2016-04-09, 12:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur fan går vi under?

så trött på den där domedagsinställningen för att vi tar hit människor.
För att 'ta hit' människor kostar pengar. Mycket pengar. Samt att de som kommer nu står ljusår ifrån oss vad det gäller värderingar. De är vana att armbåga och gapa sig fram. Det passar inte med vår kultur. Vi kommer drabbas hårt av undanträngningseffekten.

De enda som vågar stå emot rent fysiskt är halvkriminella. Alla andra viker ned sig.

Vi har som folk blivit alldeles för släpphänta. Och detta har skett under kvinnligt inflytande från 70 talet och framåt
Senast redigerad av Gertrud1 2016-04-09 kl. 12:28.
Citera
2016-04-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vilket okontrollerat ordbajsande. Hur många syriska kvinnor har du hjälpt?

Via att jag röstat på MP och inte SD menar du?

Hur många har du hjälpt?
Citera
2016-04-09, 12:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Hur fan går vi under?

så trött på den där domedagsinställningen för att vi tar hit människor.

Om du är så jävla sugen på att ta hit dessa jävla människor kanske du bör låta dessa bo hemma hos dig samt att du betalar för dessa, jag vill inte att mina skattepengar skall gå till dessa människor förstår du? Jag vill inte betala för ditt multikulturella samhälle.
Citera
2016-04-09, 12:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Fast jag tror också det råder en rätt stor konsensus i Syriens närområden att de inte klarar den mängd flyktingar de fått på halsen, ÄVEN om man får miljarder hit eller dit. Allt handlar inte om pengar utan om infrastrukturer, hus, plats helt enkelt.
Länder i Syriens närområde vill inte ha flyktingarnas då de är diktaturer. De vill inte ha in människor som ifrågasätter
Senast redigerad av Gertrud1 2016-04-09 kl. 12:35.
Citera
2016-04-09, 12:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Länder i Syriens närområde vill inte ha flyktingarnas då de är diktaturer. De vill inte ha in människor med humana värderingar

De vill inte ha snyltare... man kan ju undra varför inget oljeland tagit emot flyktingar.
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-04-09 kl. 12:42.
Citera
2016-04-09, 12:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
De vill inte ha snyltare... man kan ju undra varför alla inget oljeland tagit emot flyktingar.
Jag vet inte om det var Oscarsson eller Rosling
som gav den förklaringen
att Saudiarabien är Islamiserat och inte vill ha in element som kan få det egna förtryckta folket att börja ifrågasätta.

Däremot förstår jag din poäng. Det är av bara en liten del av de som kommer som är flyktingar.
Och framförallt så har de passerat många länder på vägen.

Alla vill till den bästa livbåten. När den är överfull så sjunker den.

Så går det när kvinnor godhetsknarkar. Och har mer sympati med främlingar de inte vet nåt om, än med de som byggt upp landet. Vars hemtjänst nu är så inrutad att de inte hinner byta blöja annat än på bestämda tider. För de som behöver hjälp på toa är den beräknade tiden 3 minuter. Detta då människor som har svårt att röra sig. Och ofta är förstoppade.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-04-09 kl. 12:47.
Citera
2016-04-09, 12:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag vet inte om det var Oscarsson eller Rosling
som gav den förklaringen
att Saudiarabien är Islamiserat och inte vill ha in element som kan få det egna förtryckta folket att börja ifrågasätta.

Däremot förstår jag din poäng. Det är av bara en liten del av de som kommer som är flyktingar

Möjligtvis en del av förklaringen att dessa inte vill ha fritänkare i sina länder, men en stor anledning är också att dessa länder inte vill betala för dessa människor.

Ja det är en minimal del och man tar inte ens det mest utsatta grupperna heller utan unga män.
Citera
2016-04-09, 12:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Möjligtvis en del av förklaringen att dessa inte vill ha fritänkare i sina länder, men en stor anledning är också att dessa länder inte vill betala för dessa människor.

Ja det är en minimal del och man tar inte ens det mest utsatta grupperna heller utan unga män.
Ja det blir bisarrt att låta det regna över unga friska män som en hel del är kriminella och krigsskadade och mentalt sjuka och som vi får försörja hela livet.
Och behandla våra gamla som jag beskrev i inlägget ovan.

Det är inte friskt. Det är empatilöst och hjärntvättat
Citera
2016-04-09, 12:57
Medlem
Det kan naturligtvis inte finnas några vettiga sådana som inte genast också innebär att även män borde mista sin.

Och så vill vi ju inte ha det här där vi tror på demokrati, eller hur?
Citera
2016-04-09, 13:25
Medlem
Citat:
Fast jag tror också det råder en rätt stor konsensus i Syriens närområden att de inte klarar den mängd flyktingar de fått på halsen, ÄVEN om man får miljarder hit eller dit. Allt handlar inte om pengar utan om infrastrukturer, hus, plats helt enkelt.

Går ej jämföra invandringen till Syriens grannländer med den till Sverige.
Sverige har i förhållande till folkmängd en betydligt större invandring. Mycket större andel av Sveriges befolkning än av typ Turkiets befolkning har utländsk bakgrund. Sedan har Sverige stor brist på hus.

Dessutom består Syriens grannländers invandring av att erbjuda en tillfällig refug för flyktingar. Medan Sveriges politik går ut på permanent resettlement, alltså att importera nya medborgare.

Jag är för att Sverige kan erbjuda en refug. Om man först får bort all korruption i Sverige vilket gör att flyktingmottagande kostar enorma summor, Bert Karlsson och gänget. Sedan sänker kostnaderna så antal kronor på flykting ligger på samma nivå som i närområdet. Sedan låta dem vara i läger tills deras flyktingskäl upphör då de ska skickas tillbaka. De ska absolut inte få medborgarskap och integreras utan istället få vara här på flyktingstatus.
Citera
2016-04-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Går ej jämföra invandringen till Syriens grannländer med den till Sverige.
Sverige har i förhållande till folkmängd en betydligt större invandring. Mycket större andel av Sveriges befolkning än av typ Turkiets befolkning har utländsk bakgrund. Sedan har Sverige stor brist på hus.

Dessutom består Syriens grannländers invandring av att erbjuda en tillfällig refug för flyktingar. Medan Sveriges politik går ut på permanent resettlement, alltså att importera nya medborgare.

Jag är för att Sverige kan erbjuda en refug. Om man först får bort all korruption i Sverige vilket gör att flyktingmottagande kostar enorma summor, Bert Karlsson och gänget. Sedan sänker kostnaderna så antal kronor på flykting ligger på samma nivå som i närområdet. Sedan låta dem vara i läger tills deras flyktingskäl upphör då de ska skickas tillbaka. De ska absolut inte få medborgarskap och integreras utan istället få vara här på flyktingstatus.

Det var allt lite snålt, tycker jag. Det kan inte vara många som får plats på en refug.
Citera
2016-04-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det var allt lite snålt, tycker jag. Det kan inte vara många som får plats på en refug.

Några miljoner får uppenbarligen plats i Syriens grannländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in