2016-04-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hörru Sixten, har du hört talas om det lilla ordet globalisering?
Det brukar man tänka på då det kommer till handel/ gränsöppningar/ internet etc. Men det handlar även om kulturers öppnande gentemot varandra. Skräckordet för så många på detta forum "mångkultur" är en oåterkalleligt faktum, vi måste lära oss hantera.

Synen du presenterar i ditt inlägg ovan, bör du alltså spola ner i närmsta toalett om du är intresserad av att jorden ska snurra vidare.

(Och ja, jag har viss empati för antifeministiska småglin. Lite därför jag sitter här.)

Jag är väldigt öppen för Mellanöstern-invandrares kultur. Jag anser att svenskar bör anamma deras syn på homosexualitet och synen att kvinnor ej ska ha sex utanför äktenskapet samt klä sig anständigt.

Jag skulle själv säga att jag är höger om SD. Och jag har inga problem med invandrares kultur utan ser många fördelar. Andra saker vi borde anamma från dem är att de har stark etnisk identitet och att de har starkare manlighetskultur. Hade vi anammat det så hade vi knappast haft problem med invandrare som våldtar, misshandlar och rånar svenskar. Hur många av invandrarna i Saudiarabien eller Dubai eller Qatar (som huvudsakligen är unga män) känner att det är fair game att ge sig på de lokala kvinnorna?
Citera
2016-04-09, 14:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Via att jag röstat på MP och inte SD menar du?

MP medverkar till en historiskt restriktiv invandringspolitik där man inte bara vill få stopp på asylinvandringen utan till och med utvisa merparten till andra länder. Det enda hindret är att ingen vill ha dem. Ditintills hade inte ens Sd föreslagit så drastiska åtgärder som det innebär att skicka ut dem.

Citat:
Hur många har du hjälpt?

Ingen precis som du. Skillnaden är att du är en stor hycklare på andras bekostnad. Ta emot en flykting, försörj en flykting, eller håll käften.
Citera
2016-04-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
MP medverkar till en historiskt restriktiv invandringspolitik där man inte bara vill få stopp på asylinvandringen utan till och med utvisa merparten till andra länder. Det enda hindret är att ingen vill ha dem. Ditintills hade inte ens Sd föreslagit så drastiska åtgärder som det innebär att skicka ut dem.

Ingen precis som du. Skillnaden är att du är en stor hycklare på andras bekostnad. Ta emot en flykting, försörj en flykting, eller håll käften.

MP har medverkat till att vi idag har ex. antal invandrare i landet, något annat kan du knappast påstå.
Att de medverkat till det "stopp" vi har idag har inget med deras grundläggande inställning att göra.

Och jag hjälper absolut flyktingar, jag röstar som jag gör och jag betalar gärna skatt och jag sitter på detta forum ex. och försvarar både kulturers rätt till existens och invandring som sådan.
Citera
2016-04-09, 14:56
Medlem
Citat:
MP har medverkat till att vi idag har ex. antal invandrare i landet, något annat kan du knappast påstå.
Att de medverkat till det "stopp" vi har idag har inget med deras grundläggande inställning att göra.

Och jag hjälper absolut flyktingar, jag röstar som jag gör och jag betalar gärna skatt och jag sitter på detta forum ex. och försvarar både kulturers rätt till existens och invandring som sådan.

Inklusive kulturen att könsstympa flickor eller att gifta sig med minderåriga? Eller du kanske menar att du försvarar vissa delar av kulturer?
Citera
2016-04-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Inklusive kulturen att könsstympa flickor eller att gifta sig med minderåriga? Eller du kanske menar att du försvarar vissa delar av kulturer?

Jag försvarar kulturer i sin helhet inte varenda liten detalj inom varje kultur nej.
Är det så svårt att förstå denna rätt enkla logik?

Jag försvarar svensk kultur, betyder inte att jag därför prompt försvarar ex. blot, svensk fylla, luterhansk kristendom, eller de negativa sidorna av det mycket svenska eller skandinaviska draget av reservation.
Citera
2016-04-09, 15:21
Medlem
Citat:
Jag försvarar kulturer i sin helhet inte varenda liten detalj inom varje kultur nej.
Är det så svårt att förstå denna rätt enkla logik?

Jag försvarar svensk kultur, betyder inte att jag därför prompt försvarar ex. blot, svensk fylla, luterhansk kristendom, eller de negativa sidorna av det mycket svenska eller skandinaviska draget av reservation.

Så vad försvarar du?
Citera
2016-04-09, 15:23
Medlem
Citat:
Så vad försvarar du?
?

Jag försvarar muslimers rätt till sin religion, sin kultur, sitt sätt att leva så länge de följer svensk lag och normativa koder ute i samhället.
Citera
2016-04-09, 15:45
Medlem
Citat:
?

Jag försvarar muslimers rätt till sin religion, sin kultur, sitt sätt att leva så länge de följer svensk lag och normativa koder ute i samhället.

Varför förespråkar du att invandrare ska ändra sin kulturella inställning till homosexualitet och jämställdhet? Har de inte rätt till sin kultur?

Varför måste muslimer följa normativa koder? Att ej skaka hand strider mot svenska normativa koder. Men jag tycker muslimer ändå ska ha rätt att hälsa på andra sätt.
Citera
2016-04-09, 15:59
Medlem
Citat:
Varför förespråkar du att invandrare ska ändra sin kulturella inställning till homosexualitet och jämställdhet? Har de inte rätt till sin kultur?

Varför måste muslimer följa normativa koder? Att ej skaka hand strider mot svenska normativa koder. Men jag tycker muslimer ändå ska ha rätt att hälsa på andra sätt.

Därför att jag ser en objektiv "rätt" i att beakta mänskliga rättigheter och då ingår även homosexuella och kvinnor i gruppen människor.
Citera
2016-04-09, 16:13
Medlem
FittJannes avatar
Kvinnor är generellt mer måna om sin sociala status och mer benägna att anpassa sig efter konsensus, och värdesätter hellre "social valuta" såsom trender och populära åsikter, än riskerar att bli en paria.
De kan givetvis vara mycket väl medvetna om diskrepansen mellan att vara av en åsikt men att utåt ge uttryck för motsatsen.
Dessvärre är en överväldigande majoritet experter på att internalisera kollektivets åsikt och att relativisera den kognitiva dissonansen.
Detta är evolutionära strategier och har haft en enorm betydelse för att sammanfläta och tydliggöra gruppens kulturella identitet.
Tyvärr är just den biologiska lilla egenheten väldigt mottaglig för indoktrinering och borde av den anledningen vara diskvalificerad som giltig röst i frågor som rör kollektivets framtid.
Men.
I ärlighetens namn så är det "demokratin", och de som skor sig på den, som är problemet. Inte kvinnors rätt till en röst i ett genomkorrupt system.
Citera
2016-04-09, 18:05
Medlem
Om kvinnor vill kunna bestämma över sina egna kroppar, liv och plånböcker är den absolut bästa lösningen att helt och hållet skrota allt vad rösträtt heter.
Citera
2016-04-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Män har i helhet högre utbildning och är mer allmänbildade, därför är de även som gjorda för rollen som röstare.

Citat:
Kvinnor har en större andel högutbildade än män både bland in- och utrikes födda.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Utbildning-och-forskning/Befolkningens-utbildning/Utbildningsstatistisk-arsbok/64475/64482/Behallare-for-Press/367834/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in