Orutinerat att inte skriva ner svaren så man kan kolla mot facit. Får leva i ovisshet några veckor
Men, på tal om högskoleprovets relevans (som det bl.a. skrevs om på DN Åsikt här om dagen); vem fan behöver veta vad ordet "puka" betyder? Och vem fan vet vad det betyder?
En del frågor, speciellt på orddelen, känns lite väl ut-spejsade - mest för att sålla bort alla som inte är "nördar" konstiga ord.
Läsförståelsen och meningskomplettering tycker jag är klockrent. Speciellt läsförståelse - där handlar det ju mycket om att snabbt sålla bort onödig info. Det är ju in princip 90% av arbetslivet när man jobbar på lite högre nivå - konkretisera det man ska arbeta med och inte spendera tid och tanke på fel saker.
Tyckte ni andra också att första delen (som visar sig vara provpasset) var enklare än dem andra delarna? Betyder det att man förenklar provet (=sänker kraven), eller är provpassen ofta enklare?
Eller var jag kanske mer skärpt imorse? Eller var det helt enkelt uppgifter jag klarade av bättre?