren dyker upp i texten medans man läser.
3). Läsa en fråga och sedan läsa texten, besvara frågan, sedan gå till nästa fråga och sedan till texten igen.

Hur gör ni? Finns det ytterligare någon taktik jag inte tänkt på?

Förövrigt förstår jag inte er i tråden som säger att ni skriver ner era svar i provhäftet för att sedan i sista sekund flytta över dem till svarshäftet, det är ju helt korkat. Man skriver givetvis ner svaret förs i svarshäftet och samtidigt gör en ring runt det svaret i provhäftet och sedan flyttar över svaren till röda pappret i lugn och ro efter tiden är slut.
Senast redigerad av Sickmyduck 2016-04-09 kl. 23:36.
Citera
2016-04-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Om ni klarar av att navigera er in på den här hemsidan kan det väl inte vara så mycket begärt att ni öppnar en ny flik (eller nytt fönster - ni får välja själva!) och går in på studera.nu och ser vad det hade det gett för resultat vid tidigare tillfällen?

Ahhh fb. Nej, förvisso. Det har jag redan gjort. Men det är ju alltid skönt att höra andras utlåtanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in