Citat:
Ursprungligen postat av
roxxorboxxor
Är det inte någon annan som reagerar på hur de har använt sig av ordet "kvalitet" i den här meningen? Det unika verkets aura har förlorat sin plats som konstens viktigaste kvalitet.
Enligt mig kan ordets betydelse endast tolkas som kvalitet=egenskap i detta fallet, och inte som kvalitet=värde/rang, vilket de verkar mena. Är jag rätt ute eller har jag bara fel föreställning om vad kvalitet faktiskt betyder? Jag vidhåller min åsikt att rätt svar på fråga 14,provpass 4 borde vara A istället för B...
Du har rätt jag tänkte så också i början. Men så ändrade jag till b för att texten verkar inte ha lagt nån fokus på det som nämns i svar A.
Paragrafen som din mening finns i kände jag att den som helhet hade syftet att förklara för folk att konsten har utvecklats till att typ inte vara så unik längre utan att det kopieras friskt. Den la inte så mycket fokus just informationsbiten mer än första meningen som nämnde ettor o nollor.
Man behöver inte bara gå efter en mening som råkar innehålla samma ord men som har en annan betydelse.
Läser man lite längre ner så förklarar de hur konsten var unikare förr och hur man värderade konst beroende på hur unik den var. Sen i slutet refererar författaren tillbaka till hans förklaring om hur konsten förändrats (till att man inte bryr sig om att den är unik)